بهداشت دهان و دندان

علت خستگی بی علت و راهکار رهایی از آن

اگر شما هم اغلب اوقات به شکل عجیبی احساس خستگی می کنید اما نمی توانید علت اصلی آن را پیدا کنید، مطلب مناسبی را برای مطالعه انتخاب نموده اید. خستگی بی علت و عجیب می تواند منجر به عصبانیت بی علت، احساس افسردگی، عدم تمایل به برقراری ارتباط با دیگران و حتی...

20 فروردین 1403

کشف اسکلتهایی بدون جمجمه در مقبره ای سنگی در سوئد

ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای منتشر گشته، کشف اسکلتهایی بدون جمجمه در مقبره ای سنگی در سوئد صورت گرفت.

11 بهمن 1402

خواص سبزی آب تره یا شاهی آبی برای مبارزه با بیماری های مزمن

سبزی آب تره یا تر تیزک یا شاهی آبی یک سبزی چلیپایی است که آنقدر برای شما مفید است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آن را در واقع به عنوان یک سبزی نیرومند طبقه بندی می نمایند.

24 آبان 1402

آب انبار هفت بادگیر عصرآباد

این آب انبار از لحاظ تعداد بادگیر در بین آب انبارهای دنیا منحصر بفرد بوده و تنها آب انبار هفت بادگیری است که دارای دو مخزن می باشد. ارتفاع مخزن ها از کف زمین بیش از 2 متر است و نوع گنبد آنها خاگینه ای است.

3 مهر 1402

نمایش جمجمه جراحی شده و زن مومیایی در موزه تاریخ علوم پزشکی

موزه ملی تاریخ علوم پزشکی در بنایی قدیمی در منطقه امیرآباد تهران، با مساحتی بیش از 9000 متر مربع از بناهای بازمانده دوره قاجاری است که به دستور امیرکبیر به عنوان اصطبل شاهی (جلالیه) ساخته شد.

23 مرداد 1402

6 گامی که زنان در 45 تا 52 سالگی باید بردارند

در زمان یائسگی تخمدان ها مقدار کمتری استروژن و پروژسترون فراوری می نمایند که این روند معمولا در اواخر دهه 30 یا اوایل دهه 40 آغاز می گردد و عوارضی هم برای زنان در پی دارد.

20 مرداد 1402

زمان نخستین دیدار کودک با دندانپزشک چند سالگی است؟

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، بر اهمیت توجه به سلامت دهان و دندان از بدو تولد تاکید نمود.

15 تیر 1402

5 فاکتور تاثیرگذار در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون منزل و محیط اداری این روزها به یکی از تصمیمات سخت و گاهی پیچیده تبدیل شده است. این روزها می دانیم که طراحی داخلی می تواند بر خلق و خوی ما، اندازه انرژی، روش انجام کار و بسیاری دیگر از جنبه های زندگی تاثیر بگذارد. از این رو...

28 فروردین 1402

شرایط زبان مان درباره سلامتی ما چه می گوید؟

بسیاری از ما به ندرت نگاهی به زبان خود می اندازیم، اما دندانپزشکان زبان را پنجره ای رو به سلامت بدن می دانند.

1 بهمن 1401

این دندانپزشک به بوی مدرسه اعتیاد دارد! ، ساخت مدرسه3 قلو در قلعه حسن خان

او دندانپزشک، استاد دانشگاه و از خیّران مدرسه سازی است که تا به امروز برای اعتلای آموزش و پرورش کشور بانی ساخت 6 باب مدرسه در اطراف تهران و محله های محروم منطقه18 شده است.

20 آذر 1401

پیروز مشکل حادی ندارد، اما وزنش 5 کیلو کمتر از نرمال است

دامپزشک پیروز با اشاره به اینکه هیچ حیوانی که در اسارت متولد می گردد، قابلیت رها سازی در طبیعت را ندارد، گفت: پیروز مشکل جسمانی حادی ندارد، ولی دندان های دائمی آن هنوز رویش نداشته است.

19 آبان 1401

نتایج نهایی کنکور اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1401 در رشته های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

31 شهریور 1401

طرز تهیه کباب ساطوری یا بناب اصل آذربایجان

کباب از آن دسته غذاهای بی نظیر سنتی است که کمتر کسی از کنار آن ساده می گذرد. اما بسیاری از افراد آماده کردن این کباب خوشمزه را در منزل شبیه یک رویا می بینند و همواره بر این باورند که برای امتحان کردن یک کباب خوشمزه فقط باید به رستوران ها سر زد. اگر شما هم...

16 شهریور 1401

پیغام تبریک روز دندانپزشک

در تقویم ما روز 23 فروردین با عنوان روز دندانپزشک نام گذاری شده است. ضمن تبریک این روز به همه دندانپزشکان عزیز کشورمان با مجموعه ای از پیغام های تبریک ویژه این روز همراه ما باشید.

6 شهریور 1401

فواید شگفت انگیز پوست لیمو

پوست لیمو چندین برابر بیشتر از آب آن محتوای ویتامینی دارد که به دفع سموم از بدن یاری می نماید. حتی بعضی از منابع این رقم را 5 الی 10 برابر اعلام نموده اند.

4 شهریور 1401

کمبود ویتامین ها چه بلایی سر بدن می آورند؟

کمبود ویتامین ها می تواند تاثیر قابل توجهی بر زندگی شما داشته باشد. اگر دوست دارید بدنتان بهترین تصویر از روحتان را به نمایش بگذارد، باید به سلامت خودتان اهمیت دهید. اگر این روزها زیاد احساس خستگی و ضعف می کنید، اگر مدام بی حوصله و بی اشتها هستید؛ به...

8 خرداد 1401

طرز تهیه مربای توت فرنگی مجلسی؛ یک مربای خوشمزه برای صبحانه

صبحانه بدون شک، مهم ترین وعده در روز است و باید گزینه های مختلفی بر سر میز صبحانه گذاشت تا همه را متقاعد به خوردن یک وعده کامل کند. مرباها از دیرباز برای نگهداری میوه در زمانی طولانی تر درست می شدند و یکی از محبوب ترین و مشهورترین انتخاب ها برای صبحانه...

30 اردیبهشت 1401

پیروزی پرگل پورتو با گل زیبای طارمی

خبرگزاری خبرنگاران- بامداد امروز در چارچوب هفته هجدهم لیگ پرتغال، تیم فوتبال پورتو با گلزنی مهدی طارمی مقابل بلننسه به فزونی رسید.

22 اردیبهشت 1401

چرا صبح ها سخت از خواب بیدار می شویم

تهران (پانا) - بعضی اوقات سخت از خواب بیدار می شوید و بعد از خواب باز هم خسته هستید. عوامل زیادی در ایجاد این احساس موثر هستند که می توانید برای خواب بهتر آنها را بدانید.

14 اسفند 1400

با علائم حمله قلبی در زنان آشنا شوید

تهران (پانا) - حملات قلبی زمانی رخ می دهند که جریان خون به قلب از طریق تجمع پلاک در عروق کرونر مسدود شود. نادیده گرفتن علائم حمله قلبی در خانم ها امری رایج است. طبق آمار، زنان اغلب علی رغم مشاهده علائم هشداردهنده، دیرتر به پزشک مراجعه می کنند و شانس زنده...

23 بهمن 1400
تعداد: (33)