معرفی بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان گیلان؛ قدیم خونه

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اقامتگاه بومگردی قدیم خونه با معماری اصیل گیلکی، و کادرهای آبی و سقف های گالی پوش خود گوشه دنجی از روستای لسکوکلایه در استان گیلان و نزدیک شهر لاهیجان دلبری می کند. اقامتگاه بومگردی مکانی است که در آن میتوانید تجربه زندگی بومی را به سبک منطقه ای که به آنجا سفر میکنید تجربه کنید؛ غذاهای محلی آن منطقه را بچشیید و با آداب و رسومشان آشنا شوید.

معرفی بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان گیلان؛ قدیم خونه

در آغوش شالیزارها، کمی آن طرف تر از دریا اقامتگاهی متولد شده است که بزرگترین سازه با معماری پایه ای گیلان را دارد و این روزها پذیرای مسافران زیادی از سراسر ایران است. در این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ ساعتچی شما را با امکانات و راه های دسترسی این اقامتگاه آشنا می کنیم.

اقامتگاه بومگردی به چه معناست؟

اقامتگاه بومگردی واقعی جایی است که معماری آن سنتی است.در و دیوارش قصه های آن دیار را دارد ومی توانیم آنجا طعم غذاهای محلی را بچشیم و به هرجا چشم میچرخانیم حس بودن در آن اقلیم را تجربه می کنیم.

قدیم خونه تمام این موارد را با امکانات رفاهی زندگی مدرن تلفیق نموده تا گیلان را از پنجره متفاوتی ببینیم.

اقامتگاه بومگردی قدیم خونه کجاست؟

اقامتگاه بومگردی قدیم خونه در استان گیلان، آستانه اشرفیه و روستای لسکو کلایه قرار گرفته است.

چطور به اقامتگاه بومگردی قدیم خونه برویم؟

ماشین شخصی: تمام جهت شما آسفالت است و جهت خاکی ندارد. اقامتگاه پارکنیگ سرباز دارد و نگرانی ای برای جای پارک نخواهید داشت.

اتوبوس :دومین راه شما استفادا از اتوبوس جهت آستانه اشرفیه یا لاهیجان است. از آستانه اشرفیه تا اقامتگاه بومگردی قدیم خونه نیم ساعت فاصله دارد.

قطار: سومین راه قطار رشت است. از ایستگاه راه آهن رشت تا اقامتگاه بومگردی قدیم خونه حدود 90 دقیقه راه است. هواپیما: پرواز رشت

معرفی اقامتگاه بومگردی قدیم خونه:

اقامتگاه بومگردی قدیم خونه دو ساختمان اصلی، یک سالن غذاخوری و یک ساختمان برای سرویس بهداشتی عمومی دارد. ساختمان اول یک خانه قدیمی در زمین بوده است که آن را به سبک معماری بومی گیلان بازسازی نموده اند. این ساختمان 4 اتاق زمین خواب دارد که یک اتاق آن برای میزبان و اتاق های دیگر برای مهمان ها است.

ساخنمان دوم یک ساختمان نو است که از ابتدا آن را در دو طبقه و به سبک معماری بومی گیلان ساخته اند. این ساختمان در هر طبقه 4 اتاق دارد. 4 اتاق طبقه اول این ساختمان دارای تخت خواب و یک اتاق این طبقه دارای تخت خواب و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. اتاق های طبقه دوم همه زمین خواب و نمایی رو به شالیزارها دارند.

امکانات اقامتگاه بومگردی قدیم خونه:

در سالن غذاخوری قدیم خونه به صورت 24 ساعته آب خنک، چای، آب جوش، دمنوش، قهوه و میوه وجود دارد.

گرمایش تمامی اتاق ها، سرویس بهداشتی و سالن غذاخوری با شوفاژ است.

سرمایش سالن غذاخوری، 4 اتاق طبقه پایین ساختمان نو با کولرگازی و بقیه اتاق ها با پنکه است.

تمامی اتاق های دارای سرویس خواب تمیز هستند.

در اقامتگاه بومگردی قدیم خونه هر روز صبحانه و عصرانه به صورت بوفه و رایگان برای مهمان های عزیز سرو میگردد.

آیا اقامتگاه بومگردی قدیم خونه رستوران دارد؟

خیر اقامتگاه بومگردی قدیم خونه رستوران ندارد اما برای مهمان هایی که در این مجموعه اقامت دارند با سفارش قبلی تهیه و پخت غذاهای محلی را با برترین کیفیت انجام میدهد. پخت وعده های غذایی هر روز به تعداد افراد، با تازه ترین مواد اولیه انجام میگردد و نحوه سرو آن به صورت میز بوفه و به همراه نوشیدنی، ترشی و ماست و… انجام میگردد.

جاذبه های نزدیک به اقامتگاه:

پیاده روی در اطراف اقامتگاه و در میان شالیزارها و روستا

دریا و سواحل بکر دریای خزر: 5 دقیقه با ماشین

پارک ملی امیر کلایه : 30 دقیقه با ماشین

پارک ملی بوجاق: 30 دقیقه با ماشین

چهارشنبه بازار کیاشهر: 20 دقیقه با ماشین

پیاده روی پل چوبی کیاشهر : 20 دقیقه با ماشین

لاهیجان، شیطان کوه: 45 دقیقه با ماشین

منطقه جنگلی صفرا بسته: 30 دقیقه با ماشین

رشت: 60 دقیقه با ماشین

معماری پایه ای گیلان

آیا میدانستین خانه هایی با معماری بومی گیلانی، ضد سیل و زلزله هستند؟

در روستاهای گیلان برای ساختن خانه به روش معماری پایه ای گیلانی، ابتدا یک سکو میسازند و بعد روی آن سکو چوب های مقاوم را افقی و با مهارتی مثال زدنی روی هم قرار میدهند. بدون هیچ ملات و میخی. بعد هم روی آن خانه را میسازند و بالا می فرایند. این خانه سالیان سال عمر می نماید و حتی در بدترین شرایط مثل سیل و زلزله هم مقاوم می ماند.

از آنجایی که گیلان همواره باران میبارد، فکر ضد باران کردن سقف هم بودند. برای اینکار روی سقف معمولی خونه یه سقف شیبدار با گالی درست میکند؛ گالی گیاهی مردابی است که درگیلان برای حصیربافی هم از آن استفاده میکنند.

در اقامتگاه بومگردی قدیم خونه میتوانید از نزدیک این دلبری معماری گیلانی را ببینید؛ اگه علاقمند بودید قصه ساختش را از میزبان بشنوید و زیر سقف گالی پوشش بخوابید.

برترین زمان سفر به اقامتگاه بومگردی قدیم خونه چه فصلی است؟

موقعیت مکانی قدیم خونه از نظر جغرافیایی به گونه است که آب و هوای آن در بیشتر روزهای سال به طور مطلوبی خنک است. گرم ترین روزهای سال در این منطقه تیر و مرداد محسوب می گردد. از نظر چشم انداز اطراف، شالیزارها در بهار پر آب و در تابستان سبز، پاییز زرد و بعد از بارش باران دوباره پر آب می شوند و منظره ها بی نظیری را به جای می گذارند

راه های رزرو اقامت در اقامتگاه بومگردی قدیم خونه:

شما میتوانید از راه تماس با شماره زیر جهت رزرو اقامت در این اقامتگاه زیبا اقدام کنید.

شماره تماس:09112694489

منبع: الی گشت

به "معرفی بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان گیلان؛ قدیم خونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان گیلان؛ قدیم خونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید