حقوق ها چقدر خرج روی دوش دولت می گذارد؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، دولت در لایحه بودجه سال آینده 1454هزار میلیارد تومان هزینه در بخش های مختلف برای خود برآورد نموده است که حدود 405هزار میلیارد تومان برای جبران خدمت به کارکنان در نظر گرفته شده است.

حقوق ها چقدر خرج روی دوش دولت می گذارد؟

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور چهارشنبه گذشته (21 دی ماه) لایحه بودجه سال 1402 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. مهم ترین بخش بودجه کشور بودجه عمومی است که در واقع حساب و کتاب و دخل و خرج دولت را در سال آینده معین می نماید.

یکی از مهم ترین و بیشترین هزینه های دولت و دستگاه های دولتی در هر سال مربوط به حقوق و دستمزد است که شامل هزینه های جاری می گردد و معمولا بیش از 70درصد بودجه پیش بینی شده در حوزه اعتبارات هزینه ای را شامل می گردد. دولت در لایحه بودجه سال آینده بالغ بر 1454هزار میلیارد تومان برآورد نموده است که مربوط به فصل های مختلف هزینه ای از جمله جبران خدمت به کارکنان، استفاده از کالا ها و خدمات، هزینه های اموال و دارایی، یارانه، یاری های بلاعوض، رفاه اجتماعی و سایر هزینه ها می گردد.

دولت در این لایحه 405هزار و 63میلیارد و 141میلیون و 400هزار تومان هزینه برای جبران خدمت به کارکنان در نظر گرفته است که البته این تنها ردیف اعتباری برای پرداخت حقوق ها نیست و معمولا دولت ها از دیگر ردیف های اعتباری برای پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان استفاده می نمایند.

منبع: فرارو

به "حقوق ها چقدر خرج روی دوش دولت می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق ها چقدر خرج روی دوش دولت می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید