4 مداد طراحی برتر برای طراحان مبتدی و حرفه ای

به گزارش وبلاگ ساعتچی، معمولاً حتی یک فروشگاه لوازم و ابزار هنری هم بی شمار مداد طراحی برای فروش دارد، مداد گرافیت، مداد رنگی و مداد نوکی یا همان اتود، آن قدر با مارک ها و در مدل های مختلف در بازار موجود است که شاید یک مبتدی را در انتخاب دچار سردرگمی نماید. اگر شما جزو طراحانی هستید که تعهد زیادی به کارتان دارید یا کلاً با مداد کار می کنید، یا اصلاً تازه کارید شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که برترین مداد طراحی موجود در بازار چیست. اما جواب این سؤال، چنانچه درباره بیشتر لوازم ابزار هنری صدق می نماید، سخت است؛ همه اش به این بستگی دارد که هنر شما قرار است شما را به کجا ببرد یا شما قرار است هنرتان را به کدام سمت پیش ببرید. این مطلب در نتیجه تحقیقات از برترین فروشگاه های ابزار هنری نیویورک به دست آمده است؛ هدایت است برای شمایی که می خواهید بدانید برترین مداد برای طراحی کدام است.

4 مداد طراحی برتر برای طراحان مبتدی و حرفه ای

1. 2B یا 4B؛ مداد طراحی مرسوم

یک طراح متخصص که در فروشگاه لوازم هنری سوهو کار می نماید، اول تأکید می نماید که نوع مداد از برند مهم تر است. کلی واترز می گوید: مداد مرسومی که من نمی توانم بدون آن زندگی کنم و مارکش هم مهم نیست چه باشد، معمولاً 2B یا 4B است. از مداد معمولی نرم تر است، بنابراین آزادی بیشتری به طراح می دهد.

مدادها بر اساس آنکه در مقیاس گرافیتی HB و همین طور بر اساس مقیاسی عددی برچسب دارند. H به مقدار سختی مداد اشاره دارد و B به مقدار سیاهی اش. معمولاً همراه این حروف یک عدد هم دیده می گردد. هرچه عدد کنار B بزرگ تر باشد، یعنی مداد نرم تر و تیره تر است. و هرچه عدد کنار H بزرگ تر باشد، رد مداد روی کاغذ روشن تر است.

کارولین ویور، صاحب کارخانه مداد CW، می گوید معماران و افرادی که کارشان طراحی فنی است، معمولاً مدادهای سخت تر را ترجیح می دهند، چرا که خطوط بهتری روی کاغذ ایجاد می نمایند. او می گوید: کسانی که طرح سریع می زنند به مدادهای نرم تر گرایش دارند، چرا که آن ها تیره تر و نرم ترند و می توان آن ها را محو یا ترکیب کرد.

2. مداد گرافیت مونولیت کرتاکالر یا مداد پرفکت فابر کاستل؛ مداد سرمایه

به لحاظ مارک، واترز می گوید فابر کاستل همه جوره خوب است. هیچ ایرادی نمی توان به آن گرفت. البته خودش هوادار مدادهای کرتاکالر (Cretacolor) است. او درباره این مدادها می گوید: من از کیفیت سربش خوشم می آید. مثل بقیه راحت نمی شکند. با اینکه بیشتر افراد با یک مارک خاص مداد در ذهنشان به فروشگاه لوازم هنری سوهو نمی آیند، اما به گفته واترز بیشتر مشتری ها در نهایت یا مدادهای کرتاکالر را انتخاب می نمایند یا درونت (Derwent).

سام لی که در فروشگاه لوازم هنری اپل کار می نماید هم مدادهای درونت را پیشنهاد می دهد، البته اگر توانایی مالی خریدش را دارید. این مدادها کمی گران قیمت هستند اما بسیار باکیفیت اند. اگر پول اصلاً برایتان مسئله نیست، برترین مداد موجود در بازار مداد پرفکت (Perfect Pencil) فابر کاستل است. یک پاک کن و تراش در خودش و یک سرپوش هم دارد.

3. مداد گرافیت جنرال مدل کیمبرلی؛ مداد طراحی ارزان

وقتی صحبت از مبتدیان به میان می آید، لی می گوید: من همواره به آن ها توصیه می کنم که اول بروند سراغ مدادهای ارزان تر. مبتدیان طراحی مداد را داغون می نمایند، بنابراین هر مدادی از مارک جنرال (General) برایشان خوب است. هم جنسشان خوب است، هم ارزان اند.

اگر از ایده مدادهای معمولی ارزان قیمت برای آغاز کارتان خوشتان نمی آید، بی شمار مداد ارزان دیگر هم در بازار موجود است که شاید بتوانند نظر شما را کمی بیشتر به خودشان جلب نمایند. مثلاً مارک آپسارا (Apsara) و ناتاراج (Nataraj) از هند که قیمتشان کمتر از یک دلار است. ویور می گوید: مداد ناتاراچ پاپ مداد 2B خوبی است و برای طراحی عالی است.

4. مداد گرافیت آکوارل فابر کاستل؛ مداد تجربی

آیا در پی گزینه ای خاص و غیرمعمول هستید؟ واترز می گوید مدادهایی در بازار هست که در واقع مداد نیستند. مداد ذغالند. اگر در پی پررنگی و عمق بیشتر ذغال هستید، به همراه کنترل و تمیزی مداد گرافیت، این مدادها برترین گزینه برای شما هستند.

واترز ادامه می دهد: بسیاری از مارک ها دارند به سمت این مدادهای آکوارل می روند. چرا که این ها اساساً محلول در آب هستند. واترز می گوید برای طراح هایش از کار با آبرنگ خوشش می آید و این مدادها وقتی به شان آب اضافه می کنید، کارکرد آبرنگ را دارند.

یک گزینه دیگر هم استفاده از تکه گرافیت است تا با تراشیدنش به مقدار مورد نظر خود مداد خودتان را بسازید. این برای کارهای بزرگ تر خوب است که شاید خطی که با مداد معمولی روی سطح به وجود می آید، خوب دیده نگردد.

برای کسانی که مثل ویور که وسواس مداد دارند، البته بو، احساس و حتی صدای مداد پرفک می تواند انگیزه بخش باشد. او می گوید: ابزار کار باید درست باشد، حتی مداد. این بسیار مهم است. ما وقتی به ابزار کارمان احساس داشته باشیم، این حس که این ها انحصاراً برای ما ساخته شده اند، که رابطه ای بین ما هست، کارآمدتر و انگیزه دارتر می شویم.

منبع: artsy

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 مداد طراحی برتر برای طراحان مبتدی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مداد طراحی برتر برای طراحان مبتدی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید