برترین دوربین های کانن از نگاه خبرنگاران مگ

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اگر تا حدی به دنیای عکاسی علاقه داشته باشید، قطعا با برند کانن که از پیشتازان این صنعت است، آشنایی دارید و اگر بخواهید کمی تخصصی تر کار کنید، اینجاست که برترین دوربین های کانن برای شما اهمیت پیدا می نماید.

برترین دوربین های کانن از نگاه خبرنگاران مگ

کانن از برندهای قدیمی صنعت عکاسی است که کار خود را از دهه 1930 میلادی شروع نموده است. بسیاری از علاقه مندان و عکاسان حرفه ای از محصولات این شرکت در فعالیت های خود استفاده می نمایند و کیفیت آن ها را تأیید می نمایند. به همین علت در این مطلب به معرفی بعضی از برترین دوربین های کانن می پردازیم که در بازار ایران به آسانی امکان تهیه آن ها وجود دارد.

دوربین دیجیتال کانن EOS R6 Mark II

حتی از زمان DSLR، سری 6 جایگاه خود را به عنوان طیف همه فن حریف کانن ثابت نموده است و R6 Mark II، دوربین بدون آینه کانن هم جانشین شایسته ای برای Canon EOS 6D Mark II در میان دوربین های DSLR است و در هر بخش ارتقاء قابل توجهی را نشان می دهد.

این دوربین را باید یکی از قدرتمندترین دوربین های هیبریدی دانست که کارایی بسیار بالاتر از وزن خود ارائه می دهد. سرعت شاتر آن برای عکاسی پشت سر هم به 40 فریم در ثانیه می رسد، که حتی از پرچم دار EOS R3 هم سریع تر است. با این حال از همان سیستم فوکوس اتوماتیک پرچم دار استفاده می نماید و می توان آن را دوربینی مناسی برای ثبت فعالیت های ورزشی، حیات وحش و هر کنش سریع دانست.

سنسور 24.2 مگاپیکسلی این دوربین می تواند تا رزولوشن 6K هم ویدیو ضبط کند و زمانی که به کیفیت 4K می رسد امکان ضبط تا 120 فریم در قانیه هم دارد. کانن یک ویژگی هیجان انگیز هم ارائه می دهد که به دوربین امکان می دهد 0.5 ثانیه عکس یا حداکثر 5 ثانیه فیلم را پیش از اینکه شما کاملا دکمه شاتر را فشار دهید، ضبط کند. این دوربین بعلاوه به طور کامل از دنبال کردن چهره و انتخاب اتوماتیک سوژه پشتیبانی می نماید.

باتری این دوربین تا 580 شات در حالت استفاده از LCD و 320 شات در حالت استفاده از چشم انداز یاب الکترونیک شارژدهی دارد. ارگونومی خوب این دوربین و وزن سبک آن هم دیگر موردی است که باید به آن توجه کرد. چیزی که باعث می گردد استفاده طولانی مدت از آن خستگی نماینده نباشد.

نکات مثبت

  • سنسور فول فریم
  • عکس برداری پیاپی پرسرعت
  • قابلیت های فیلم برداری برجسته
  • فوکوس اتوماتیک
  • عملکرد عالی در نور کم

نکات منفی

  • رزولوشن عکس عالی است اما برترین نیست
  • نداشتن نمایشگر اطلاعات در بخش بالایی
  • قیمت زیاد

دوربین دیجیتال کانن EOS R10

این دوربین کامپکت بدون آینه برای سطح میانه طراحی شده اما باید آن را یک دوربین همه کاره و کاربرپسند دانست. با حسگر 24.2 مگاپیکسلی APS-C CMOS و تازهترین پردازنده Digic X این امکان را فراهم می نماید تا تصاویر باکیفیت و ویدیوهای 4K بگیرد. این دوربین از عکس برداری پیوسته تا 15 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی و تا 23 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی پشتیبانی می نماید.

دوربین دیجیتال EOS R10 بعلاوه مجهز به سیستم فوکوس Dual Pixel CMOS AF II است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای تشخیص پیشرفته سوژه، برنامه ریزی شده است. این سیستم فوکوس اتوماتیک، فوکوس سریع و دقیق را تضمین می نماید و آن را برای گرفتن سوژه های متحرک سریع ایدئال می نماید.

این دوربین هم با پشتیبانی از وای فای ارائه می گردد که امکان کنترل و ویرایش عکس از دستگاه های هوشمند متصل را آسان می نماید. چشم انداز یاب الکترونیکی دوربین دارای 2.36 میلیون نقطه با نرخ تازه سازی قابل انتخاب و نمایشگر لمسی 1.04 میلیون نقطه ای با زاویه متغیر است. EOS R10 سبک و جمع وجور است و با طراحی کاربرپسند خود، یک دوربین عالی برای همه عکاسان است.

دوربین دیجیتال کانن EOS 90D

این هم یک دوربین بدون آینه با کارایی بالاست که ترکیبی از سرعت، وضوح و قابلیت های فیلمبرداری را با هزینه ای ارزان ارائه می دهد. هدف اصلی از طراحی این دوربین در اختیار گذاشتن ابزاری برای تولیدنمایندگان محتوا، از عکاسان خبری و عکاسان رویدادها گرفته تا وبلاگ نویسان و علاقه مندان بوده است.

در قلب EOS R6 Mark II یک سنسور CMOS فول فریم 24.2 مگاپیکسلی و پردازنده تصویر DIGIC X جای گرفته است. این ترکیب امکان عکس برداری با وضوح بالا و فیلمبرداری UHD 4K را به همراه طیف وسیعی برای ایزو و کار در شرایط مختلف نوری فراهم می نماید.

سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین یکی دیگر از ویژگی های برجسته آن است و فوکوس سریع، روان و هوشمندی را برای دنبال کردن سوژه های مختلف ارائه می نماید که برای ردیابی چشم، صورت و تشخیص حیوانات در عکس ها و ویدیوها به میزان کافی خوب عمل می نماید.

از نظر قابلیت های ویدیویی هم EOS R6 Mark II می تواند با استفاده از حسگر فول فریم خود ویدیوی عالی UHD 4K/60p ضبط کند. این کار باعث می گردد که به دوربینی ایدئال برای ولاگرها و فیلم بردارانی که به کیفیت بالا احتیاج دارند، تبدیل گردد. این دوربین بعلاوه ویژگی های پیشرفته ای مانند گزینه های C-Log و HDR PQ را برای کنترل بیشتر رنگ بندی ارائه می دهد.

و اما با وجود ویژگی های پیشرفته، این دوربین از طراحی جمع وجور و وزن کمی برخوردار است که برای حمل و کار طولانی مدت بسیار کاربردی می نماید.

نکات مثبت

  • قابلیت های فیلم برداری عالی
  • عمر باتری طولانی
  • نمایشگر لمسی فوق العاده

نکات منفی

  • نداشتن لرزشگیر درون بدنه
  • تنها یک جای کارت حافظه
  • عملکرد نه چندان عالی فوکوس اتوماتیک در چشم انداز یاب

دوربین دیجیتال کانن EOS 850D

این دوربین از جمله دوربین های DSLR محبوب کانن محسوب می گردد که همچنان حرف های زیادی برای گفتن دارد. این دوربین به راحتی کیفیت بالا را با قابلیت های تصویربرداری و مدیریت بصری ارائه می دهد.

حسگر دوربین 24.1 مگاپیکسلی از نوع APS-C است و از پردازنده تصویر DIGIC 8 بهره می برد. ترکیبی که به EOS 850D امکان می دهد تصاویر دقیق و فیلم های 4K را ثبت کند. این دوربین بعلاوه دارای یک Low-Pass داخلی و یک سیستم تمیزنماینده یکپارچه EOS است.

EOS 850D دارای یک حسگر AF کامل 45 نقطه ای پیشرفته و سیستم فوکوس اتوماتیک دوگانه است که فوکوس و ردیابی دقیق را تضمین می نماید و آن را به گزینه ای عالی برای ثبت سوژه های سریع تبدیل می نماید. بعلاوه طیف وسیعی از حالت های فوکوس اتوماتیک را از جمله فوکوس تک نقطه ای، فوکوس اتوماتیک منطقه ای و فوکوس گسترده ارائه می نماید.

از نظر قابلیت های اتصال این دستگاه از وای فای و بلوتوث پشتیبانی می نماید و به شما امکان می دهد به راحتی آن را برای کنترل کردن از راه دور و ویرایش تصاویر به یک دستگاه هوشمند متصل کنید. نمایشگر LCD گوشی هم دارای زاویه متغیر است که انعطاف پذیری بیشتری را هنگام ثبت عکس ارائه می دهد.

وزن سبک و جمع وجور دستگاه هم باعث شده تا به انتخابی عالی برای کار طولانی مدت و استفاده عکاسانی تبدیل گردد که پیوسته در حال حرکت هستند. در مجموع این دوربین را می توان به انتخابی عالی هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران پیشرفته تبدیل گردد.

نکات مثبت

  • فوکوس اتوماتیک عالی
  • نمایشگر با زاویه متغیر
  • بدنه ارگونومیک
  • عمر باتری طولانی
  • محدوده ایزو خوب

نکات منفی

  • چشم انداز یاب کوچک
  • بدنه پلاستیکی
  • به روزرسانی کم نسبت به نسل قبلی

دوربین دیجیتال کانن EOS 250D

این دوربین هم از یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی بهره می برد که با نسبت تصویر 3:2 عرضه می گردد. وزن سبک این دوربین باعث شده تا برای کسانی که در پی استفاده از دوربین در حال حرکت و در نقاط مختلف هستند یا حتی برای استفاده طولانی مدت روی دست گزینه ای عالی باشد.

فوکوس اتوماتیک EOS 250D به صورت 9 نقطه ای است و از فیلم برداری 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه و فیلم برداری 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می نماید. این دوربین از نمایشگر با زاویه متغیر بهره می برد که گرفتن عکس ها در حالت های مختلف از جمله عکس های سلفی را آسان می نماید. چشم انداز یاب اپتیکال دستگاه هم نمایی واضح و بی درنگ از سوژه شما ارائه می نماید.

درباره فناوری های ارتباطی دستگاه هم باید به وای فای و بلوتوث داخلی اشاره نمود که به یاری آن ها به آسانی می توان فایل ها را از دستگاه به اشتراک گذاشت. EOS 250D بعلاوه از قابلیت هایی برای بهبود تجربه عکاسی بهره می برد که از میان آن ها می توان به Guided UI برای آشنایی با دوربین هنگام عکاسی و Creative Assist برای امتحان ظاهر تازه و بهبود تصاویر اشاره نمود.

نکات مثبت

  • پردازنده عالی
  • کیفیت عکس خوب
  • فوکوس اتوماتیک با عملکرد خوب
  • وزن کم

نکات منفی

  • چشم انداز یاب 95 درصد
  • قیمت زیاد

دوربین دیجیتال کانن EOS 2000D

این یک دوربین دیجیتال دارای آینه DSLR ارزان است که مجموعه ای از ویژگی های درون دوربین را برای پیشبرد پتانسیل تصویرسازی شما ارائه می دهد. سنسور و پردازشگر تصویر EOS 2000D دارای سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C است. نوع سنسور تقریبا 22.3 میلی متر در 14.9 میلی متر CMOS با نسبت تصویر 3:2 است. این پردازنده از پردازشگر تصویر DIGIC 4+ کانن استفاده می نماید که محدوده ایزو 100 تا 6400 را ارائه می دهد که تا 12800 هم قابل ارتقاست و به گزینه ای ایدئال برای شرایط کم نور تبدیل می گردد.

سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین 9 نقطه ای با سنسور متقاطع در مرکز است که فوکوس دقیق را چه برای حالت عکاسی و چه فیلم برداری تضمین می نماید. EOS 2000D بعلاوه حداکثر سرعت عکاسی 3 فریم در ثانیه را ارائه می دهد که هرچند برای عکاسی از سوژه های متحرک قابل قبول است اما عالی نیست.

نمایشگر این دوربین 3 اینچی با وضوح 920 هزار نقطه است و از یک چشم انداز یاب اپتیکال بهره می برد که نمای بسیار واضحی از سوژه را فراهم می نماید. از دیگر قابلیت های این دوربین می توان به امکان برای اشتراک گذاری و انتقال آسان تصاویر اشاره نمود چون این دوربین هم از فناوری وای فای و هم از NFC پشتیبانی می نماید.

این دوربین بعلاوه ویژگی های اضافی را برای بهبود تجربه عکاسی ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به Scene Intelligent Auto برای عملکرد ساده و عکاسی، فیلترهای خلاقانه برای اعمال جلوه های منحصربه فرد، و قابلیت ضبط ویدیوهای سینمایی با کیفیت 1080p اشاره نمود.

نکات مثبت

  • رنگ بندی عالی
  • استفاده آسان
  • داشتن وای فای و NFC
  • عمر باتری خوب

نکات منفی

  • نداشتن نمایشگر متغیر و لمسی
  • پشتیبانی نکردن از 4K
  • فوکوس اتوماتیک ابتدایی
  • عکاسی پیاپی محدود

دوربین دیجیتال کانن PowerShot SX540 HS

این دوربین هرچند قابلیت افزودن لنز جداگانه را ندارد اما با لنز سوپرزوم خود امکان بزرگنمایی 50 برابری را دارد که در کنار لرزشگیر اپتیکال، عملکردی عالی را از نظر بصری ارائه می دهد. این دوربین به سنسور CMOS با حساسیت 20.3 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 6 مجهز شده است که به وضوح بالا و عملکرد خیره نماینده در نور کم یاری می نماید.

PowerShot SX540 HS بعلاوه یک دکمه اختصاصی Wi-Fi دارد که اشتراک گذاری و انتقال تصاویر را به وسیله فناوری Wi-Fi و NFC فراهم می نماید. یک دکمه اختصاصی فیلم برداری هم برای انی دوربین تعبیه شده است تا کاربران به آسانی بتوانند ویدیوهای 1080p Full HD را با سرعت تا 60 فریم در ثانیه با صدای استریو ضبط نمایند. ویژگی پیشرفته Zoom Framing Assist دوربین، به طور هوشمند لنز را کنترل می نماید و تشخیص سوژه اصلی عکس را حتی هنگام حرکت آسان می سازد.

صفحه نمایش دستگاه 3.0 اینچی است و امکان مشاهده آسان حتی از زاویه باز را فراهم می نماید. وزن کلی بسیار کم و ارگونومی عالی هم باعث شده تا در مجموع این دوربین یکی از برترین دوربین های کانن در سطح پایه و با قیمت مناسب محسوب گردد که بدون پیچیدگی های DSLR نتیجه ای حرفه ای را ارائه می دهد.

نکات مثبت

  • لرزشگیر عالی
  • قابلیت کنترل از راه دور با گوشی هوشمند
  • پشتیبانی از NFC

نکات منفی

  • نداشتن بلوتوث
  • نداشتن نمایشگر لمسی
  • نداشتن فلش خارجی
  • عمر باتری محدود

جمع بندی

در این مطلب به آنالیز تعدادی از برترین دوربین های کانن پرداختیم که برای انواع کاربری ها از حرفه ای گرفته تا آماتور قابل استفاده هستند. کانن از برندهای معتبر در صنعت دوربین های عکاسی و فیلم برداری است و با خرید هر یک از محصولات این شرکت می توانید مطمئن باشید که محصولی که در دست می گیرید، تا سال ها همراه شما خواهد بود.

با وجود آنکه در سال های اخیر کانن هم مانند دیگر تولیدنمایندگان به سمت عرضه دوربین های بدون آینه رفته است اما هنوز دوربین های DSLR این شرکت کارایی عالی از خود نشان می دهند و می توان دوربین هایی با هر یک از این فناوری ها از این برند در اختیار گرفت. بنابراین باید برای خرید محصول مناسب باید به سطح بودجه و هدف خود از عکاسی و فیلم برداری توجه کنید.

عکس کاور: مجموعه ای از دوربین های کانن (Credit NY Post)

منابع: PC Mag, Tech Radar, Digital Camera World

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین دوربین های کانن از نگاه خبرنگاران مگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دوربین های کانن از نگاه خبرنگاران مگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید