بیانسه با فیلم کنسرت رنسانس ملکه باکس آفیس شد (باکس آفیس هفته)

به گزارش وبلاگ ساعتچی، فیلم کنسرت رنسانس بیانسه، خواننده محبوب آمریکایی ملقب به کویین بی، صدرنشین باکس آفیس شد. این فیلم به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی بیانسه، با 21 میلیون دلار در اولین هفته اکران (کمی بالاتر از حد انتظار) در صدر باکس آفیس داخلی نهاده شد.

بیانسه با فیلم کنسرت رنسانس ملکه باکس آفیس شد (باکس آفیس هفته)

فروش بلیت نشان می دهد که فیلم کنسرت رنسانس بیانسه به عنوان یکی از برترین فیلم های این ژانر، به پیروزیت عناوین مشابهی مثل تور دوره ها (The Eras Tour) تیلور سوئیفت با 92.9 میلیون دلار، هانا مونتانا و مایلی سایرس: برترین کنسرت هر دو دنیا (Hannah Montana & Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert) با 31.1 میلیون دلار در سال 2008، جاستین بیبر: هرگز نگو هرگز (Justin Bieber: Never Say Never) محصول 2011 و مایکل جکسون: این آخرش است (Michael Jackson: This Is It) محصول سال 2009 با 23.2 میلیون دلار بسیار نزدیک است.

فیلم کنسرت رنسانس بیانسه لطف بزرگی به باکس آفیس ماه دسامبر کرد که در غیر این صورت این ماه آغازی سرد و بی روحی را پشت سر می گذاشت. به گفته اِی اِم سی تیاترز توزیع نماینده رنسانس این اولین بار در دو دهه است که یک فیلم در هفته پس از شکرگزاری با بیش از 20 میلیون دلار اولین اکران خود را پشت سر می گذارد.

دیوید اِی گراس مدیر شرکت مشاوره فیلم می گوید: این یک افتتاحیه داخلی عالی برای یک فیلم کنسرت است. مقایسه هایی با فیلم اخیر تیلور سویفت وجود دارد که کاملا طبیعی است، اما این هنرمندان و مخاطبانشان بسیار متفاوتند.

در خارج از کشور، رنسانس برخلاف پیش بینی ها فقط 6.4 میلیون دلار فروخت. این فیلم در سطح دنیای 27.4 میلیون دلار فروش داشته است. مانند فیلم کنسرت تور دوره ها سوییفت که از اکتبر 250 میلیون دلار در سطح دنیا به دست آورده است، رنسانس بیانسه نیز می تواند به این مبلغ برسد زیرا به جای یک استودیوی سنتی، به وسیله سینماداران اِی اِم سی تیاترز توزیع می گردد. بیانسه تقریبا 50 درصد از عایدی باکس آفیس را به خانه می برد، در حالی که صاحبان سینما به جای مانده عایدی را حفظ می نمایند و اِی اِم سی هزینه توزیع کمی را دریافت می نماید. البته، فروش بلیت سینما به رقم واقعی تور نزدیک نمی گردد و طبق گزارش ها انتظار کسب 579 میلیون دلار در سراسر دنیا وجود دارد.

فیلم های بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes)، ترول ها متحد می شوند (Trolls Band Together) از یونیورسال و دریم ورکس و انیمیشن و آرزو (Wish) دیزنی که به نوعی از فروش روزهای شکرگزاری سود می بردند باز هم در جدول باکس آفیس داخلی جای گرفتند.

پیش عایدی بازی های گرسنگی در سومین هفته اکران خود با فروش 14.5 میلیون دلاری از 3691 سینما به رتبه دوم سقوط کرد. تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها با بازی ریچل زگلر و تام بلیت در یک اکشن ماجراجویی که دهه ها قبل از ماجراهای کتنیس اوردین اتفاق می افتد، تا به امروز 121 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 243.9 میلیون دلار در سطح دنیا به دست آورده است. بازگشت لاینزگیت به پانم به میزان سری اصلی پرعایدی نبوده است، اما با توجه به بودجه فراوری (نسبتا) کمتر 100 میلیون دلاری، در اکران سینمایی خود موقعیت خوبی دارد.

تازه وارد دیگر این هفته یک فیلم اکشن علمی-تخیلی به نام گودزیلا منهای یک (Godzilla Minus One) است که با 11 میلیون دلار از 2308 سینما در جایگاه سوم نهاده شد. این یک آغاز قوی برای این فیلم با بودجه 15 میلیون دلاری است که تا به امروز 23 میلیون دلار در ژاپن به دست آورده است. توهو اینترنشنال از این فیلم حمایت می نماید. گودزیلا منهای یک از آخرین فیلم یعنی بازخیز گودزیلا (Shin Godzilla) در سال 2016 (در مجموع 2 میلیون دلار) که به وسیله توزیع نماینده آمریکایی منتشر شده بود پیشی گرفته است.

گراس با اشاره به فیلم های هیولایی اخیر برادران وارنر مانند فیلم پرهزینه گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) می گوید: این اعداد باکس آفیس داخلی در سطح فراوریات غربی نیستند. اما این یک مقایسه ناعادلانه است چرا که این یک فیلم خارجی است.

ترول ها متحد می شوند که رتبه چهارم را از هفته قبل حفظ نموده است، در سومین هفته اکران خود 7.6 میلیون دلار از 3613 سالن کسب کرد. سومین فیلم از فرنچایز ترول ها تا به امروز 74.8 میلیون دلار در داخل و 160 میلیون دلار در سرتاسر دنیا در مقابل بودجه 95 میلیون دلاری خود فروخته است.

آرزو انیمیشن خانواده پسند دیزنی با 7.4 میلیون دلار از 3900 سینما در دومین هفته اکران، با افت 63 درصدی نسبت به اولین نمایش خود، به رتبه پنجم رسید. این افسانه موزیکال انیمیشنی، درباره ستاره آرزویی که بسیاری از شخصیت های دیزنی آرزوهای خود را به آن می گفتند، در حال تبدیل شدن به آخرین بلاک باستر ضعیف این استودیو در سال 2023 است. هزینه آن 200 میلیون دلار بوده و تا به امروز تنها 41 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 81 میلیون دلار در سراسر دنیا به دست آورده است.

ناپلئون (Napoleon) ساخته ریدلی اسکات با 7.1 میلیون دلار از 3500 سالن این هفته به رتبه ششم سقوط کرد که افت شدید 66 درصدی نسبت به هفته افتتاحیه آن بود. این حماسه تاریخی با حمایت اپل و توزیع شده به وسیله سونی، 45.7 میلیون دلار فروخته است. برای فیلمی که هزینه 200 میلیون دلاری دارد، این رقم قابل توجهی نیست. ناپلئون در باکس آفیس بین المللی بهتر عمل نموده است. این فیلم با بازی واکین فینیکس در نقش اصلی از 63 منطقه 90 میلیون دلار کسب کرد و در سطح دنیای 136.6 میلیون دلار فروش داشت.

فیلم خارجی دیگر این هفته حیوان (Animal) محصول کشور هند است که ساندیپ ردی وانگا آن را کارکردانی نموده و رانبیر و آنیل کاپور در آن نقش آفرینی می نمایند. داستان فیلم از این قرار است که رانویجی (ویجی) بعد از اطلاع از سوقصدی که به پدرش بالبیر سینگ شده قصد می نماید انتقام بگیرد. حیوان در اولین هفته اکران خود 6.14 میلیون دلار عایدی داشت و در رتبه هفتم جدول باکس آفیس نشست. این فیلم که از نظر انتقادی ضعیف ارزیابی شده توانسته است نظر مخاطبان را جلب کند و امتیاز 7.5 از 10 در IMDb بدست آورد.

یکی دیگر از اکران های سراسری این هفته، تریلر علمی-تخیلی تغییر (The Shift) است که با 4.35 میلیون دلار از 2405 سینما در رتبه هشتم نهاده شد. استودیو انجل، که تابستان سال جاری پیروز شد صدای آزادی (Sound of Freedom) را منتشر کند، فراوری این فیلم را هم برعهده دارد که داستان آن از کتاب سفر ایوب الهام گرفته شده است.

علاوه بر عایدی باکس آفیس، استودیو انجل میلیون ها دلار فروش کالاهای مرتبط با فیلم را گزارش نموده است؛ از جمله 2 میلیون دلار از گردنبندهای طرح مقبره. مانند صدای آزادی، فروش بلیت این شرکت با روش های غیرعادی اجرا شده است. طبق اعلام وب سایت استودیو انجل مشتریان با خرید یک گردنبند دو بلیط رایگان برای فیلم دریافت کردند. تعیین نیست که این موضوع چگونه در آمار این هفته فیلم نقش داشته است.

شب آرام (Silent Night) فیلم اکشن بدون دیالوگ لاینزگیت که یکی دیگر از تازه واردان این هفته است، با فروش 3 میلیون دلاری از 1870 سالن سینما ناپیروز ظاهر شد و در جایگاه نهم نهاده شد. این فیلم بسیار کم تر از پیش بینی های 6 تا 8 میلیون دلاری بدست آورد، که آغاز امیدوارنماینده ای برای فیلمی با اکران گسترده نیست.

جان وو، فیلمساز هنگ کنگی فیلم بدون دیالوگ شب آرام را کارگردانی نموده است. این فیلم در سینما اسکور نمره C را از تماشاگران دریافت کرد. یوئل کینامان در نقش مرد خانواده ای بازی می نماید که برای انتقام مرگ پسر جوانش در شب کریسمس دست به کار می گردد. لاینزگیت بر این باور است که نمایش ویدیویی درخواستی شب آرام کاستی های باکس آفیس را جبران خواهد نمود.

در نهایت فیلم ترسناک شکرگزاری (Thanksgiving) در هفته سوم اکران به رتبه دهم جدول باکس آفیس سقوط کرد و با 2.63 میلیون دلار، مجموع عایدی خود را در آمریکای شمالی به 28.37 میلیون دلار رساند. با توجه به بودجه 15 میلیون دلاری می توان نتیجه گرفت که این فیلم تا همینجا هم برای فراورینمایندگانش سودآور بوده است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
فیلم کنسرت رنسانس بیانسه

Renaissance: A Film by Beyoncé

121.0021.00
بازی های گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes

314.50121.24
گودزیلا منهای یک

Godzilla Minus One

111.3011.03
ترول ها متحد می شوند

Trolls Band Together

37.6074.83
آرزو

Wish

27.4141.95
ناپلئون

Napoleon

27.1245.74
حیوان

Animal

16.146.14
تغییر

The Shift

14.354.35
شب آرام

Silent Night

13.003.00
شکرگزاری

Thanksgiving

32.6328.37

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می گردد.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ

به "بیانسه با فیلم کنسرت رنسانس ملکه باکس آفیس شد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانسه با فیلم کنسرت رنسانس ملکه باکس آفیس شد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید