حمایت مصر از تحریم های آمریکا علیه ترکیه

به گزارش وبلاگ ساعتچی، دولت مصر ضمن ابراز نگرانی از حمله ترکیه به شمال سوریه، بر حمایت از تحریم های آمریکا علیه این کشور تأکید کرد.

حمایت مصر از تحریم های آمریکا علیه ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی، وزارت خارجه مصر امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای از حمله ترکیه به خاک سوریه، نقض قوانین بین المللی و پیامد های خطرناک آن بر اوضاع انسانی اعم از کشته و آواره شدن ده ها هزار نفر ابراز نارضایتی و نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است که حمله ترکیه به سوریه، تأثیرات منفی بر روند حل وفصل سیاسی در سوریه خواهد داشت.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، وزارت خارجه مصر همچنین تأکید کرد که موضع اتحادیه اروپا درباره حمله ترکیه روشن و تأکیدی بر مخالفت و محکومیت این حمله است.

در این بیانیه آمده: مصر از مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر مخالفت با تجاوزات مستمر ترکیه به خاک سوریه و اعمال تحریم های اولیه بر نظام ترکیه با هدف وادار کردن این کشور به دست کشیدن از سیاست های تجاوزکارانه خود حمایت می نماید.

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد سه شنبه در اعتراض به عملیات ترکیه، دو وزارتخانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه سه وزیر دفاع، انرژی و کشور تحریم کرد.

دولت ترکیه در تاریخ هفدهم مهر بیان کرد که در راستای ایجاد منطقه امن جهت اسکان بیش از دو میلیون پناهنده سوری در این منطقه و دور کردن گروه های تروریست از مرز خود، عملیات نظامی با اسم رمز چشمه صلح را شروع نموده است.

بعد از شروع این عملیات، شبه نظامیان کُرد سوری، به توافق با دولت سوریه به منظور استقرار نیرو های ارتش این کشور در شرق رودخانه فرات، تن دادند. این توافق با وساطت روسیه حاصل شد.

نیرو های ارتش سوریه و نیرو های امنیتی روس (پلیس نظامی) از دوشنبه این هفته در شهر های منبج، عین عیسی و بعضی مناطق مستقر شده اند و طی روز چهارشنبه (دیروز) نیز وارد شهر های رقه و عین العرب (یا همان کوبانی) شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت مصر از تحریم های آمریکا علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مصر از تحریم های آمریکا علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید