ساختمان پُست؛ خانه تازه نهاد کتابخانه های عمومی، خدمات کتابخانه ای را در سال 1402 توسعه می دهیم

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره جابه جایی و انتقال فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مکان تازه، گفت: ساختمان نهاد کتابخانه های عمومی به یکی از ساختمان های نهاد ریاست جمهوری که اکنون با نام ساختمان پُست شناخته می شود؛ منتقل خواهد شد.

ساختمان پُست؛ خانه تازه نهاد کتابخانه های عمومی، خدمات کتابخانه ای را در سال 1402 توسعه می دهیم

وی با بیان اینکه بهره برداری اداری از قسمتی از این ساختمان، پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است، اظهار کرد: با تصمیم دولت و با توجه به اینکه قرار بود، بافت فرهنگی این ساختمان ـ پُست ـ حفظ شود، نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یک دستگاه فرهنگی قرار است از این به بعد در این ساختمان به فعالیت های خود ادامه دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی، بعد از ایام تعطیلات در مکان تازه واقع در میدان امام (ره)، مستقر خواهد شد، اعلام کرد: دلیل این جابه جایی تصمیم دولت بود.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد پیشنهاد ادغام کتابخانه های عمومی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتفی شده است، گفت: از ابتدا نیز قرار بود یک بررسی کارشناسی درباره این مساله و پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود؛ البته از نظر نهاد کتابخانه های عمومی این بررسی کارشناسی منتفی نشده و در جریان است.

رمضانی با اشاره به دیدگاه های مختلف درباره ادغام کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با نهاد کتابخانه های عمومی کشور، افزود: این موضوع موافقان و مخالفانی دارد و روند این بررسی کارشناسی درحال طی شدن است و اصلا تصمیمی در این ارتباط گرفته نشده بود که بخواهد لغو شود، اما این مساله در حال بررسی در سطح کارشناسی بود و که اکنون نیر این بررسی ادامه دارد اما هیچ اقدامی اساسا در این ارتباط از سوی هیچ طرفی انجام نشده است.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی درباره اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور سال آینده با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تشکیل یک کارگروه اندیشه ورزی در این نهاد، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور توسعه خدمات در کتابخانه ها است؛ بنابراین تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که گفته بودند؛ سال بعد سال خوبی از نظر کمّی و کیفی برای کتابخانه های عمومی است بر همین اساس مطرح شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه خلاقیت در زمینه ارائه خدمات در کتابخانه های عمومی، اقداماتی در دست انجام است، اظهار کرد: براساس دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث توسعه خدمات در کتابخانه های را پیش خواهیم برد.

رمضانی با تاکید بر اینکه اساسا برنامه ای از این حیث که بخواهیم فضای جاری و موجود کتابخانه های عمومی و نهاد را تغییر بدهیم، نداریم، گفت: اما اولویت اساسی نهاد در سال آینده توسعه خدمات، افزایش اعضا در کتابخانه های عمومی است؛ مجموع این برنامه ها سال آینده با جدیت دنبال خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره تدوین سند کتاب و کتابخانه الکترونیک که براساس مصوبه کمیسیون محتوایی شورای عالی فضای مجازی به نهاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شده است، نیز اعلام کرد: تدوین آن سند مربوط به حوزه شورای عالی فضای مجازی است و در آخرین جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال جاری درباره کتابخانه الکترونیک مصوباتی را خواهیم داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ساختمان پُست؛ خانه تازه نهاد کتابخانه های عمومی، خدمات کتابخانه ای را در سال 1402 توسعه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان پُست؛ خانه تازه نهاد کتابخانه های عمومی، خدمات کتابخانه ای را در سال 1402 توسعه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید