افزایش 7 برابری نرخ عوارضی جاده مرنجاب!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، با گذشت بیش از دو دهه انتظار، همچنان ساماندهی جاده خاکی مرنجاب درگیر تنازعات و مصداق این بیت هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد، شده است!

افزایش 7 برابری نرخ عوارضی جاده مرنجاب!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، هنوز برای جهانگردان منطقه موضوع پرداخت عوارض 30 هزار تومانی برای خودروهای جهانگردان هضم نشده بود که این هفته جهانگردان مشاهده کردند که عوارض ورودی به مرنجاب به 200 هزار تومان افزایش یافته است، چنانچه جهانگردان و حتی فعالان حوزه جهانگردی با این اقدام نپخته و بی ضابطه در شوک عجیبی فرو رفته اند.

نبود امکانات رفاهی، بهداشتی، خدمات امدادی در کنار مسیری ناهموار و انسداد بخش هایی از راه با ماسه های روان موجب شده تا دریافت عوارض نجومی در ورودی منطقه نمونه جهانگردی کویر مرنجاب به مسئله ای شگفت آور تبدیل گردد و این پرسش ها را به فکر متبادر کند:

  • منطق دریافت عوارض نجومی از خودروهای ورودی به این منطقه چیست؟
  • چه خدماتی در قبال این عوارض به مردم ارائه می گردد؟
  • پول هایی که از مسافران و جهانگردان در این سال ها به عنوان ورودیه کویر مرنجاب دریافت شده، در چه محل یا محل هایی هزینه شده است؟!

گزارش میدانی خبرنگار وبلاگ ساعتچی حاکی است که جهانگردان ورودی به منطقه مرنجاب در آخر هفته گذشته به شدت ناراضی از پرداخت ورودیه ای بودند که یکباره از 30 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یافته بود چنانچه تعداد زیادی از جهانگردان ابراز داشتند که این سیاست های یک بام و دو هوا، آن ها را ناچار می نماید که عطای سفر به مرنجاب را به لقایش را برای همواره ببخشند.

یاسر تهرانی جهانگرد اهل تهران در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعتچی گفت: واقعا برایش جای سوال است که بر چه اساس، مبنا و قانونی یکباره عوارض ورودی به منطقه 7 برابر شده در حالی که کوچک ترین خدماتی در قبال آن داده نمی گردد.

حمید شهرابی جهانگرد دیگر اهل کرج هم گفت: بابت چه خدماتی و چه جاده ای ما باید 200 هزار تومان بپردازیم؟!

وی اضافه نمود: در سفر به برترین نقاط شمال ورودیه ها کمتر از 30 هزار تومان است آنهم در برابر ارائه انواع خدمات رفاهی و تفریحی …

هانیه حدادی راهنمای تور هم در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن نارضایتی شدید از دریافت ورودیه های نجومی در قبال ارائه هیچگونه خدماتی در مرنجاب اضافه نمود: دیری نخواهد گذشت که جهانگردی در منطقه مرنجاب مانند بیماری بدحال به کما خواهد رفت و با این سیاست ها دیگر جهانگردی به این منطقه نخواهد آمد.

قصه پر غصه جهانگردی در منطقه مرنجاب سالیان درازی است که دغدغه جهانگردان، دست اندرکاران و فعالان حوزه جهانگردی در کشور شده است، ولی متاسفانه شاهدیم که سیاست هایی ارائه شده در این منطقه هر روز بدتر از دیروز اعمال می گردد که دیری نخواهد پایید که این منطقه دیگر اثری از جهانگرد به خود نخواهد دید و آن روز هم خیلی دور نیست!

نکات ضروری سفر به کویر مرنجاب

در سفر به کویر مرنجاب به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. با یک فرد محلی در منطقه یا به شکل گروهی یا با تورهای طبیعت گردی و راهنماهای مجرب به کویر مرنجاب بروید.

2. از وسایل الکترونیکی خود به خوبی مراقبت کنید تا شن در آن ها نفوذ نکند.

3. حدوداً 4 لیتر آب آشامیدنی در کویر مرنجاب با خود به همراه داشته باشید.

4. برای پیشگیری از افت قند خون، خوراکی های کربوهیدرات دار به همراه تان باشد.

5. اگر قصد عکاسی در شب یا رصد آسمان شب در کویر را دارید، اطراف تان را با نفت یا گازوئیل دایره بکشید تا از خطر نیش جانداران در امان بمانید.

6. کرم ضدگزیدگی به همراه داشته باشید و از لباس های آستین بلند با رنگ روشن بهره ببرید.

7. در حین حرکت سعی کنید، مصرف انرژی در بدن تان را به حداقل برسانید تا رطوبت آن حفظ و نیازتان به وعده غذایی کاهش پیدا کند.

منبع: دنیای سفر

به "افزایش 7 برابری نرخ عوارضی جاده مرنجاب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7 برابری نرخ عوارضی جاده مرنجاب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید