18 داروی پرمصرف در کشور ، ایرانی ها به خوردن این داروها علاقه دارند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، طبق اعلام معاون تحقیقات وزارت بهداشت، میانگین تعداد اقلام دارویی موجود در یک نسخه در جهان 1.2 تا 1.8 یعنی کمتر از 2 قلم است اما این عدد در ایران بالاست و میانگین آن حدود 3.6 قلم است.

18 داروی پرمصرف در کشور ، ایرانی ها به خوردن این داروها علاقه دارند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، سهم قابل توجهی از کل مخارج سلامت، مربوط به داروهاست. مقدار مصرف دارو یکی از شاخص های مهم در نظام سلامت هر کشور است که سهم قابل توجهی در افزایش هزینه های سلامت دارد و تامین هزینه های آن بار زیادی را بر دوش افراد، جامعه و به طور خاص نظام سلامت هر کشور می گذارد.

علاوه بر سهم قابل توجه مخارج دارویی در نظام سلامت، مصرف بی رویه دارو، تداخلات دارویی و عوارض و حتی مرگ و میرهای ناشی از سوءمصرف دارو از جمله مسائل مهم دیگری است که نظام دارویی کشور را تحت تأثیرقرار داده است.

طبق اعلام معاون تحقیقات وزارت بهداشت، میانگین تعداد اقلام داروی موجود در یک نسخه در جهان، 1.2 تا 1.8 یعنی کمتر از دو قلم است اما در ایران، این عدد بالاست و میانگین آن حدود 3.6 قلم است.

بر اساس نمودار زیر، اسامی پرمصرف ترین داروهای کشور که به وسیله بیمه سلامت در بازه زمانی فروردین تا بهمن سال 1401 مورد پایش قرار گرفته به توضیح زیر است:

متفورمین، آسپرین، لوزارتان پتاسیم، آتورواستاتین، لووتیروکسین سدیم، فاموتدین، متوپرولول، آملودیپین، نیتروگلیسرین، قرص سرماخوردگی بزرگسالان، لوزارتان پتاسیم/ هیدروکلروتیازید، کپسول گاباپنتین، پنتوپرازول، ویتامین ب1، امپرازول، کلینیدیوم/ کلردیازپوکساید، پروپرانولول و استامینوفن.

منبع: همشهری آنلاین

به "18 داروی پرمصرف در کشور ، ایرانی ها به خوردن این داروها علاقه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 داروی پرمصرف در کشور ، ایرانی ها به خوردن این داروها علاقه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید