62 درصد ساخت و سازها در بافت فرسوده افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، صارمی با بیان اینکه سال گذشته آمار صدور پروانه افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: در منطقه ها یک تا سه کاهش صدور پروانه داشتیم اما در منطقه ها بافت فرسوده افزایش این امر را مشاهده کردیم. مسکن از رکود عایدی و 62 درصد ساخت و ساز در بافت فرسوده افزایش پیدا کرد.

62 درصد ساخت و سازها در بافت فرسوده افزایش یافته است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پنجاه و یکمین رویداد امیدوافتخار به پرژه دژ باغ کن پرداخت و بیان نمود: ده سال در صدور پروانه برای مسکن در رکود بودیم و سال گذشته به علت اتفاقات بد فصل پاییز سال سختی بود اما این تهدیدها در همین سال به فرصت تبدیل شد.

صارمی با بیان اینکه سال گذشته آمار صدور پروانه افزایش پیدا کرد، اظهار کرد: در منطقه ها یک تا سه کاهش صدور پروانه داشتیم اما در منطقه ها بافت فرسوده افزایش این امر را مشاهده کردیم. مسکن از رکود عایدی و 62 درصد ساخت و ساز در بافت فرسوده افزایش پیدا کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سال جاری قرارگاه جهادی با دو هدف به فعالیت می پردازد، اضافه کرد: اولین هدف تحقق تفاهم نامه هایی است که داشتیم و امیدوارم بتوانیم تا اواخر سال جاری در درصدهای 50 تا 80 درصد کار انجام گردد. دومین هدف اینکه بتوانیم تمام بخش های فراوریی و تعاونی محلات را وارد کار کنیم.

او بیان کرد: رهبری در شعار سال جاری که مهار تورم بود با صراحت به فراوری مسکن پرداختند و همه موظف هستیم این اصل فراموش شده را افزایش بدهیم.

معاون معماری شهرداری تهران دربخش دیگری از گفته هایش توضیح داد: در سال گذشته در راستای تشویق شرکت های دانش بنیان فاز اول کارخانه سیمان ری افتتاح شد. سال جاری فاز دوم این کارخانه افتتاح می گردد که اقدام بزرگی در بخش دانش بنیان هاست.

صارمی اضافه کرد: پروژه بازآفرینی در کن با تدبیر شهردار منطقه و ریاست سازمان نوسازی در حال اجرا است و به زودی ابلاغ می گردد. بعلاوه هفت پروژه در بحث محله الگوی عملیات اجرایی سال جاری اجرا می گردد. همینطور طرح پروژه ایرانی- اسلامی بافت که بتواند الگوی خوبی در شورای تحولی ششم و مدیریت شهری تازه باشد در دست کار قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران بیان کرد: در تهران شاید بدترین شرایط را در بحث ناعدالتی فضایی داریم. در منطقه یک، هر یک متر مربع 300 میلیون تومان قیمت دارد اما در بعضی منطقه ها ممکن است این عدد 25 میلیون باشد.

او با بیان این نکته که 50 درصد از این پروژه تا قبل مدیریت تازه شهری صورت گرفته بود، گفت: این پروژه با مساحت 4900 متر در ناحیه 2 منطقه 5 احداث شده است تا بتوانیم، کسری منطقه ها را جبران کنیم. هر پروژه شهری که افتتاح می گردد باعث افزایش ارزش زمین ها می گردد و نوسازی شکل می گیرد.

صارمی اضافه کرد: اولین هدف پروژه ایجاد فضای تعامل پذیر شهری و حس تعلق پذیری بوده است. یکی از جاهایی که حس محله در آن وجود دارد محله کن است. ارتقا شاخص کیفیت زندگی. جذب جهانگرد، توانمندسازی، افزایش ارزش بصری محل و احترام به طبیعت از جمله اهداف این پروژه است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شورای اسلامی ششم نشان داد که می توان در بدترین شرایط ساخت و ساز با تدابیر مختلف و نگاه ویژه شهردار از رکود عبور کرد، اضافه کرد: صدور پروانه ساخت و ساز در سال گذشته به 3700 عدد رسید.

او با بیان اینکه اگر اراده کنیم می توانیم کار کنیم، تاکید نمود: بعضی سیاست مداران به غلط نگاه بخشی دارند. نمی گردد به بخشی توجه کرد به بخشی نکرد. سیاست گذاری ها با واقعیت شهری فرق دارد. امیدواریم با نگاه منعطف روز به روز خدمات به مردم توسعه پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "62 درصد ساخت و سازها در بافت فرسوده افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62 درصد ساخت و سازها در بافت فرسوده افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید