آشنایی با معروف ترین غذاهای ترکی

به گزارش وبلاگ ساعتچی، استانبول محل تلاقی دنیای شرق و دنیای غرب؛ جایی که اروپا و آسیا را به هم پیوند می دهد. همه چیز در این شهر از مناره ها و گنبد ها گرفته تا فروشگاه لوکس و هتل های مجلل شما را مبهوت می کند. غذاهای ترکی که دیگر جایگاه مخصوص به خود را دارد.استانبول بهترین شهر ترکیه برای تجربه انواع و اقسام غذاهای ترکی است. بیایید با هم سری به استانبول بزنیم و با غذاهای مرسوم ترکیه آشنا شویم. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا درباره معروف ترین غذاهای ترکی بیشتر بدانید.

آشنایی با معروف ترین غذاهای ترکی

دونور (Döner)

غذای کلاسیک ترکی که در کشور آلمان هم به عنوان یک غذای ملی شناخته می شود. کباب دونور به اشکال مختلفی درست می شود؛ گاهی کباب را در نان لواش می پیچند و به آن دورموم (dürüm) می گویند و گاهی آن را روی نان می گذارند و با ماست و کره و گوجه فرنگی سرو می کنند و به آن اسکندر کباب (iskender kebap) می گویند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

کوفته (Köfte) یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه ای

کوفته یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه می باشد . در تهیه کوفته ترکیه ای از گوشت گوساله یا گوسفندی چرخ کرده مخلوط با پیاز، سیر، جعفری و ادویه استفاده می شود. کوفته در بین مردم ترکیه و همینطور توریست ها طرفداران بسیار زیادی دارد.

بورک

بورک ها انواع مختلفی داشته و اغلب از تکه گوشت، اسفناج و پنیر پر می شوند ، سپس آن ها را رول کرده و به شکل کامل، لایه لایه مانند لازانیا، و برای صبحانه، نهار و شام میل می کنند. بورک یکی از غذا های خوشمزه ترکیه است.

شیش کباب (shish kebab)

خوردن گوشت تازه بره با ادویجات مخصوص حس نابی را به شما می دهد. شیش کباب ترکیه یکی از لذیدترین غذای ترکیه است که می توانید متفاوت ترین غذا را تجربه کنید.

اسکندر کباب (İskender kebap)

یکی از پرطرفدارترین غذاهای گوشتی ترکیه اسکندر کباب می باشد. این غذا هم تا حد زیادی شبیه به دونر کباب می باشد. برای تهیه اسکندر کباب گوشت کبابی را نازک برش زده و آن را با سس گوجه فرنگی و نان پیتا سرو می کنند. این غذا نه خیلی چرب و نه بی روغن می باشد. یک غذای خوشمزه ترکیه ای که حتماً باید امتحان کنید.

بالیک اکمک (Balik-Ekmek)

بسیاری از شهرهای مشهور ترکیه مثل استانبول، آنتالیا و کوش آداسی در مجاورت دریا قرار دارند و شهرهای ساحلی هستند. به همین دلیل دور از ذهن نیست که غذاهای دریایی هم بخش عمده ای از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه را تشکیل داده باشند. بالیک اکمک یکی از ساندویچ های پرطرفدار ترکی است که معمولا به صورت غذای خیابانی فروخته می شود. فیله ماهی سرخ شده یا کباب شده را همراه با پیاز، کاهو و سبزیجات دیگر داخل نان ساندویچ قرار می دهند و با انواع سس آن را سرو می کنند.

مانتی

مانتی مکعب های بسیار کوچک خمیری هستند که با گوشت چرخ کرده پر می شوند و بعد از جوشاندن در آب، همراه ماست و سسی متشکل از روغن، پاپریکا، سیر و نعناع، سرو می شود. مانتی از جمله غذاهای محلی ترکیه است که ظاهر و طعم منحصربه فردی دارد.

صدف سیاه (Midye)

صدف سیاه یا میدیه از لوکس ترین غذاهای ترکیه است که طرفداران پروپا قرص خود را دارد و به دلیل مجاورت ترکیه با دریای مدیترانه، با طعمی لذیذ و تازه در دسترس هستند. صدف سیاه به روش های گوناگونی در کشور ترکیه سرو می شود اما مطمئن باشید با هر روش پختی، این غذا از لذیذترین غذاهای ترکی می باشد! کافیست کفه بالایی صدف را جدا کرده و با ریختن کمی آبلمیوی تازه محتویات و گوشت صدف را نوش جان کنید.

دلمه (Dolma)

دلمه جایگاه مهمی در غذاهای ترکیه دارد.برای تهیه این غذای لذیذ از بادمجان، فلفل دلمه و بسیاری از سبزیجات دیگراستفاده می شود و برای پر کردن داخل آن گندم یا برنج به همراه مواد دیگری که با توجه به هرمنطقه فرق می کند، استفاده می شود.

لاهماجون(lahmacun)

lahmacun که اغلب با پیتزا ترکی اشتباه گرفته می شود، هیچ ارتباطی با غذای کلاسیک ایتالیایی ندارد. روی یک تکه خمیر نازک و ترد، با گوشت چرخ کرده پوشیده شده است، و قبل از رول کردن و آماده شدن برای خوردن، با ریختن لیمو و جعفری کامل می شود. وای طعم تازه جعفری و لیمو در این غذا هوش از سرتان خواهد برد.

پیده (Pide)

پیده شباهت های بسیار زیادی با لاهماجون دارد و شاید تفاوت اصلی آن ها در ظاهرشان باشد. بنابراین در ترکیه وقتی سفارش پیتزای ترکی می دهید باید مشخص کنید که منظورتان لاهماجون است یا پیده، چون هردو با نام پیتزای ترکی شناخته می شوند. البته پیده بیشتر شبیه به پیتزای امروزی است: خمیر را به شکل قایق درمی آورند و داخل قایق خمیری را با موادی مثل پنیر، سبزیجات و انواع مختلف گوشت پر می کنند. پیده را در رستوران روی ظروف چوبی مخصوصی سرو می کنند که باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

کارنی یاریک (Karnıyarık)

کارنی یاریک یا بادمجان شکم پر علاوه بر ترکیه غذای بومی کشورهای ایران، ارمنستان و آذربایجان هم می باشد. در تهیه این غذای خوشمزه مواد گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، فلفل سبز، جعفری، سیر، پیاز خرد شده و ادویه و رب به کار می رود. این مواد را داخل بادمجانی که شکمش خالی شده است قرار می دهند و می پزند.

منمن (Menemen)

املت به هر روشی که پخته شود از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است. کشور ترکیه نیز املت های خوشمزه ای برای نوش جان کردن به خصوص در وعده صبحانه دارد! املت منمن یکی از غذاهایی است که در این کشور همگان را شیفته خود کرده است. منمن ترکیبی از پیاز، گوجه، فلفل قرمز، سبزیجات و … که درون روغن سرخ شده و بعد با اضافه کردن تخم مرغ ها، آماده می شود.

دوروم (Dürüm)

در تهیه این ساندویچ خوشمزه از رشته های باریک گوشت و جگر گوساله یا گوسفند که به خوبی سرخ شده اند استفاده میشود. این گوشت ها داخل یک نان گرد و مخصوص پیچیده می شوند و یک لقمه خوشمزه و پر انرژی را آماده میکنند.

کباب علی نازیک

یکی از معروف ترین کباب های ترکیه است که یک شعبه از آن هم در شهر آنتالیا است و با خوردن این کباب طعم متفاوت از کباب را تجربه کرده اید.

نخود پلو (Nohutlu Pilav)

نوهوتلو پیلاو یا همان نخود پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصیل در ترکیه معروف است که بیشتر در استانبول و آنتالیا این غذا را می بینید. این غذا با نخود و مرغ که لابلای برنج ریخته شده است طبخ می شود و در بیشتر رستوران های آنتالیا وجود دارد.

هونکار بَیَندی

این مورد یک غذای خوشمزه و کامل است. هونکار بَیَندی شامل تکه های گوشت بره است که روی مخلوطی از پوره بادمجان، کره و پنیرِ کاشار ذوب شده، سرو می شود.

کوزو تَندیر

یکی از غذاهای محلی ترکیه است که برای تهیه آن، بره درسته را داخل تنور آویزان می کنند تا به آرامی پخته شود. این غذا با گوشت بسیار لطیف تهیه شده و به همراه ایچ پیلاو (برنج به همراه تکه های جگر، آجیل و نوعی کشمش) یا سیب زمینی و ماست سرو می شود.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "آشنایی با معروف ترین غذاهای ترکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین غذاهای ترکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید