تهیه دئودورانت و ضد تعریق های خانگی برای روزهای گرم تابستان

به گزارش وبلاگ ساعتچی، در حالی که دئودورانت ها و ضد تعریق های تجاری برای کاهش بوی بدن و تامین رطوبت پوست طراحی شده اند، اما مواد تشکیل دهنده آن ها می توانند مضر باشد و حتی در طولانی مدت بوی زیر بغل شما را بدتر نمایند. دئودورانت معمولا قبل از ترک خانه یا بعد از استحمام مورد استفاده قرار می گیرد. ضد تعریق ها از محبوب ترین محصولات مراقبت شخصی هستند. با این حال، بسیاری از مردم نگران هستند که بعضی از مواد تشکیل دهنده این محصولات، به ویژه آلومینیوم و پارابن ها، منجر به بروز بعضی از انواع سرطان شوند. دئودورانت و ضد تعریق های خانگی یا تجاری به روش های مختلفی برای کاهش بوی بدن عمل می نمایند.

تهیه دئودورانت و ضد تعریق های خانگی برای روزهای گرم تابستان

ضدعرق ها حجم عرق را کاهش می دهند و دئودورانت ها باعث افزایش اسیدیته پوست می شوند، شرایطی که خیلی برای باکتری ها فراوری نماینده بوی عرق خوشایند نیست. در این مقاله از وبلاگ وبلاگ ساعتچی ، طرز ساخت دئودورانت و ضد تعریق های خانگی برای روزهای گرم تابستان را برایتان در نظر گرفتیم که تهیه آن در منزل هم سرگرم نماینده است و هم شما را از خرید نمونه های تجاری این محصول بی احتیاج می نماید

دئودورانت و ضد تعریق های خانگی

دئودورانت ها برای از بین بردن بوی زیر بغل و نه کاهش تعریق فراوری می شوند. آن ها معمولا مبتنی بر الکل هستند. دئودورانت هنگام استفاده پوست شما را اسیدی می نمایند، که باعث می گردد جذابیت آن برای باکتری های فراوری نماینده بوی عرق کمتر گردد. مواد فعال موجود در ضدعرق ها معمولا شامل ترکیبات مبتنی بر آلومینیوم هستند که منافذ عرق را به طور موقت مسدود می نمایند. مسدود کردن منافذ عرق میزان عرقی را که به پوست شما می رسد، کاهش می دهد. اگر ضد تعریق های بدون نسخه (OTC) قادر به کنترل تعریق شما نیستند، بهتر است از ضد تعریق های نسخه ای که پزشک تجویز می نماید، بهره ببرید.

با توجه به اخباری که در رابطه با اثرات منفی مواد تشکیل دهنده دئودورانت ها بر سلامتی و تاثیرشان در بروز سرطان پستان و آلزایمر، بعضی ترجیح می دهند استفاده از انواع دئودورانت های شیمیایی را کنار گذاشته و به دئودورانت های خانگی روی بیاورند. دئودورانت ها معمولا حاوی مواد معطر هستند که برای پوشاندن بو استفاده می شوند. اگر شما هم تصمیم دارید دئودورانت و ضد تعریق خانگی خود را تهیه کنید، در ادامه طرز ساخت چند نوع ساده و سریع از آن ها را برایتان توضیح می دهیم.

دستورالعمل 1

مواد لازم:

  • روغن نارگیل یا روغن زیتون: 1/3 پیمانه
  • جوش شیرین: 1/4 پیمانه
  • نشاسته ذرت: 1/4 پیمانه
  • روغن اساسی (در صورت تمایل): 6 تا 10 قطره (روغن درخت چای، گریپ فروت، صنوبر یا سایر روغن های دلخواه شما)

طرز تهیه:

  1. جوش شیرین و نشاسته را مخلوط کنید.
  2. روغن نارگیل را اضافه کردید و با سایر مواد ترکیب کنید. در صورت تمایل، در این مرحله روغن اساسی مورد نظرتان را اضافه کنید.
  3. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای خالی قرار بریزید.
  4. برای امتحان دئودورانت، میزان کمی از آن را بین انگشتان تان گرم کنید تا از حالت جامد خارج گردد. سپس زیر بغل تان را به آن آغشته کنید.

نکته: هنگام تهیه دئودورانت طبیعی خود می توانید از روغن های مختلف بهره ببرید. کره شی (شی باتر)، کره کاکائو و روغن نارگیل می توانند پایه خوبی برای دئودورانت شما باشند.

دستورالعمل 2

مواد لازم:

  • آب لیموی تازه: 1 عدد (برش داده شده)
  • سرکه: 1/2 قاشق چای خوری
  • آب: 2 تا 3 قاشق چای خوری (در صورت احتیاج)

طرز تهیه:

  1. یک بطری اسپری برداشته و مواد را در آن بریزید و خوب مخلوط نموده و سپس به عنوان دئودورانت روی بدن اسپری کنید.
دستورالعمل 3

مواد لازم:

  • آب لیموی تازه: 1 عدد
  • آلوئه ورا: به میزان لازم (تکه شده)

طرز تهیه:

  1. آب لیمو را با آلوئه ورا مخلوط نموده، داخل بطری اسپری بریزید و به عنوان خوشبو نماینده بهره ببرید. هر دوی این مواد برای ایجاد یک لایه محافظتی برای پوست مفید هستند.

دئودورانت های سریع

اجازه ندهید قوطی خالی دئودورانت شما جلوی شادابی و طراوت پوست تان را بگیرد. در ادامه موادی را معرفی می کنیم که به تنهایی می توانند تاثیر یک دئودورانت را داشته باشند.

پودر بچه

پودر بچه فقط مخصوص بچه ها نیست. پودر بچه می تواند زیر بغل شما را خشک نموده و از تعریق زیاد جلوگیری کند. البته پودر بچه به میزان جوش شیرین قوی نیست.

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک ضد عفونی نماینده می تواند به میزان قابل توجهی جلوی بوی عرق را بگیرید. خوشبختانه، بوی تند آن پس از گذشت مدت زمان کوتاهی محو شده و می تواند جایگزین خوبی برای دئودورانت باشد.

صابون

اگر هیچ یک از موارد اشاره شده را در اختیار نداشته باشید، یک صابون دستشویی می تواند به یاری شما بیاید. استفاده از صابون در حالی که زیر بغل تان کمی مرطوب است، به خلاص شدن از شر هرگونه بوی بد زیر بغل یاری می نماید.

ضد عفونی نماینده دست

اگر استفاده از دئودورانت را فراموش کردید و به یک گزینه سریع احتیاج دارید. در چنین شرایطی بهتر است در پی یک محلول یا ژل ضد عفونی نماینده دست بگردید. این ماده رایج خانگی، برترین دئودورانت در مواقع اضطراری است، زیرا الکل موجود در آن باکتری ها را از بین می برد و بوی نامطبوع را خنثی می نماید.

جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک ماده قلیایی و جذب نماینده آب خوبی شناخته شده است. خاصیت قلیایی آن به این معنی است که می تواند بوی بدن را خنثی کند و به عنوان جایگزینی برای خوشبونماینده های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

روغن درخت چای

اگر بیشتر از رطوبت با بوی بدن عرق دست و پنجه نرم می کنید، روغن درخت چای ممکن است یاری کند. این یک روغن اساسی ضد باکتری است، بنابراین به از بین بردن باکتری های زیر بغل که ایجاد نماینده بو هستند، یاری می نماید. کافی است چند قطره از این روغن را روی پنبه ریخته و روی پوست تان بکشید. روغن درخت چای می تواند پوست را خشک کند، پس مراقب این موضوع باشید و در صورت بروز، مصرف آن را محدود کنید.

لیموترش

از جمله دئودورانت و ضد تعریق های خانگی و سریع می توان به لیموترش اشاره نمود. این میوه حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک است، ماده ای بسیار قوی که برای از بین بردن باکتری های مضر شناخته می گردد. بعلاوه، لیموترش می تواند برای کاهش تعریق بیش از حد بدن استفاده گردد. برای استفاده از لیمو به عنوان یک ماده ضد تعریق، لیمو را فشار دهید تا بیشتر آب آن خارج گردد، سپس لیمو را روی زیر بغل خود بمالید. بعلاوه می توانید میزانی از آب لیمو را روی یک پنبه بریزید و میزانی جوش شیرین به آن اضافه نموده و از خمیر طبیعی به دست آمده به عنوان دئودورانت و ضد تعریق خانگی برای زیر بغل تان بهره ببرید.

منبع: اسنپ مارکت

به "تهیه دئودورانت و ضد تعریق های خانگی برای روزهای گرم تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه دئودورانت و ضد تعریق های خانگی برای روزهای گرم تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید