کتاب برترین ابزار تبیین است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، احمد ریواده در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در سمنان، ضمن اشاره به تجربیات برگزاری رویدادهای مختلفی در استان سمنان از جمله کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، بیان نمود: استقبال مردم از رویدادهایی مانند داستان نویسی رضوی نشان می دهد که کماکان در بین نسل جوان جمعیت قابل توجهی به ادبیات، کتابخوانی و ... علاقمند هستند.

کتاب برترین ابزار تبیین است

وی با بیان اینکه تبیین سیره رضوی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی یکی از نیازهایی است که این روزها به مراتب بیشتر نیز آن را احساس می کنیم، بیان نمود: یکی از اقدامات در این حوزه باید ترویج کتابخوانی باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار سمنان با بیان اینکه امروز تبیین سیره ائمه اطهار(ع) با روش های گوناگون و مورد توجه جوانان یکی از رسالت های ما است، گفت: کتاب یکی از برترین ابزارهای تبیین محسوب می گردد از این رو باید نگاه مبتنی بر برنامه ریزی داشته باشیم.

ریواده با بیان اینکه کتابخوانی سبب می گردد که بتوانیم در زمینه سبک زندگی اقدامات ترویجی و تبیینی خوبی را صورت دهیم، گفت: کتاب باید به مثابه یک کالای فرهنگی ارزشمند نهادینه و در سبد خانوار دیده گردد که در این زمینه باید نهادهای فرهنگی و دخیل در موضوع کتاب برنامه های خوبی را ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به لحاظ تبیین از کتاب بهره بگیریم ابتدا باید بستر دسترسی آسان به کتاب را برای مردم تقویت کنیم، گفت: کتابخانه های عمومی در این زمینه باید تقویت شوند بعلاوه برگزاری رویدادهایی مانند کتابخوانی و داستان نویسی و ... در این راه موثر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب برترین ابزار تبیین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب برترین ابزار تبیین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید