راهنمای خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید؛ 9 مدل کار راه انداز با امکانات قابل قبول

به گزارش وبلاگ ساعتچی، در دنیای امروز، گوشی های هوشمند به ابزاری ضروری برای ارتباط، کار، سرگرمی و حتی یادگیری تبدیل شده اند. اما خرید یک گوشی هوشمند با توجه به تنوع و گستردگی محصولات موجود در بازار ممکن است سخت باشد، به خصوص زمانی که شما بودجه محدودی را برای انجام این کار در اختیار دارید. در راهنمای خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید خبرنگاران ، قصد داریم تا به شما یاری کنیم تا مقرون به صرفه ترین گوشی های هوشمند اندرویدی را بیابید؛ گوشی هایی که با ویژگی های مناسب و قیمت پایین تجربه مطلوبی را برای شما فراهم نمایند. بنابراین اگر قصد خرید گوشی هوشمند اندروید با بودجه زیر 5 میلیون تومان را دارید، با ما در مطلب همراه باشید.

راهنمای خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید؛ 9 مدل کار راه انداز با امکانات قابل قبول

گوشی موبایل تی سی ال مدل 403 دو سیم کارت

اگر در پی خرید مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند اندروید بازار در فروشگاه وبلاگ ساعتچی هستید، گوشی موبایل تی سی ال مدل 403 می تواند گزینه خرید بسیار مناسبی برای شما باشد. این محصول در فروشگاه وبلاگ ساعتچی امتیاز مناسبی دارد و بعلاوه حدود 75 درصد از خریدارانش نیز خرید آن را به سایر کاربران پیشنهاد داده اند. این گوشی هوشمند مقرون به صرفه قیمت بازار مجهز به یک نمایشگر 6.0 اینچی از نوع TFT LCD است که حدود 75 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده و محتواهای تصویری را با رزولوشن تصویر 480 در 690 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. بعلاوه نمایشگر این گوشی از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نماید و تراکم پیکسلی آن نیز به 179 پیکسل بر هر اینچ می رسد. این محصول از سیستم عامل اندروید نسخه 12 گو به عنوان سیستم عامل پیش فرض بهره می برد و به روزرسانی اندروید 13 را نیز دریافت نموده است.

گوشی هوشمند تی سی ال مدل 403 به عنوان قلب تپنده خود از پردازنده 12 نانومتری هلیو A22 مدیاتک بهره می برد که به یاری پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320، دو گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از پس انجام کلیه های کارهای سبک روزمره شما به خوبی برمی آید؛ البته انتظار عملکرد پردازشی چندانی نباید از گوشی های موجود در این رده قیمتی داشت. این گوشی هوشمند بعلاوه از کارت حافظه میکرو SD برای افزایش فضای ذخیره سازی نیز پشتیبانی می نماید. در پنل پشتی این گوشی شاهد قرارگیری یک دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم که قادر به ضبط فیلم برداری با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. بعلاوه نباید دوربین سلفی دو مگاپیکسلی این گوشی را از قلم بیندازیم. انرژی مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند تی سی ال از جانب باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد.

گوشی موبایل ریلمی مدل C30s دو سیم کارت

ریلمی گوشی های هوشمند مقرون به صرفه قیمت بسیار زیادی در بازار دارد که از جمله مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید این شرکت می توان به ریلمی مدل C30s اشاره نمود که اتفاقا مورد استقبال کاربران زیادی در وبلاگ ساعتچی قرار گرفته و رضایت حدود 80 درصدی خریداران را نیز به همراه آورده است. این گوشی هوشمند مقرون به صرفه قیمت ریلمی مجهز به یک نمایشگر باکیفیت 6.5 اینچی از جنس LCD IPS است. این نمایشگر می تواند محتواهای تصویری را با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد و قابلیت های مناسبی نظیر رفرش ریت 600 هرتزی و نسبت بدنه به تصویر 20:9 نیز دارد. چگالی تصویر در این نمایشگر نیز به 270 پیکسل بر هر اینچ می رسد و چیزی حدود 83 درصد از پنل جلویی این گوشی را به خود اختصاص داده است. ریلمی C30s از قابلیت بسیار پرکاربرد حسگر اثر انگشت که روی دکمه پاور در فریم کناری قرار گرفته بهره می برد که عملکرد مناسبی نیز از لحاظ سرعت دارد.

ریلمی برای مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند اندروید خود از یک پردازنده چهار هسته ای با حدبیشتر فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز استفاده نموده که برای انجام کارهای ساده روزمره مانند برقراری تماس و پیامک دادن و موارد این چنینی می تواند عملکرد رضایت بخشی را به شما ارائه دهد، اما بیش از این نباید از پردازنده این گوشی انتظار داشته باشید. این تراشه را پردازنده گرافیکی IMG8322 به همراه دو گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می نماید و قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی به وسیله کارت حافظه میکرو SD را نیز دارد. این گوشی هوشمند مقرون به صرفه قیمت ریلمی مجهز به یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه است و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن نیز در پنل جلویی خودنمایی می نماید. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ 10 واتی این گوشی هوشمند ریلمی اشاره کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A03 Core SM-A032F/DS

اگر از هواداران برند سامسونگ هستید و قصد خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید سامسونگ در وبلاگ ساعتچی را دارید، گلکسی A03 Core می تواند رضایت شما به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه قیمت برای انجام کارهای ساده روزمره فراهم آورد. این گوشی امتیاز بالایی در فروشگاه وبلاگ ساعتچی دارد و حدود 80 درصد از خریدارانش نیز خرید آن را به سایر کاربران پیشنهاد نموده اند. این گوشی هوشمند مقرون به صرفه قیمت سامسونگ از نمایشگر 6.5 اینچی از جنس PLS LCD بهره می برد که از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نماید و تصاویر را با رزولوشن تصویر 720 در 1600 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. حدود 82 درصد از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر پوشانده و چگالی تصویر در آن به حدود 270 پیکسل بر هر اینچ می رسد. سیستم عامل اندروید 11 نسخه گو ادیشن به عنوان سیستم عامل پیش فرض این گوشی مورد استفاده قرار گرفته و سامسونگ از پردازنده 28 نانومتری Unisoc SC9863A برای تأمین قدرت این گوشی استفاده نموده است.

طبیعتاً انتظار زیادی نباید از این پردازنده داشته باشیم و صرفاً به درد انجام کارهای سبک می خورد. در کنار این پردازنده دو گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه شده که فضای ذخیره سازی زیادی محسوب نمی گردد، اما نکته مثبت اینجاست که شما می توانید با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره سازی آن را به دلخواه خود افزایش دهید. این محصول یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی در پنل پشتی با قابلیت فیلم برداری 1080P دارد و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن نیز در پنل جلویی به انجام وظیفه می پردازد. سامسونگ برای این گوشی خود از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که به وسیله درگاه microUSB 2.0 شارژ می گردد و سرعت شارژ پایینی نیز دارد.

گوشی موبایل جی پلاس مدل X20 دو سیم کارت

برند جی پلاس در بازار ایران محصولات مالی با امکانات مناسب زیادی دارد که گوشی هوشمند جی پلاس مدل X20، مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید این شرکت در فروشگاه وبلاگ ساعتچی محسوب می گردد که اتفاقاً توانسته با ویژگی های مناسبی که دارد، رضایت حدود 90 درصد از خریدارانش را نیز به دست بیاورد. جی پلاس در این گوشی هوشمند اندرویدی از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع LCD IPS استفاده نموده که رزولوشن تصویر 1600 در 720 پیکسلی دارد و نکته بسیار جالب این است که این نمایشگر از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می نماید. بیشتر گوشی های موجود در این رده قیمتی رفرش ریت 60 هرتزی دارند. این گوشی هوشمند مقرون به صرفه قیمت ظاهری مات دارد که سبب شیک تر شدن آن شده و ماژول دوربین آن نیز برآمدگی کمی دارد که این بعنی به راحتی روی سطح صاف قرار می گیرد.

در بخش پردازنده این گوشی از تراشه Media Tek Helio G37 بهره برده که هشت هسته ای بوده و فرکانس پردازنده نیز در دو فرکانس 1.8 و 2.3 گیگاهرتزی تنطیم شده است. این پردازنده مالی در کنار نرخ نوسازی 90 هرتزی می تواند کارکرد روزمره بدون هنگی یا مشکل خاصی را تضمین کند. بعلاوه 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند را نیابد از قلم بیندازیم. خوشبختانه این گوشی درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز دارد و شما می توانید خیلی راحت فضای ذخیره سازی این گوشی را افزایش دهید. این گوشی موبایل جی پلاس مدل X20 در پنل پشتی مجهز به یک سیستم دوربین سه گانه است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می گردد. بعلاوه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز از شارژر 15 واتی پشتیبانی می نماید و در استفاده های معمول تا 2 روز دوام می آورد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A2 Plus

اگر از هواداران گوشی های شیائومی هستید و قصد خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید شیائومی در وبلاگ ساعتچی را دارید، یکی از برترین گزینه های خرید می تواند گوشی ردمی A2 پلاس باشد که مورد استقبال طیف گسترده ای از کاربران قرار گرفته و رضایت حدود 86 درصدی خریداران را نیز به همراه داشته است. این گوشی هوشمند مالی شیائومی از یک نمایشگر 6.52 اینچی از جنس LCD IPS بهره می برد که تراکم پیکسلی 269 پیکسل دارد و محتواهای تصویری را با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. حدود 81 درصد از پنل جلویی این گوشی هوشمند را نمایشگر احاطه نموده و از نرخ رفرش ریت 60 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. بعلاوه باید به حدبیشتر روشنایی نمایشگر 400 نیتی این گوشی هوشمند نیز اشاره کنیم که در زیر نور شدید آفتاب خیلی نمی توانید از گوشی هوشمند خود بهره ببرید.

ردمی A2 پلاس شیائومی به عنوان قلب تپنده خود، از پردازنده هلیو G36 مدیاتک بهره برده است. این تراشه، یک پردازنده هشت هسته ای است که با لیتوگرافی 12 نانومتری مدیاتک فراوری شده و 4 هسته Cortex-A53 آن با حدبیشتر فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر آن با حدبیشتر فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز مشغول به فعالیت هستند. این پردازنده را سه گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می نماید و خوشبختانه می توانید از درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز برای افزایش فضای ذخیره سازی این گوشی نیز بهره ببرید. در خصوص عملکرد پردازشی این گوشی باید اشاره کنیم که نمی توانیم انتظار خاصی از آن داشته باشیم و از پس انجام کارهای سبک روزمره به خوبی بر می آید. اندروید 12 گو ادیشن به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده و دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های این گوشی محسوب می گردد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 دو سیم کارت

برای خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید 13 وبلاگ ساعتچی ، گزینه ای بهتر از گوشی سامسونگ گلکسی A05 که محصول تازه نفس غول کره ای فناوری به شمار می رود، نخواهید داشت. گلکسی A05 سامسونگ مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD است که از رفرش ریت 60 هرتزی، رزولوشن 1600 در 720 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 262 پیکسل بر اینچ پشتیبانی می نماید. قلب تپنده این گوشی هوشمند سامسونگ تراشه هلیو G85 مدیاتک است که همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 به پردازش تصاویر می پردازد. این پردازنده را 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم همراهی می نمایند و شما امکان استفاده از کارت حافظه میکرو SD را نیز برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی خواهید داشت. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان دیده می شوند.

سنسور اصلی این گوشی امکان فیلم برداری 1080P با سرعت 60 فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم نموده است. در پنل جلویی این گوشی هوشمند نیز حفره نمایشگر میزبان یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. دوربین سلفی این گوشی نیز همچون سنسور اصلی از فرمت فیلم برداری 1080P پشتیبانی می نماید. گلکسی A05 سامسونگ به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی متکی است که با شارژر 25 وات، انرژی مجدد خود را تأمین می نماید. باتری این گوشی انرژی مورد استفاده شما را برای 1.5 روز کار را تأمین می نماید. سیستم عامل اندروید 13 این گوشی با رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ اجرا می گردد و تا چهار سال به روزرسانی بزرگ اندروید را نیز دریافت خواهد نمود.

گوشی موبایل نوکیا مدل G11 Plus دو سیم کارت

برند خاطره برانگیز نوکیا نیز در زمینه گوشی های هوشمند مالی به فعالیت می پردازد و اگر قصد خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید نوکیا را در وبلاگ ساعتچی دارید، ما نوکیا مدل G11 Plus به عنوان یک گزینه خرید محبوب به شما معرفی می کنیم. این گوشی هوشمند نوکیا در پنل جلویی میزبان یک نمایشگر 6.52 اینچی از جنس LCD IPS است که محتواهای تصویری را با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد و از حدبیشتر رفرش ریت 90 هرتزی و حدبیشتر اندازه روشنایی تصویر 400 نیتی پشتیبانی می نماید. وزن 192 گرمی این گوشی هم نه تنها در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به همراه ندارد، بلکه به لطف طراحی و وزن مناسب، احساس افتادن در حین استفاده را کاهش می دهد. اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی نوکیا نصب شده که اکنون قابل ارتقاء به سیستم عامل اندروید 13 نیز است.

نوکیا برای این گوشی هوشمند مالی خود پردازنده Unisoc T606 استفاده نموده تا عملکرد کاملا قابل قبولی در اجرای بازی های نه چندان سنگین و برنامه های کاربردی داشته باشد. 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم نیز برای این محصول در نظر گرفته شده که خوشبختانه کاربران امکان افزایش فضای ذخیره سازی این گوشی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD خواهند داشت. در پنل پشتی این گوشی شاهد قرارگیری یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی هستیم که در کنار آن یک سنسور عمق میدان دو مگاپیکسلی نیز تعبیه شده است. این دوربین قابلیت فیلم برداری 1080P را نیز به کاربران ارائه می دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز با دقتی 8 مگاپیکسلی به انجام وظیفه می پردازد و در شرایط نوری مناسب عکس های خوبی را به ثبت می رساند. انرژی این گوشی هوشمند نوکیا از جانب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 10 واتی نیز پشتیبانی می نماید.

گوشی موبایل آنر مدل X5 Plus دو سیم کارت

اگر قصد خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید آنر را دارید که از لحاظ شارژدهی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد، آنر مدل X5 Plus تجربه خرید بسیار لذت بخشی را برای شما به همراه می آورد. این گوشی هوشمند قیمت مناسب آنر مجهز به یک نمایشگر 6.56 اینچی از جنس TFT LCD است که از حدبیشتر رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می نماید و تصاویر را با رزولوشن 720 در 1612 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. این گوشی امتیاز خوبی در وبلاگ ساعتچی دارد و حدود 93 درصد از خریدارانش نیز خرید این محصول را به سایر کاربران پیشنهاد نموده اند. وزن گوشی حدود 188 گرم است و ضخامتی برابر یا 8.4 میلی متر دارد. آنر برای این گوشی خود از پردازنده هشت هسته ای MediaTek Helio G36 استفاده نموده که 64 گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نماید و به خوبی از پس انجام کارهای سبک کاربران بدون مشکل و هنگی خاصی بر می آید.

این گوشی به لطف پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD، امکان افزایش فضای ذخیره سازی را به کاربران می دهد و در دو رنگ مشکی و فیروزه ای به فروش می رسد. آنر مدل X5 Plus در پنل پشتی دو دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان دارد که در مجموع کیفیت خوبی نسبت به قیمتی که برای خرید آن می پردازید به شما ارائه می دهد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 1080P با حدبیشتر سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و یک سری ویژگی های خوب نظیر HDR را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. گل سر سبد ویژگی های این گوشی، بخش باتری آن است که یک منبع انرژی 5200 میلی آمپر ساعتی در این بخش به انجام وظیفه می پردازد. باتری این گوشی به علت ترکیب شدن با تراشه کم مصرف، شارژدهی بسیار خوبی دارد و حداقل دو روز در استفاده های معمولی دوام می آورد. بعلاوه باید به پشتیبانی این گوشی از سرعت شارژ 10 واتی اشاره کنیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco C40 دو سیم کارت

در نهایت می رسیم به مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید پوکو در وبلاگ ساعتچی یعنی پوکو C40 که با ویژگی های مناسبش، کاربران استقبال بسیار خوبی از آن نموده اند و حدود 84 درصد از خریدارانش، از خرید این گوشی راضی بوده اند. شیائومی برای این گوشی از یک نمایشگر 6.71 اینچی از جنس IPS LCD استفاده نموده که تصاویر را با وضوح 1650 در 720 پیکسل به کاربران نشان می دهد و حدبیشتر روشنایی نمایشگر آن نیز به 400 نیت می رسد. این گوشی هوشمند مالی از پردازنده 11 نانومتری JLQ JR510 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم نیز آن را همراهی می نمایند. عملکرد پردازشی این گوشی در حد معقول است و نمی توانید انتظار زیادی از آن در این زمینه داشته باشید.

این گوشی از سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و گگرددگی دیافراگم f/2.2 و دوربین 2 مگاپیکسلی عمق میدان با گگرددگی دیافراگم f/2.4 در پنل پشتی بهره می برد و دوربین سلفی آن نیز دقتی 5 مگاپیکسلی دارد. یک باتری غول پیکر 6000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی مالی پوکو در نظر گرفته شده که از سرعت شارژ 18 واتی پشتیبانی می نماید و شارژدهی سه روزه نیز دارد.

منبع: وبلاگ ساعتچی

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید؛ 9 مدل کار راه انداز با امکانات قابل قبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید؛ 9 مدل کار راه انداز با امکانات قابل قبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید