نکاتی در انتخاب برترین هود آشپزخانه بی صدا؛ پرفروش ترین ها کدامند؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اگر خواننده این مطلب هستید، احتمال این وجود دارد که یا در پی خرید یک هود آشپزخانه بی صدا برای اولین بار هستید و نمی دانید چه فاکتورهایی بر صدای آن تاثیرگذار است. یا از دست هود قدیمی خود خسته شده اید و در پی تعویض آن با برترین هود آشپزخانه بی صدا هستید. در هر دو صورت این مطلب می تواند شما را در سریع ترین شکل ممکن هدایت کند، چرا که علاوه بر ارائه چند فاکتور ساده برای خرید هود آشپزخانه، بی صداترین مدل های بازار را هم به شما معرفی می نماید.

نکاتی در انتخاب برترین هود آشپزخانه بی صدا؛ پرفروش ترین ها کدامند؟

فاکتورهای مهم در انتخاب هود آشپزخانه بی صدا

به طور کلی چند فاکتور کلیدی وجود دارد که می تواند بر میزان صدای هود آشپزخانه تأثیر بگذارد. بعضی از رایج ترین موارد شامل میزان و طراحی هود، نوع انرژی مورد استفاده محصول و شرایط قرارگیری و نصب دستگاه می گردد. با این حال در نظر داشته باشید که هودهای آشپزخانه ای با قطر بیشتر و طراحی عمودی میزان صدا و نویز کمتری نسبت به مدل های کوچکتر و زاویه دارتر دارند. بعلاوه هود هایی که دارای موتورهای بیرونی هستند، اغلب صدای کمتری فراوری می نمایند. به همین خاطر، جدول زیر می تواند انتخاب و خرید را برای شما راحت تر کند:

فناوری به کار رفته در ساختار هودمیزان صدا یا نویز (dB)سطح نویز
هود آشپزخانه معمولی 58-65میانه
هود با فناوری دیپ سایلنت (Deep Silent Technology) 45-48کم
هود فابر سیل (Faber Sil) 45-48کم

یکی از راه های کم کردن صدا هود شست وشو یا تعویض به موقع فیلترهای هود آشپزخانه است. چرا که در زمان استفاده و به مرور زمان انواع چربی ها، رسوب و گرد و غبار روی فیلتر هوای هود جمع و انباشته می گردد. بنابراین ممکن است دستگاه با کارایی کم همراه گردد و صدای زیادی ایجاد می نماید. بعلاوه در نظر داشته باشید که حداقل یکبار در روز هود آشپزخانه بی صدا را روشن کنید. زیرا زمانی که فیلتر یا هواکش سیستم دچار رطوبت گردد، پره های هواکش صدای بیشتری فراوری می نمایند.

معرفی انواع مدل های هود آشپزخانه بی صدا

در این بخش هدف ما معرفی چند نمونه از هود های آشپزخانه بی صدا در وبلاگ ساعتچی و به انتخاب خریداران است تا به یاری این اطلاعات بتوانید خریدی بهینه را رقم بزنید تا پس از چند ماه مجبور به خرید گزینه ای نو نشوید.

هود مخفی اریکسان مدل پارمیدا fl سایز 70

هود مخفی اریکسان مدل پارمیدا fl سایز 70 گزینه ای خوش ساخت و خوش قیمت است که در دسته محصولاتی با میزان صدا یا نویز کم قرار می گیرد. همانطور که در جدول قبل مشاهده کردید، هود آشپزخانه بی صدا عملا گزینه ای با میزان فراوری نویز زیر 30 دسی بل است. بنابراین کالای پیش رو نمونه ای بی صدا به شمار می رود که میزان سطح صدای آن در حالت حداقلی 20 دسی بل و در حداکثر حالت 25 دسی بل است. هود مخفی اریکسان مدل پارمیدا fl مجهز به فیلتر آلومینیومی با قابلیت شست وشو است و در کنار آن به منظور تامین امنیت محیط از سیستم خاموشی اتوماتیک و حسگر دود در مواقع اضطراری پشتیبانی می نماید. قطر دهانه خروجی هوا در این هود آشپزخانه بی صدا 12 سانتی متر است و محدوده سایز آن چیزی در حدود 61 تا 85 سانتی متر است. وجود صفحه نمایش لمسی، شش کلید با سنسور و تایمر از دیگر مشخصه های قابل توجه این محصول است.

هود مورب اریکسان مدل پاردیک کد1 FLZ سایز 90

هود مورب اریکسان مدل پاردیک کد1 FLZ سایز 90 عملا گزینه ای کم صدا به شمار می رود چرا که محدودهی فراوری صدای آن در حالت حداقلی 25 دسی بل و در حالت حداکثری 60 دسی بل است. درواقع این مدل هود آشپزخانه با قرارگیری در حالت مکش حداکثر عملا به گزینه ای میانه از نظر صدا تبدیل می گردد. با این حال در صورتی که آن را روی حالت کم یا میانه تنظیم کنید می توانید از هود مورب اریکسان مدل پاردیک کد1 FLZ به عنوان محصولی کم صدا بهره ببرید.

گفتنی است که در کنار مباحث مربوط به صدا در این هود آشپزخانه بی صدا، این کالای خانگی دارای کنترل از راه دور، فیلتر سه لایه آلومینیومی با شاسی استیل، فلیتر دائم است و در کنار آن از لوله اتصال موتور و روغن گیر موتور بهره برده است. محدوده سایز هود مورب پیش رو 85 و بیش از 85 سانتی متر است و قطر دهانه خروجی آن به 12 سانتی متر می رسد. این هود اربکسان از برترین هود آشپزخانه بی صدا بازار است.

هود زیر کابینتی کن مدل 2000 سایز 90

هود زیر کابینتی کن مدل 2000 گزینه ای با سایز 90 سانتی متری است که محدوده ی صدای آن در حدود 58 دسی بل الی 63 دسی بل است. بنابراین با توجه به جدول ارائه شده در این نوشتار جزو گزینه های کم صدا یا بی صدا به شمار نمی رود. درواقع محصول عملا گزینه ای با سطح صدای میانه است. علت معرفی هود زیر کابینتی کن مدل 2000 سایز 90 صدای آن نیست بلکه ویژگی های کلی ارزشمند این کالا برای خرید است که در کنار صدای معمولی و قیمتی که دارد می تواند برای افراد نه چندان حساس به صدا، مناسب باشد. حجم مکش این مدل هود 450 متر مکعب در ساعت است که جزو گزینه های خوش مکش و باقدرت به شمار می رود. از طرفی این محصول دو موتوره است و با وجود کلیدهای فشاری و فیلتر الیافی می تواند گزینه ای مناسب برای خرید باشد.

هود مخفی اخوان مدل H-216 سایز 70

یکی دیگر از هودهای خوش قیمت و با امکانات بازار که علاوه بر ظاهری شیک و همه پسند، محدوده صدای میانهی دارد، هود مخفی اخوان مدل H-216 سایز 70 است. این کالای خانگی حداقل صدای صدای 51 دسی بل دارد که برای افراد حساس یا کسانی که در پی هود بی صدا هستند، مناسب نیست. با این حال این کالا با توجه به مشخصه های جذابی که دارد در حالت کلی گزینه ای مورد توجه در بین خریداران است. از جمله ویژگی های این کالا می توان به موتور توربو چهار دور، سنسور دود، لامپ LED-SMD (درخشندگی بیشتر)، نمای شیشه ای و بدنه استیل هود اشاره نمود. بعلاوه این سیستم جزو گزینه هایی با قدرت مکش بالاست و از جمله پرفروش ترین محصولات اخوان به شمار می رود.

هود مخفی اخوان مدل H-219 سایز 80

یکی دیگر از نمونه های پرفروش شرکت اخوان در سایت وبلاگ ساعتچی که به راحتی میتوان آن را یکی از برترین هود آشپزخانه بی صدا نامید، هود مخفی اخوان مدل H-219 سایز 80 است. این نوع کالای خانگی عملا جزو هودهایی با میزان صدای میانه به شمار می رود، چرا که محدوده صدای آن بین 53 تا 59 دسی بل است. با این حال این وسیله مشخصه های دیگری دارد که به آن ارزش خرید می دهد. هود مخفی اخوان مدل H-219 می تواند تا 700 مترمکعب در ساعت مکش ایجاد کند و با وجود موتور توربو چهاردور مجهز به ترموگارد کیفیت بالایی را به شما هدیه کند. نوع فیلتر به کار رفته در این سیستم آلومینیومی و با قابلیت شست وشو است و در کنار آن از یک سیستم لمسی و از راه دور و نمای شیشه ای بدنه پشتیبانی می نماید.

هود مورب اریکسان مدل پاردیک تخت کلیدی PLS سایز 90

هود مورب اریکسان مدل پاردیک تخت کلیدی PLS گزینه ای خوش قیمت با فیلتر آلومینیومی است که امکان تنظیم ارتفاع پوشش دودکش را به کاربر می دهد. در خصوص میزان فراوری نویز یا صدای این هود آشپزخانه باشید بدانید که محصول پیش رو عملا گزینه ای بی صدا در زمن کارکرد حداقلی است. چرا که محدوده صدای آن در حالتی با مکش کم حدودا 25 دسی بل است. از طرفی در حالت حداکثری صدای این هود آشپزخانه کم صدا به 60 دسی بل می رسد. بنابراین برای بهره مندی از هودی کم صدا باید همواره آن را روی حالتی با مکش میانه قرار دهید.

در کنار این موارد لازم است بدانید که هود آشپزخانه پیش رو دارای مشخصه هایی همانند کنترل از راه دور، فیلتر سه لایه آلومینیومی با شاسی استیل و با امکان شست وشو، فلیتر دائم و قابل شست وشو و روغن گیر موتور است. وجود حسگر دود و سیستم خاموشی اتوماتیک از جمله دیگر ویژگی های این کالاست که به منظور حفظ ایمنی محیط بسیار کاربردی است.

هود مورب وین سان مدل 320JA سایز 90

هود مورب وین سان مدل 320JA سایز 90 کالایی حرفه ای و رده بالاست که حداقل سطح صدای آن به 32 دسی بل خلاصه می گردد. با این حال در حالت حداکثر مکش میزان صدای آن به 64 دسی بل هم می رسد. بنابراین هود آشپزخانه پیش رو را می توان عملا نمونه ای کم صدا در نظر گرفت، البته اگر از آن در حالت حداکثر مکش استفاده نکنید. این نوع کالای خانگی حجم مکش بالایی به میزان 950 متر مکعب در ساعت دارد و با وجود حسگر دود و سیستم خاموشی اتوماتیک می تواند امنیت خانه ی شما را تضمین کند. فیلتر به کار رفته شده در هود از نوع آلومینیومی، سه لایه، قابل شستشو با قفل استیل است و در کنار آن با قطر دهانه خروجی هوایی به میزان 10 سانتی متر و کنترل از راه دور گزینه ای با نصب و کاربری بسیار آسان به شمار میرود و از برترین هود آشپزخانه بی صدا در بازار است.

هود زیر کابینتی مونوگرام مدل DC Dual سایز 80

هود زیر کابینتی مونوگرام مدل DC Dual سایز 80 کالایی با کلیدهای لمسی و بدنه ای از فولاد است که میزان صدای آن بسیار کم است. چرا که در ساختار آن از موتور کم صدای توربو استفاده شده است. درواقع این نوع هود جزو نمونه های کم صدا و حرفه ای بازار به شمار می رود. از جمله مشخصه های این محصول می توان به حجم مکش 700 متر مکعبی در ساعت، فیلتر آلومینیومی کالا، عرض 40 سانتی متری کالا و محدوده سایز 85 تا بیش از آن اشاره نمود.

هود شومینه ای بیمکث مدل B2055U سایز 90

آخرین محصول انتخاب در این راهنمای خرید انواع هود آشپزخانه بی صدا، هود شومینه ای بیمکث مدل B2055U سایز 90 است. این نوع کالای خانگی کلیدهایی لمسی دارد و حداقل سطح صدای آن به 50 دسی بل می رسد. از این رو به عنوان گزینه ای با صدای میانه دسته بندی می گردد. بدنه استیل با نمای شیشه ای از جمله مشخصه های ظاهری این سیستم است و در کنار آن از قدرت مکش بسیار بالایی تا 700 متر مکعب در ساعت بهره برده است. در ساختار بیمکث مدل B2055U فیلتری آلومینیومی با قابلیت شست وشو و ضدزنگ به کار رفته شده است. بعلاوه یک عدد لامپ کم مصرف و پرنور با تکنولوژی SMD هم در آن طراحی شده است. این هود بیمکث را می توان به راحتی در فهرست برترین هود آشپزخانه بی صدا قرار داد.

نکات مهم در نگهداری از هود آشپزخانه بی صدا

برای حفظ کارایی و عمر طولانی هود آشپزخانه بی صدا، مراقبت و نگهداری از دستگاه آن هم به شکلی صحیح بسیار لازم است. به همین علت هم در بخش زیر چند نکته اساسی برای مراقبت از هود آشپزخانه بی صدا را مرور می کنیم.

  • هر هفته هود آشپزخانه را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید.
  • فیلترها را به صورت دوره ای تمیز و در صورت لزوم تعویض کنید. گفتنی است که بیشتر هودهای موجود در بازار دارای فیلتر تیغه ای هستند. درواقع این مدل از فیلترها گزینه های پیشرفته ترِ فیلترهای تیغه ای و از نوع آلومینیومی است. تحقیقات نشان می دهد که این فیلترها حدود 30 درصد بهینه تر از مدل های مشبک هستند.
  • حتما حتما دستورالعمل های فراورینماینده را در خصوص نگهداری و تمیزکاری دستگاه به شکل دقیق رعایت کنید.
منبع: دیجیکالا مگ

به "نکاتی در انتخاب برترین هود آشپزخانه بی صدا؛ پرفروش ترین ها کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در انتخاب برترین هود آشپزخانه بی صدا؛ پرفروش ترین ها کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید