تجربه خرید از خبرنگاران جت، سوپرمارکت تازه خبرنگاران

به گزارش وبلاگ ساعتچی، به نقل از استارت آپ 360؛ ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به این مقدار سوپرمارکت و خرده فروشی مایحتاج روزانه به فاصله ای اندک از هم در خیابان های شهرهای مختلف آن وجود دارد. علت این پدیده که قطعا ریشه در اقتصاد کشور دارد، هر آنچه باشد سال هاست به بقای خود ادامه داده و این بقالی ها یا به اصطلاح امروزی تر سوپرمارکت ها حجم عمده ای از احتیاج خانوار ایرانی را روزانه تامین می نمایند و گردش اقتصادی بالایی در این بخش اتفاق می افتد. مدیر مارکتینگ اکالا پیشتر به استارتاپ360 گفت مقدار کل بازار FMCG در ایران سالانه در حدود 500 هزار میلیارد تومان برآورد می گردد.

تجربه خرید از خبرنگاران جت، سوپرمارکت تازه خبرنگاران

ماجرا برای افراد شاغل در این بخش خوب پیش می رفت تا اینکه شرکت های عظیم به این حوزه ورود کردند و از این بازار سهم خواهی کردند. اکنون در کنار بقالی محله، سوپرمارکت های نسبتا عظیمی وجود دارند که ساعت کاری طولانی تری دارند، تنوع اجناس شان بیشتر است و از همه مهم تر تخفیف هایی روی کالا اعمال می نمایند که بازیگران سنتی از اعمال آن عاجزند.

در کنار همه بازیگران این بخش از کسب وکار، شرکت های عظیم اینترنتی هم چند سالی است که به دایره اقتصاد شکل گرفته بر پایه خدمات این حوزه وارد شدند. اسنپ، وبلاگ ساعتچی و اکالا سه رقیب عظیم هستند که در زمینه فروش کالاهای سوپرمارکتی یا به اصطلاح FMCG این روزها در محلات مختلف تهران و هم شهرستان ها با یکدیگر رقابت می نمایند. وجود این همه رقیب آفلاین و آنلاین با تعاریف مدرن سبب ایجاد رقابت، از بین رفتن انحصار و در نهایت افزایش سطح رفاه در جامعه به نفع مصرف نماینده در این بخش شده است.

ورود وبلاگ ساعتچی به بازار تندمصرف

تابستان 1397 بود که وبلاگ ساعتچی خبر خرید فروشگاه آنلاین محصولات سوپرمارکتی روکولند را گفت. از آن موقع به بعد وبلاگ ساعتچی کوشید تا با افزودن محصولات تندمصرف به سبد کالایی خود احتیاج مشتریان در این زمینه را هم مرتفع کند. احتیاجی که با شروع شیوع کرونا در سال گذشته باعث شد تا مردم بیشتر در خانه بمانند و به خرید اینترنتی روی بیاورند.

وبلاگ ساعتچی پس از چهار سال فعالیت در این حوزه و تامین کالا از دل انبارهای خود به خانه مشتریان، بتازگی سرویس جدیدی بنام جت را راه اندازی نموده است. مدلی که وبلاگ ساعتچی برای فعالیت جت در نظر گرفته، مدل on-demand و پلتفرمی است که محصولات FMCG را از سوپر مارکت های نزدیک به مشتری در کوتاه ترین زمان به در خانه می رساند. وبلاگ ساعتچی پیشتر با راه اندازی خط فروش سوپرمارکتی بازه های زمانی ارسال کالایش را کاهش داد و امکان ارسال در همان روز خرید را ارایه داد. اما وبلاگ ساعتچی جت هدفش سرعت بیشتر است؛ کمتر از 30 دقیقه!

وبلاگ ساعتچی جت؛ واقعا کمتر از 30 دقیقه؟

برای استفاده از وبلاگ ساعتچی جت باید وارد این لینک شوید، زیرا وبلاگ ساعتچی سایت مجزایی برای آن تعبیه نموده است. همان طور که گفتیم، تفاوت وبلاگ ساعتچی جت با بخش سوپرمارکتی که روی سایت خود وبلاگ ساعتچی وجود دارد در این است که محصولات را از سوپرمارکت های محله و بسیار سریع به دست تان می رساند. هزینه پیک هم از شروع کار این سرویس و کماکان رایگان است.

با ورود به سایت وبلاگ ساعتچی جت روی مرورگر تلفن همراه، سرویس به یاری گوشی نخست مکان کاربر را تشخیص داده و سوپرمارکت های اطراف را همانند تصویر زیر نشان می دهد. پس از انتخاب هر کدام از سوپرمارکت ها، زمان تقریبی تحویل، امتیاز و اطلاعات آن نمایش داده می گردد. تقریبا عمده محصولات حاضر در سوپرمارکت، در وبلاگ ساعتچی جت موجود است، اما در تجربه خرید ما بعضی محصولات پرطرفدار وجود نداشت که احتمالا به زودی تعداد کالاها افزایش خواهد یافت. کالاها در دسته بندی های گوناگون چیده شده اند و بعلاوه امکان جستجو هم وجود دارد.

فرآیند جستجو و اضافه کردن محصولات به سبد خرید و هم افزودن به تعداد هر کالا به سهولت انجام می پذیرد و نکته جالب و کاربردی که وبلاگ ساعتچی آن را به خوبی پیاده سازی نموده در این است که اگر با همان شماره ای که در سایت وبلاگ ساعتچی حساب کاربری دارید به جت وارد شوید، آدرس های منتخب تان در حساب وبلاگ ساعتچی و هم موجودی کیف پول تان در دیجی پی در وبلاگ ساعتچی جت هم نمایش داده می گردد و احتیاجی به دوباره وارد کردن اطلاعات نیست.

پس از ثبت و پرداخت سفارش، زمان تقریبی ارسال نمایش داده می گردد و بعلاوه می توان روی نقشه به صورت زنده موقعیت مکانی پیک را مشاهده کرد. یکی از قابلیت های مفید وبلاگ ساعتچی جت در این است که نام و شماره تماس پیک موتوری را نمایش می دهد که امکان پیگیری را سهل تر می نماید. در آنالیز خرید ما از وبلاگ ساعتچی جت، سفارش ها دقیقا راس 30 دقیقه، همان طور که در تبلیغات این سرویس اعلام می گردد، به دست مان رسید.

برخلاف سرویس احتیاجمندی های آنلاین پیندو که اواخر سال گذشته وبلاگ ساعتچی آن را به اسم یکی از خدمات خانواده خود معرفی کرد، به نظر می رسد جت تا به امروز بیشتر مورد توجه وبلاگ ساعتچی واقع شده و تبلیغات بیشتری به منظور استفاده از آن از سوی این شرکت انجام می گردد. شاید وبلاگ ساعتچی جت استراتژیک تر و نزدیک تر به حوزه کاری وبلاگ ساعتچیست که بیش از یک دهه در آن سابقه فعالیت دارد. از سویی رقبایی همانند اسنپ و اکالا هم با سابقه بیشتری نسبت به جت در حال فعالیت در این بازار هستند. اسنپ از سوپرمارکت های هایپراستار و هم سوپرهای محلی به اسم منبع تامین اجناس خود بهره می برد و بعلاوه اکالا هم به هزاران شعبه فیزیکی خود در سراسر کشور تکیه نموده است.

وبلاگ ساعتچی جت در حال حاضر در تهران، کرج و مشهد شروع به کار نموده و گفته می گردد تا سرانجام سال جاری تمام شهرهای عظیم ایران را پوشش می دهد. باید دید در آینده نزدیک کدام یک از بازیگران آنلاین این حوزه سهم بیشتری به دست خواهند آورد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تجربه خرید از خبرنگاران جت، سوپرمارکت تازه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه خرید از خبرنگاران جت، سوپرمارکت تازه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید