مخبر: برخورد با متخلفان در حوزه افزایش اجاره بها تشدید می گردد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، جلسه ساماندهی بازار اجاره مسکن امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید و پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار اجاره مسکن و یاری های حمایتی دولت و ارایه تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

مخبر: برخورد با متخلفان در حوزه افزایش اجاره بها تشدید می گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ساعتچی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه ساماندهی بازار اجاره مسکن که با حضور وزرای راه و شهرسازی و دادگستری و بعلاوه معاون حقوقی رئیس جمهوری حضور داشتند، با اشاره به اقدامات و برنامه های دولت برای آرامش بازار اجاره مسکن تاکید نمود: یاری های حمایتی و پرداختی ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط به ویژه بخشی از جامعه که در تهیه مسکن دچار مسائل اساسی هستند، متمرکز می گردد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید نمود: با یاری دستگاه های نظارتی باید تمامی مصوبات هیات دولت و ستاد تنظیم بازار در مورد نظارت بر نحوه تغییر قیمت ها در بازار اجاره مسکن و بعلاوه عملکرد بنگاه ها و مشاوران ملکی با دقت پیگیری گردد.

بعلاوه در این جلسه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف تسهیلات ودیعه اجاره مسکن و اسکان موقت به خانوار های واجد شرایط در امسال تا 4 برابر افزایش یافته است و یاری های تسهیلاتی و حمایتی دولت به گونه ای تنظیم شده است که بدون تحریک بازار مسکن یاری های دولت در اختیار مستاجرین قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط در تهران به 100 میلیون تومان، در مراکز استان ها به 70 میلیون تومان و در شهر های بالای 200 هزار نفر هم به 40 میلیون تومان افزایش یافته است.

در این جلسه مقرر شد برای نظارت بیشتر بر اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار در مورد معین سقف برای افزایش اجاره بها تا 25 درصد برای تهران، 20 درصد در کلان شهر های بالای یک میلیون نفر و 15 درصد برای سایر شهرها؛ تمهیدات قانونی جهت برخورد با متخلفان اندیشیده گردد.

در این جلسه بعلاوه وزارت راه و شهرسازی گزارشی از برآورد میانه مقدار اجاره بها در سال 1401 ارایه کرد و پیشنهادات این وزارتخانه در مورد اجرای بسته تسهیلات یاری ودیعه مسکن و سقف افزایش تمدید اجاره در تهران، کلان شهر ها و شهر های بزرگ مصوب ستاد تنظیم بازار مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

از جمله این پیشنهادات می توان به ارقام تسهیلات یاری ودیعه مسکن به منظور کاهش فشار ناشی از افزایش مقدار اجاره برای خانوارها، سقف تسهیلات بانکی طبق قانون جهش فراوری مسکن، نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن برای دهک های مختلف جامعه، چگونگی احراز شرایط متقاضیان دریافت ودیعه مسکن و راه حل ها برای بازار اجاره اشاره نمود.

بعلاوه اعضای این جلسه بر ثبت اجاره نامه های رسمی با قابلیت پیگیری حقوقی در بنگاه های مسکن، الزام به داشتن کد رهگیری برای مشاوران املاک و بعلاوه تشدید نظارت ها به وسیله سازمان های نظارتی در راستای اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار برای رعایت سقف افزایش اجاره بهای مسکن در کشور تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مخبر: برخورد با متخلفان در حوزه افزایش اجاره بها تشدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: برخورد با متخلفان در حوزه افزایش اجاره بها تشدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید