اخبار صنعت

باتری کاغذی ژاپنی از آب برق می گیرد

محققان دانشگاهی در ژاپن یک باتری منیزیم-هوا از جنس کاغذ ابداع نموده اند که حافظ محیط زیست و قدرتمند است و با آب کار می نماید.

19 فروردین 1403

کاهش 26درصدی مسافرت با قطار و اتوبوس در نوروز سال جاری، مردم سفر با خودرو شخصی را ترجیح دادند

این موضوع درباره حمل ونقل ریلی هم صدق می نماید. در نوروز 1403، یک میلیون و 440 هزار نفر با قطار سفر کردند، در حالی که این رقم برای سال گذشته یک میلیون و 740 هزار گردشگر بود و کاهش 12 درصدی را نشان می دهد.

14 فروردین 1403

فرصت نادر رصد دنباله دار مادر اژدهایان در آسمان هفته دوم فروردین 1403

هفته دوم فروردین 1403 به جز رصد بامدادی ماه، می توانید دنباله دار هیجان انگیزی را در آسمان رصد کنید که تا پایان قرن بازنمی شود.

11 فروردین 1403

برترین دوربین های کانن از نگاه خبرنگاران مگ

اگر تا حدی به دنیای عکاسی علاقه داشته باشید، قطعا با برند کانن که از پیشتازان این صنعت است، آشنایی دارید و اگر بخواهید کمی تخصصی تر کار کنید، اینجاست که برترین دوربین های کانن برای شما اهمیت پیدا می نماید.

3 فروردین 1403

تغییر کاربری هواپیماهای باربری آمریکایی به بمب افکن!، عکس

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده در حال تغییرکاربری هواپیماهای باربری خود به هواپیماهایی است که استفاده نظامی دارند و می توانند سه برابر بیشتر بار حمل کنند.

29 اسفند 1402

وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری از مرز 7 میلیون نفر عبور کرد

عیسی زارع پور گفت پوشش فیبر نوری کشور از مرز 7 میلیون خانوار عبور کرده است و پیش بینی می کنیم در سال 1403 به مرز 14 میلیون نفر برسیم. وزیر ارتباطات گفت پوشش فیبر نوری شهرهای تهران تا شهریور ماه تکمیل می شود.

28 اسفند 1402

دشت سوسن بهشت گردشگران نوروزی

مردمان روستاهای دشت سوسن بختیاری های مهربان و خون گرمی هستند که به دام پروری و کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی چون برنج کشت می کنند.

25 اسفند 1402

بررسی سهند بهترین خودرو سدان شهری ایران که کشته شد

سهند سایپا می توانست بهترین سدان شهری و مالی ایران باشد، اگر سایپا دنبال راه درست بود. حالا اما می توان گفت تیبا یک از این خودرو بهتر است. خودرو سهند سایپا که در پارس خودرو تولید خواهد شد را بررسی کردیم تا بگوییم چگونه است؟ آیا ارزش خرید دارد؟ مزایا و معایب...

20 اسفند 1402

رنگ های مکمل در ست لباس چه هستند و چطور می توانیم از آن ها استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین مواردی که هر فردی برای داشتن یک استایل خوب و بی نقص باید همیشه به آن توجه کند، رنگ های مکمل در ست لباس هستند. توانایی شناخت درست رنگ ها و نحوه بکارگیری آن ها چیزی نیست که بخواهید به سادگی از کنار آن بگذرید، چرا که داشتن این مهارت می تواند...

16 اسفند 1402

بررسی 6 علت کف نکردن ماشین لباسشویی

آیا می دانید علت کف نکردن ماشین لباسشویی چیست؟ به نظر شما کف نکردن نشانه خرابی لباسشویی است؟

9 اسفند 1402

کاهش وزن در نوجوانان؛ 13 تکنیک طلایی برای رسیدن به وزن ایدئال

نوجوانان چاق اغلب با مسائل زیادی مثل انزوای اجتماعی، آزار کلامی و عاطفی و کمبود اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می نمایند و از تصورات منفی که در خصوص خودشان دارند رنج می برند. از آنجا که افراد در دوران نوجوانی با فراز و نشیب های زیادی روبه رو می شوند، سخت...

5 اسفند 1402

رگولاتوری: پیشنهاد می کنیم 3G سال 1406 خاموش گردد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به نظرخواهی از فعالان صنعت ICT برای زمان خاموشی 3G ایران کرد. پیش تر، قرار بود سال 1402 یا 1403 نسل سوم شبکه های موبایل در ایران خاموش گردد و همه کاربران به سوی 4G بروند.

29 بهمن 1402

دومین سمپوزیوم ملی و گردشگری سبز کشور در حاشیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار گشت

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، دومین سمپوزیوم ملی و گردشگری سبز کشور در حاشیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار شد.

24 بهمن 1402

چگونه تابه ها را با جوش شیرین تمیز کنیم

تمیز کردن تابه ها با جوش شیرین می تواند مواد غذایی سوخته و لکه های سخت را از بین ببرد. برای این که اندازه پاک کنندگی را بیشتر کنید می توانید به جوش شیرین سرکه، آب لیمو یا نمک را اضافه کنید. جوش شیرین یک ماده خانگی غیر سمی و مقرون به صرفه با خواص سایشی ملایم...

13 بهمن 1402

کشف اسکلتهایی بدون جمجمه در مقبره ای سنگی در سوئد

ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای منتشر گشته، کشف اسکلتهایی بدون جمجمه در مقبره ای سنگی در سوئد صورت گرفت.

11 بهمن 1402

یک اتفاق عجیب نمایشگاهی در فارس، وقتی گردشگری سلامت راهش را جدا کرد!

نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، سلامت و گردشگری سلامت فارس در فضایی بالغ بر 5 هزار مترمربع در قالب پنجاه غرفه با رویکرد سلامت و گردشگری سلامت در حالی برگزار گشت که برخی از غرفه های نمایشگاه قبلی(سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس-شیراز)...

22 دی 1402

افزایش 7 برابری نرخ عوارضی جاده مرنجاب!

با گذشت بیش از دو دهه انتظار، همچنان ساماندهی جاده خاکی مرنجاب درگیر تنازعات و مصداق این بیت هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد، شده است!

14 آذر 1402

خواص سبزی آب تره یا شاهی آبی برای مبارزه با بیماری های مزمن

سبزی آب تره یا تر تیزک یا شاهی آبی یک سبزی چلیپایی است که آنقدر برای شما مفید است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آن را در واقع به عنوان یک سبزی نیرومند طبقه بندی می نمایند.

24 آبان 1402

نکاتی در انتخاب برترین هود آشپزخانه بی صدا؛ پرفروش ترین ها کدامند؟

اگر خواننده این مطلب هستید، احتمال این وجود دارد که یا در پی خرید یک هود آشپزخانه بی صدا برای اولین بار هستید و نمی دانید چه فاکتورهایی بر صدای آن تاثیرگذار است. یا از دست هود قدیمی خود خسته شده اید و در پی تعویض آن با برترین هود آشپزخانه بی صدا هستید....

15 آبان 1402

نرخ گاز برای تأسیسات گردشگری تغییر کرد

اسماعیل برات در این باره گفت: آیین نامه نرخ تعرفه گاز مصرفی صنایع و خدمات به تصویب هیأت وزیران رسید و خوشبختانه با پیگیری های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نرخ بهای گاز مصرفی تأسیسات گردشگری به مقدار یک چهارم نرخ صنعت کاهش یافت.

13 شهریور 1402
تعداد: (276)