خبرنگاران افزون بر 103 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رشت - خبرنگاران- مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر 103 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده ها از کشاورزان استان خریداری شده است.

خبرنگاران افزون بر 103 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد

رامین گیلانشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعتچی گفت: این اندازه محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی بالغ بر چهار هزار و 80 میلیارد ریال به صورت توافقی،

تضمینی- مباشرتی و حمایتی، با هدف حمایت از کشاورزان و روستاییان تولیدکننده محصولات کشاورزی و دامی و برای تامین مایحتاج اعضای تعاونی ها، عرضه در فروشگاه ها، غرفه و مراکز عرضه محصولات کشاورزی برای مصرف شهروندان در گیلان از طریق شبکه تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولید استان خریداری شده است.

وی افزود: در جریان خریدهای تضمینی- مباشرتی، توافقی و حمایتی انواع محصولات از طریق شبکه تعاونی های تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی گیلان، تا خاتمه شهریور ماه امسال، در خرید تضمینی- مباشرتی، یک هزار و 171 تن گندم به ارزش اقتصادی افزون بر 29 میلیارد ریال از گندمکاران گیلان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال اندازه خرید و فروش های توافقی محصولات کشاورزی و دامی به بیش از 100 هزار تن و به ارزش سه هزار و 991 میلیارد ریال رسیده گفت: دو هزار و 845 تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش اقتصادی 336 میلیارد ریال و 13 هزار تن شیر به ارزش 322 میلیارد ریال از جمله این محصولات است.

وی خاطر نشان کرد: سایر محصولات کشاورزی و دامی در چرخه خرید و فروش توافقی برنج، شلتوک برنج، دانه ذرت، جو، سبوس، کنجاله، سویا، چای خشک، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خرما و غیره به اندازه 85 هزار تن و به ارزش سه هزار و 333 میلیارد ریال را شامل می شود.

گیلانشاهی با بیان اینکه امسال برای دومین سال پیاپی برای حمایت از صنعت نوغانداری، شبکه تعاون روستایی در امر خرید توافقی پیله ابریشم فعال بوده ، افزود: پنج هزار و 294 کیلوگرم پیله تر ابریشم از نوغانداران شهرستان های رشت، لنگرود، سیاهکل و شفت خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان بیان داشت: شبکه تعاونی های روستایی استان گیلان در حوزه ارائه خدمات توزیع آرد شهری، روستایی و پخت خانگی در نیمه نخست امسال، 73 هزار تن آرد روستایی، شهری را در قالب طرح کاردکس توزیع کرده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزون بر 103 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزون بر 103 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در گیلان خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید