هوندا ENS1 (وزل برقی) تعیین خودرو ایرانیان رونمایی شد ، آنالیز فنی و امکانات

به گزارش وبلاگ ساعتچی، هوندا ENS1 که نسخه الکتریکی Honda Vezel به شمار می رود، در جریان نمایشگاه خودرو تهران به وسیله تعیین خودرو ایرانیان رونمایی شد. این کراس اوور الکتریکی قرار است با باتری های 68.8 کیلووات ساعتی و پیمایش 510 کیلومتری با یکبار شارژ کامل در کشور به فروش برسد.

هوندا ENS1 (وزل برقی) تعیین خودرو ایرانیان رونمایی شد ، آنالیز فنی و امکانات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - یکی از بهترین محصولات به نمایش عایدیه در نمایشگاه خودرو تهران، هوندا ENS1 تعیین خودرو ایرانیان بود. این کراس اوور ژاپنی که در بازار خودرو اروپا e:Ny1 نام دارد احتمالاً به زودی وارد سامانه یکپارچه خواهد شد.

تعیین خودرو ایرانیان در کنار نمایش هوندا وزل، از هوندا ENS1 هم رونمایی کرد تا پکیج مدل های بنزینی و برقی هوندا HR-V در این شرکت کامل گردد. باید بدانیم که Honda ENS1 در واقع نسخه الکتریکی Honda HR-V است که در بازار خودرو ژاپن آن را Vezel صدا می زنند.

ENS1 با دو قوای محرکه الکتریکی در بازار خودرو چین به فروش می رسد. خوشبختانه تعیین خودرو ایرانیان کامل ترین و فول ترین نسخه این خودرو را برای واردات به ایران انتخاب کرد. از همین رو، هوندا ENS1 را می توان نوترین و کامل ترین کراس اوور غیر چینی در ایران نامید که با برندی کاملاً معتبر در کشور حضور خواهد داشت.

نمونه ای که به وسیله تعیین خودرو ایرانیان به نمایش عایدی در واقع براساس نسل سوم هوندا HR-V شکل گرفته است. این خودرو در بسیاری از کشورهای دنیا مونتاژ می گردد. خطوط مونتاژ این کراس اوور هوندا از تایوان و تایلند و چین (به وسیله دانگ فنگ هوندا) و ژاپن آغاز می گردد و به برزیل و حتی پاکستان هم می رسد.

معینات فنی هوندا ENS1 تعیین خودرو ایرانیان

هوندا ENS1 مجهز به موتور یک موتور الکتریکی است که بر روی محور جلو این خودرو قرار گرفته است. این موتور الکتریکی قدرتی برابر با 150 کیلووات (201 اسب بخار) فراوری می نماید. گشتاور این موتور نیز به رقم 310 نیوتن متر می رسد. توان و گشتاور موتور ENS1 به وسیله گیربکس تک سرعته اتوماتیک به محور جلو این خودرو منتقل می گردد.

اما منبع انرژی در این کراس اوور الکتریکی هوندا، پک باتری های لیتیوم یون سه گانه 68.8 کیلوواتی ENS1 است که به وسیله برند Jiangsu Times فراوری می شوند. این باتری ها به وسیله گرمکن به دمای ایده آل می رسند و گردش آب به دور مدار باتری دمای آن را در صورت افزایش متعادل می سازد.

باتری های هوندا ENS1 را می توان با استفاده از شارژرهای شارژ سریع در مدت زمان 40 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ کرد. البته شارژ خانگی این خودرو از 5 تا 100 درصد 9 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. این خودرو با یکبار شارژ کامل می تواند تا 510 کیلومتر (براساس مقدار گیری CLTC) پیمایش داشته باشد.

مصرف انرژی در ENS1 در ازای هر صد کیلومتر 13.8 کیلووات است و جالب است بدانیم که پک باتری های این خودرو در چین، 8 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی دارند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4390×1790×1560 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم 2610 میلیمتر اعلام شد. وزن خالص ENS1 به 1692 کیلوگرم می رسد و در حالت Full Load این وزن تا 2108 کیلوگرم هم افزایش می یابد. شتاب رسمی ENS1 برابر است با 7.6 ثانیه و شتابگیری با آن را می توان تا 150 کیلومتر در ساعت ادامه داد.

سیستم تعلیق هوندا ENS1 در محور جلو از نوع مک فرسون مستقل است. در محور عقب هم از تعلیق تورشن بیم غیر مستقل در آن استفاده شده است.

امکانات رفاهی هوندا ENS1

نسخه 68.8 کیلوواتی هوندا ENS1 در دو تیپ لوآپشن و فول آپشن در بازارهای دنیای قابل خرید است. البته هنوز معین نیست که تعیین خودرو ایرانیان کدام تیپ را برای واردات به ایران انتخاب نموده است.

نسخه فول این خودرو را می توان با رینگ های 18 اینچی خریداری کرد. ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین کناری و جانبی از دیگر امکانات این خودرو به شمار می روند. اما از آنجایی که نمونه نمایشی تعیین خودرو ایرانیان سنسور پارک جلو ندارد، می توان بیان کرد که با نسخه لوآپشن این خودرو روبرو هستیم.

در این نسخه علاوه بر موارد بالا، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی اسپرت، اکونومی و استاندارد و هشدار خستگی راننده نیز وجود دارند.

به غیر از این موارد باید به ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اضطراری، سانروف پانورامیک، فرمان چرمی با تنظیم دستی، کلیدهای تعویض دنده و نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر در این خودرو نیز اشاره نمود.

از دیگر امکانات هوندا ENS1 می توان به دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم تلفن همراه برای ردیف اول صندلی ها، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی 15.1 اینچی مولتی مدیا، 6 اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ های LED، نورپردازی داخلی (یک رنگ)، سنسور باران، برف پاکن شیشه عقب و تهویه مطبوع دو کاناله با خروجی برای ردیف دوم اشاره نمود. ضمن اینکه تهویه مطوبع این خودرو علاوه بر فیلتر PM2.5، دارای فیلتر تصفیه هوا و جذب یون های منفی است.

قیمت هوندا ENS1 در بازار خودرو چین

نمونه ای که تعیین خودرو ایرانیان در نمایشگاه خودرو تهران از این خودرو به نمایش گذاشت در کشور چین با پرداخت مبلغ 177 هزار یوان قابل خرید است. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز برابر است با 1 میلیارد و 398 میلیون و 300 هزار تومان.

از آنجایی که قیمت هوندا ENS1 بیشتر از 20 هزار دلار است، مشمول تعرفه واردات 11 درصدی خواهد شد. به بیانی دیگر، حداقل 153 میلیون و 813 هزار تومان نیز به بهای کلی این خودرو افزوده خواهد شد.

باید دید که در نتیجه اعمال تعرفه های گمرکی و حقوق و عوارض ورودی این خودرو به ایران، هوندا ENS1 در نهایت به چه قیمتی به دست مشتریانش در بازار خودرو کشور خواهد رسید.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

ام جی 5 (MG 5) فردا موتورز معرفی گردید / آنالیز معینات فنی و امکانات

نتا U با BM Cars معرفی گردید / همه چیز درباره کراس اوور برقی بهمن موتور

بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می آید

کامیون کمپرسی دیما محصول نو مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و معینات فنی

ام جی GT فردا موتورز رسماً معرفی گردید / بازگشت برند MG به ایران پس از 7 سال

دانگ فنگ E70 برقی با ایران خودرو به بازار می آید / سومین تاکسی برقی ایران خودرو

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی گردید / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

کی ام سی T9 معرفی گردید / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

منبع: بیت ران

به "هوندا ENS1 (وزل برقی) تعیین خودرو ایرانیان رونمایی شد ، آنالیز فنی و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا ENS1 (وزل برقی) تعیین خودرو ایرانیان رونمایی شد ، آنالیز فنی و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید