بهره مندی 529 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طی چند سال اخیر

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 5 سال اخیر 529 روستای این استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

بهره مندی 529 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طی چند سال اخیر

رحمن خادم روز شنبه 24 مهر ماه 1400 در نشست خبری با وبلاگ ساعتچی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 95 استان گاز رسانی شده بودند.

وی در مجموع 51 هزار مشترک طی چند سال اخیر گاز دار شدند، اظهارکرد: به طور میانه هر سال 10هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار شدند که بیشترین تعداد در حوزه روستاهاست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: در مجموع 1840 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 1115 روستا قابلیت گاز رسانی دارند و 729 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

خادم توضیح داد: بعلاوه طی پنج سال اخیر، پنج هزار و. 30 کیلومتر شبکه در منطقه ها مختلف اجرایی شد.

از انتقاد رسانه ها استقبال می کنیم

وی ادامه داد: رسانه دستگاه ها را نقد نمایند و ما از انتقاد رسانه ها استقبال می کنیم اما نقد با تهمت و افترا و تخریب فرق دارد چرا که انتقاد باعث بالندگی و رشد می گردد. همکاران من کوشش کردند خدمات گاز تا دورافتادترین نقاط استان برده گردد.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: متاسفانه مشاهده می گردد که گاهی رسانه بعضی موارد را بدون اینکه مستندات داشته باشند یک طرفه قضاوت می نمایند.شرکت گاز در این شرایط و شرایط مالی جزء معدود اداراتی بوده که کارش تعطیل نشد. امید را به منطقه ها محروم و دورافتاده تزریق نموده است.

خادم تاکید نمود: شرکت گاز در خدمت مردم است و کار سیاسی در شرکت گاز جایگاهی ندارد اگر اینگونه باشد مطالبات مردم نادیده گرفته می گردد حتی اگر کارکنان شرکت، کار سیاسی را دخیل نمایند با آنها برخورد می گردد وامدار هیچ کسی به جزء مردم نیستیم و اگر جایی ما نسبت به مردم کوتاهی کردیم نقد کنید.

خدمت به مردم برترین تبلیغ است

وی اعلام کرد: مهمترین مسئله برای روستاهای دورافتاده گازرسانی است که به نحو احسن این کار را انجام داده و داریم انجام می دهیم البته چون تبلیغ نمی کنیم مظلوم واقع شده ایم در حالی که خدمت برترین تبلیغ برای این شرکت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تا به امروز 879 روستای استان گاز دار شدند که 92 روستا تا آخر سال گاز دار می شوند و سر جمع روستاهای گاز دار استان تا انتها سال جاری به 971 روستان می رسد، اظهار کرد: یک هزار و 115 روستا قابلیت گازرسانی دارند که 517 روستا بالای 20 خانوار است که به همه این روستاها گازرسانی شده است که بیش از 93 درصد روستاها گاز دارند تا دهه فجر آمار روستاهای برخودار از گاز افزایش خواهد یافت.

خادم اضافه کرد: در مجموع 46 درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1395 از نعمت گاز برخوردار بودند که طی 5 سال اخیر 47 درصد از روستاهای استان نیز گازدار شده اند و در صورت بهره برداری از پروژه های در دست اجرا در شهرستان های بهمئی، بویراحمد، دنا و مارگون این اندازه افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه سالانه برای تامین سوخت خانوارها درختان زیادی قطع می گردد، توضیح داد: برای حفظ منابع طبیعی و رفاه خانواده ها گاز تا دورترین و محرومترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد برده شده که در حال حاضر 29 پروژه با اعتبار 309میلیارد تومان در حال اجرا است که پروژه قلعه رئیسی و دیشموک، ممبی سرآسیاب و زیلایی از جمله این پروژه هاست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: گازرسانی به 119 روستا در پروژه قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه با 40هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسید که فاز چهارم این پروژه نیز تعریف شده است، پروژه ممبی سرآسیاب با 54 کیلومتر خط تغذیه و 180 کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان بهمئی یک ماه آینده افتتاح می گردد و پروژه زیلایی چهار مرحله به مناقصه رفته و بعد از معین شدن پیمانکار عملیات گازرسانی از سمت چهارمحال و بختیاری و بویراحمد شروع می گردد.

خادم ادامه داد: طی چند سال اخیر حدود 500 کیلومتر سالانه لوله کشی گاز در سطح استان صورت گرفته است.

افزایش اندازه جذب بودجه سرمایه ای به 160 میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اندازه جذب بودجه سرمایه ای طی سال 95 در شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد 39 میلیارد تومان بود که این اندازه در سال 99 به 160 میلیارد تومان رسیده است.

خادم با بیان اینکه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد جزء 10 شرکت برتر گازرسانی کشور است، اظهار کرد: شرکت گاز زمینه را برای حضور نیروهای جوان، متخصص و با استعداد فراهم نموده است. از سال 95 که وارد شدیم مهمترین دغدغه نیروهای پیمانکاری بودند که 4 میلیارد و 600 تومان برای نیروها در نظر گرفته شده بود و هم اکنون این اندازه یه 55 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که حدودا 11 برابر شده است. حقوق نیروهای پیمانکاری افزایش یافت.

اختصاص 110 میلیارد تومان برای گازرسانی به دهستان زیلایی

وی به اختصاص 110 میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به دهستان زیلایی در سفر رئیس جمهور به استان اطلاع داد و اعلام کرد: وزیر نفت که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می کرد 110 میلیارد تومان برای گازرسانی به منطقه زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با 1729 خانوار اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: 83 واحد صنعتی استان با اعتبار 12 میلیارد تومان به صورت رایگان از نعمت گاز برخوردار شدند.

خادم تاکید نمود: هدف از اجرای پروژه های گازرسانی به منطقه ها مختلف به ویژه منطقه ها روستایی و دورافتاده حفاظت از منابع طبیعی و جنگل هاست.

وی در مورد قطعی گاز در زمستان سال جاری ادامه داد: در استان کمبود گاز نداریم اما باید گاز استان های شمالی را تامین کنیم اولویت تامین گاز خانگی است. این خبر را به مردم بدهیم که قطعی گاز در زمستان نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: کم شدن حاشیه ها طی چند سال اخیر در شرکت گاز استان فضای خوبی را برای ارائه خدمات و مردم به ارمغان آورده است.

با نمایندگان استان تعامل داریم

خادم اظهار کرد: دنبال سیاسی کاری نیستیم و در مسائل سیاسی به هیچ وجه از دخالت نمی کنیم و هر کدام از همکاران ما نیز دخالت کند مطابق قانون با آنها برخورد می گردد. با نمایندگان استان تعامل داریم و دنبال خدمات دهی به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر از جمله 10 شرکت برتر گاز کشور قرار گرفته است، توضیح داد: در محور 86GIS درصد پیشرفت داشتیم که در این بخش شرکت چهارم کشور هستیم. شرکت گاز در ارتقای سلامت اداری در سال گذشته نیز رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: مجوز ساخت ساختمان اداری شرکت گاز استان گرفته شده این ساختمان در 5 طبقه ساخته می گردد. بعلاوه ساختمان شرکت گاز دهدشت فرسوده است که ساختمان نو این شهر در حال ساخت است که هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهره مندی 529 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طی چند سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 529 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طی چند سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید