ترجمه پنج داستان کوتاه از چزاره پاوزه منتشر شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، چزاره پاوزه، شاعر، نویسنده، مترجم و منتقد پرآوازه ایتالیایی و از چهره های مهم ادبی قرن بیستم این کشور است. پاوزه در نهم سپتامبر سال 1908 در روستای کوچکی به نام سنتو استفانو بلبو Santo Stefano Belbo درنزدیکی شهر تورین به جهان آمد. در سن شش سالگی پدرش بر اثر سرطان مغز درگذشت و ضربه این فاجعه تا خاتمه عمر با او ماند.

ترجمه پنج داستان کوتاه از چزاره پاوزه منتشر شد

از آن پس تربیت او را مادرش به عهده گرفت که سختگیری های شدیدش در شکل گیری شخصیت به شدت درون گرای پاوزه بی تأثیر نبود. طوری که بسیاری در معرفی ابتدایی او از پاوزه به عنوان مردی خجالتی که همواره آماده مخفی ماندن از دیگران است، نام می برند. چزاره پاوزه هم زمان با سرانجام تحصیلات مدرسه دو سال به آموزش زبان یونانی و لاتین گذراند و از همان سال ها علاقه اش به ادبیات شروع شد. او در دانشکده ادبیات دانشگاه تورین، با اشتیاق زیاد شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد.

پاوزه انگلیسی را به شوق آشنایی با ادبیات آمریکا و به قصد تعمق بیشتر با آثار والت ویتمن شاعرو نویسنده آمریکایی و پدیدآورنده شعر آزاد در امریکا شروع کرد و سرانجام نامه دانشگاهی خود را نیز به تفسیر اشعار والتمن اختصاص داد. او بعلاوه نقش مهمی در شناساندن ادبیات و نویسندگان آمریکایی در ایتالیا دارد.

پاوزه مقالات و بعلاوه کتاب هایی از جمله رمان، شعر و داستان از ادبیات آمریکا، از زبان انگلیسی به ایتالیایی برگردانده است که از جمله می توان به ترجمه موبی دیک اثر هرمان ملویل و چهره مرد هنرمند در جوانی نوشته جیمز جویس اشاره نمود.

آثار تألیفی او مانند تمام هم نسلانش متأثر از جنگ های دنیای، فاشیسم و جنبشهای مدرن سیاسی و ادبی است. آثار پاوزه را می توان در قالب رئالیست و یا نئورئالیست دسته بندی کرد که اکثرا متأثر از فضای اجتماعی پیرامون اش هستند. تنهایی و خیانت از موضوعات تکرار شونده در آثار اوست.

بسیاری از شخصیت های پاوزه در برابر رخ دادها و انتخاب هایشان تنها هستند و قهرمانانش گرچه با دیگران ارتباط برقرار می نمایند، اما این ارتباط سطحی باقی می ماند. از دیگر خصوصیات آثار او این بود که شخصیت های داستانی اش می توانستند دنیا شمول باشند.

چزاره پاوزه در روز 27 ماه اوت 1950 در سن 42 سالگی در هتلی به نام رم در شهر تورین، در اوج معروفیت و زمانی که هنوز چند ماهی از دریافت جایزه استرگا که مهم ترین جایزه ادبی ایتالیا است نگذشته بود، دست به خودکشی زد و درگذشت. سال 1957 هفت سال پس از مرگ او جایزه ادبی چزاره پاوزه در ایتالیا بنیان گذاری شد.

کتاب کت چرمی که اخیرا با ترجمه صنم غیاثی عرضه شده، پنج داستان از چزاره پاوزه را با نام های کت چرمی، احضار، داستان رازآلود، نظرنموده و مصاحبه در کنار رودخانه شامل می گردد.

انتشارات ققنوس اخیرا این کتاب را در 72 صفحه و با بهای 40 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ترجمه پنج داستان کوتاه از چزاره پاوزه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه پنج داستان کوتاه از چزاره پاوزه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید