نیازمند350 هزار تخت نگهداری سالمندان هستیم

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس سازمان نظام پرستاری دالوندی گفت: 7.5 میلون نفر از مردم کشور را افراد پیر تشکیل می دهند.

نیازمند350 هزار تخت نگهداری سالمندان هستیم

اصغر دالوندی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به ورود بخش خصوصی برای راه اندازی مرکز نگهداری سالمندان اظهار کرد: در زمینه نگهداری از سالمندان، حاکمیت نقش مهمی را ایفا می نماید و بخش خصوصی با حمایت دولت می تواند در زمینه ایجاد مراکزی با نام دهکده های سالمندان، نقش پر رنگی ایفا نماید.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: برای ارتقای زندگی سالمندان، باید ساختار های جدید در جامعه تشکیل گردد؛ اکنون حدود 24 هزار تخت ویژه نگهداری از سالمندان در سراسر کشور داریم؛ با توجه به جمعیت ایران باید حداقل 350 هزار تخت نگهداری سالمندان در مراکز روزانه و حتی شبانه روز داشته باشیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر 7.5 میلون نفر از مردم کشور را افراد پیر تشکیل می دهند و باید شرایطی در کشور مهیا کنیم که سالمندان بتوانند از خانه بیرون آمده و با دیگر همسالان خود و سایر افراد جامعه معاشرت نمایند.

دالوندی اعلام کرد: در دهکده های سالمندی، افراد پیر در طول روز در این مراکز ساکن می شوند و از طرف پرستاران، خدمات ارزشمندی دریافت می نمایند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: سالمندان در دهکده های سلامت، به صورت موقت تا بهبود وضعیت شان ساکن می شوند؛ اینگونه مراکز بر اساس تجربه کشور های پیشرفته است و امیدواریم این مدل در سراسر کشور اجرایی گردد.

مسائل دوران سالمندی و جمعیت پیر ایران/ کشور جوان ایران با شیب تند در حال پیر شدن است

او اضافه کرد: در حال حاضر مراکز توانبخشی، سالمندان را به طور دائم نمی پذیرند و فقط خدمات سرپایی بهداشتی درمانی در زمینه مراقبت و نگهداری از آن ها ارائه می گردد.

دالوندی تاکید نمود: مراکز توانبخشی می توانند از طریق پرستاران خدمات قابل قبولی به سالمندان که بعضی از آن ها توانایی انجام کار های روزمره خود را ندارند، ارائه دهند؛ امروزه اپلیکیشن های مختلفی در زمینه یاری به سالمندان و مراقبت از افراد پیر طراحی شده است و پرستاران می توانند با سیستم های جدید به افراد سال خورده، آموزش های اولیه در زمینه نگهداری از خود را بدهند.

او گفت: بعضی از سرویس ها و روش های ارائه دهنده خدمات به بیماران و به خصوص سالمندان در سطح جامعه نهادینه نشده است و دولت باید در این زمینه به ما و پرستاران یاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نیازمند350 هزار تخت نگهداری سالمندان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند350 هزار تخت نگهداری سالمندان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید