چمران: مجوز واردات اتوبوس کم کارکرد را دریافت نموده ایم ، تمام بحران ما به علت کمبود اتوبوس و واگن مترو است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مجوز واردات اتوبوس های کم کارکرد از دولت و مجلس گرفته شده است، گفت: در مورد واردات اتوبوس های کم کارکرد مخالفت محیط زیست معنایی ندارد.

چمران: مجوز واردات اتوبوس کم کارکرد را دریافت نموده ایم ، تمام بحران ما به علت کمبود اتوبوس و واگن مترو است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مهدی چمران پیش از شروع یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی این شورا در جمع وبلاگ ساعتچی گفت: در جلسه امروز سه شنبه گزارشی در مورد منطقه 18 ارائه خواهد شد که این گزارش به وسیله کمیسیون خدمات شهری قرائت می گردد. در ادامه جلسه اصلاحیه لایحه بهای خدمات آتش نشانی مورد آنالیز قرار می گیرد.

او اضافه کرد: بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی و بعلاوه مطالبات مردمی با توجه به حجم زیاد پرونده های موجود به تعداد کمیسیون های ماده 38 اضافه نموده خواهد شد به شکلی که دو کمیسیون دیگر به کمیسیون ماده 38 اضافه خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه حسابرسی های دوره پنجم به سرانجام رسیده است، اضافه کرد: در جلسه امروز گزارش های سال 1400 و 1401 قرائت خواهد شد تا شهرداری در مورد آن اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره واردات اتوبوس های کم کارکرد به تهران گفت: در مرحله اول کوشش ما این بود که از اتوبوس های داخلی استفاده کنیم. بر اساس وعده های داده شده از سوی خودروسازان و قراردادهای منعقد شده انتظار داشتیم تا سرانجام سال 4000 دستگاه اتوبوس تحویل داده گردد اما تنها 740 دستگاه تامین می گردد و به همین علت با اکراه به سراغ اتوبوس های کم کارکرد می رویم و از دولت و مجلس مصوبه لازم را دریافت نموده ایم و مخالفت سازمان محیط زیست در این خصوص معنایی ندارد.

چمران ادامه داد: اتوبوس های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی کم کارکرد نیز در این فهرست واقع شده است. اتوبوس ها باید کمتر از پنج سال کار نموده و مطابق با استاندارد و پشتیبانی های فنی کشورمان باشد. بی تردید هیچ اصراری بر خرید اتوبوس از خارج به ویژه اتوبوس دست دوم نداریم اما این در شرایطی است که مردم گرفتار هستند و ما ناچار به تامین اتوبوس هستیم. 1740 دستگاه اتوبوس را با احتساب اورهال خواهیم داشت. لذا این اتوبوس ها که در حد نو هستند تامین خواهند شد.

او با اشاره به اینکه شرایط اتوبوس ها در شهر تهران خوب نیست تاکید نمود: کولر بعضی اتوبوس ها خراب است و بعضی نیز کولر ندارند. تعداد اتوبوس کم است و بعضا در خیابان خراب می شوند. تمام بحران ما این است که کمبود اتوبوس و واگن مترو داریم.

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در مورد انتخابش به عنوان رئیس ستاد مشارکت های محله ای نیز گفت: بنده تمایلی به ریاست این ستاد ندارم اما اعضا نامه نوشتند و اجبار کردند که این مسئولیت را بپذیرند. قطعا اگر اجتماع دوستان باشد در خدمت شان خواهم بود. پیشنهاد من این است که این انتخاب تا زمان برطرف مسائل موقتی باشد و حتما اصلاح آئین نامه نیز باید انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "چمران: مجوز واردات اتوبوس کم کارکرد را دریافت نموده ایم ، تمام بحران ما به علت کمبود اتوبوس و واگن مترو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: مجوز واردات اتوبوس کم کارکرد را دریافت نموده ایم ، تمام بحران ما به علت کمبود اتوبوس و واگن مترو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید