رایزنی اردوغان و فائز السراج درباره حل سیاسی بحران لیبی

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در استانبول با یکدیگر ملاقات و رایزنی کردند.

رایزنی اردوغان و فائز السراج درباره حل سیاسی بحران لیبی

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دولت وفاق ملی لیبی با صدور بیانیه ای اظهار داشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در جریان ملاقات با یکدیگر در استانبول بر راه حل سیاسی برای حل بحران لیبی تاکید کردند و بر سر توسعه همکاری میان دو کشور به اتفاق نظر رسیدند.

دولت وفاق ملی لیبی اظهار داشت، این ملاقات در چارچوب رایرنی، هماهنگی و تبادل دیدگاه ها بین ترکیه و لیبی صورت گرفت که در آن مسئولان برجسته دو کشور حضور داشتند.

اردوغان و فائز السراج همچنین درخصوص تحولات لیبی و تقویت چشم اندازهای همکاری مشترک به بحث و گفتگو پرداختند.

رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی بر راه حل سیاسی برای حل بحران لیبی در چارچوب نتایج کنفرانس برلین تاکید کردند.

السراج اعلام نمود: ما به دنبال تحقق صلح در تمامی خاک لیبی هستیم و به بالا بردن سطح آمادگی و آماده باش برای مقابله با هرگونه حالت فوق العاده با استفاده از تجارب گذشته ادامه خواهیم داد.

دولت وفاق ملی لیبی همچنین اظهار داشت، اردوغان و السراج در این نشست دو ساعته همچنین به آنالیز همکاری امنیتی و نظامی به ویژه در زمینه ایجاد توانمندی های دفاعی و امنیتی لیبی به وسیله آموزش، تجهیز و آماده سازی طبق تفاهم نامه ای که بین دو کشور در نوامبر 2019 در این خصوص امضا شد، پرداختند.

دو طرف بر سر اینکه مرحله آینده شاهد توسعه چشم اندازهای همکاری در زمینه های مختلف از جمله در زمینه مالی و رشد و توسعه ای، اجرای آنچه در مورد فعالیت مجدد شرکت های ترکیه ای برای تکمیل پروژه های متوقف شده در لیبی توافق شد، اولویت دادن به مشارکت شرکت های متخصص در پروژه های خدماتی، شروع به کار بخش های حیاتی و در رأس آن بخش های برق و بهداشت برای دستیابی به راه حلی ریشه ای برای مسائل موجود در این دو بخش تاکید کردند.

ترکیه بزرگترین حامی خارجی دولت وفاق ملی لیبی در مقابله آن با نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر است که مورد حمایت مصر می باشد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک کوشش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی بعضی کشورها از جمله روسیه حمایت می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رایزنی اردوغان و فائز السراج درباره حل سیاسی بحران لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی اردوغان و فائز السراج درباره حل سیاسی بحران لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید