نکاتی که در سفر با آرژانتین باید رعایت کنید

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نکات سفر به آرژانتین

قبل از اینکه به کشورهای آمریکای لاتین سفر کنید، نکات سفر به آرژانتین را باید بدانید. آرژانتین کشوری پهناور در جنوب قاره آمریکا است که جاذبه های متنوعی را برای بازدید دارد. جدای از شهرهای زیبایی همچون بوینس آیرس، کوردوبا، روساریو، سانتیاگو، مندوسا و … طبیعت های زیبا و پارک های ملی فراوانی را نیز، برای گشت و گذار به جهان معرفی می کند. در سفر به آرژانتین نکات لازم را که در این مطللب خبرنگاران بیان می شود، در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین سفر خود را به این کشور داشته باشید.

نکاتی که در سفر با آرژانتین باید رعایت کنید

مسائل مالی و پول

آرژانتین فساد زیادی در نظام پولی خود دارد. مهم نیست که از کجا ارز خود را در این کشور خریداری می کنید، دقت کنید و مراقب باشید که به شما ارز تقلبی ندهند! هر چند آرژانتین مردمی مهربان و خونگرم دارد اما این بدین معنا نیست که پول دریافتی شما از آن ها، تقلبی نباشد.در نکات سفر به آرژانتین بهتر است در زمان ورود و یا قبل از آن، از صرافی های معتبر ارز مسافرتی خود را خریداری کنید. همچنین اگر خرید می روید با راهنمایی تورلیدر کار کشته بروید. اگر مستر کارت دارید، ترجیحا در هنگام خرید از آن به جای پول نقد استفاده کنید. اگر می خواهید با حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس جابه جا شوید، حتما با خود پول خرد به همراه داشته باشید.

حمل و نقل

چندین روش حمل و نقل مختلف در آرژانتین وجود دارد که هر کدام مزایای مثبت و منفی خود را دارند. اگر با تور های آرژانتین سفر نمی کنید یا می خواهید به تنهایی به دیدن جاذبه های مختلف آرژانتین بروید، اولین گزینه، مترو است. مترو آسان ترین وسیله حمل و نقل عمومی است، ارزان است و تنها ساعت های اوج شلوغی آن، 9 صبح و 7 بعد از ظهر بهتر است از آن استفاده نکنید. تاکسی ها نیز ارزان هستند، اما اگر شما انگلیسی صحبت می کنید احتمال دارد که شما را از جهت طولانی تری به مقصد برسانند. دقت داشته باشید از مهم ترین نکات سفر به آرژانتین این است که حتما آدرس دقیق جایی که می خواهید بروید را با خود داشته باشید. استفاده از سیستم اتوبوس ها نیز بسیار آسان است. اگر چه معمولا فقط از طریق مردم محلی استفاده می شود، با این حال برای بسیاری از جهتها، اتوبوس قرار داده شده است. پیاده روی نیز راه دیگری است که شما می توانید از نقطه A به نقطه B حرکت کنید. همواره با خود نقشه راه ها و سیستم حمل و نقل آرژانتین را به همراه داشته باشید یا بر روی گوشی هوشمند خود اپلیکیشن آن را نصب کنید.

آب و غذا

آرژانتین بهشت کسانی است که عاشق غذاهای گوشتی هستند. گوشت گاو و بیف همواره در تمام منو رستوران ها دیده می شود. در نکات سفر به آرژانتین تاکید می کنیم که سفر به این کشور برای کسانی که رژیم گیاهخواری دارند، کمی سخت خواهد بود. تمام غذاهای گیاهی و سالاد ها نیز با پنیر درست می شوند. بنابراین در این کشور باید به طعم غذاهای آرژانتینی عادت کنید. اگر در رستوران، هزینه اضافه بابت انعام در خواست شد، عصبانی نشوید. این موضوعی عادی در این کشور است. همچنین بهتر است هر جا که هستید، از بطری های آب معدنی پُلمب شده و بدون یخ بنوشید.

آب و هوا

از آنجایی که کشور آرژانتین در نیم کره جنوبی قرار گرفته است بسیار اهمیت دارد که قبل از سفر راجع به آب و هوای آن اطلاع پیدا کنید. شاید منطقه ای که به آن سفر می کنید نیاز به پوشیدن ژاکت دارد یا به منطقه ای گرم در این کشور سفر خواهید کرد. کولر و تهویه هوا در این کشور به ندرت دیده می شود. حتی بسیاری از راننده تاکسی ها از تهویه استفاده نمی کنند.

آثار و جاذبه های فرهنگی

در زمان تعطیلات شهر بوئنس آیرس شبیه به شهر ارواح می شود. چرا که بسیار خلوت شده و قیمت ها نیز به همان نسبت تغییر می کند. بسیاری از مغازه های برندهای معروف مانند مک دونالد نیز بسته می شوند. حتی بسیاری از آن ها تا تاریخ 15 ژانویه تعطیل هستند. بنابراین در هنگام برنامه ریزی برای سفر حتما به تاریخ سفر خود توجه داشته باشید.

به جز ملاقات های اداری که تنها با هم دست می دهند، در بیشتر ملاقات های محبت آمیز همواره بوسه از گونه جزو آداب معاشرت محسوب می شوند. مردم آرژانتین نیز همانند مردم ایران در هنگام معاشرت با هم روبوسی می کنند. بنابراین اگر با کسی آشنا شدید، آداب معاشرت را در نکات سفر به آرژانتین فراموش نکنید.

برخلاف مردم آمریکا که همواره غذای خود را به سرعت می خورند، مردم آرژانتین هیچ عجله ای نداشته و این کار را با آرامش انجام می دهند. ممکن است که حتی خوردن یک غذا را یک ساعت طول بدهند.

امنیت

در بوینس آیرس، مراقب وسایل الکترونیکی و دوربین خود باشید. همچنین سان تلمو San Telmo و لا بوکا La Boca به داشتن جیب برهای فراوانشان معروف هستند. اگر می خواهید که امنیت داشته باشید، با گروه و تور حرکت کنید و همواره در موقع روشنی روز از شهر و حاذبه های آرژانتین بازدید کنید. اگر در پی رزرو هتل هستید، در پایین شهر هتل نگیرید. عموما هتل های پایین شهر کثیف و خطرناک هستند. همچنین در خیابان مراقب مکانی که پایتان را می گذارید باشید. بیشتر خیابان ها کثیف و پر از کاشی های شکسته است.

همچنین همواره با خود فتوکپی از پاسپورت و ویزای خود به همراه داشته باشید و مدارک اصلی خود را در مکانی امن نگه دارید.

سلامتی

خوشبختانه آرژانتین مراقبت های پزشکی رایگان خوب و مناسبی دارد. بنابراین اگر به مسئله ای برخوردید و احساس ناخوشی داشتید حتما به دکتر مراجعه کنید.

مراقب اتوبوس ها نیز باشید! بیشتر راننده اتوبوس ها زمانی که عابر پیاده ای از عرض خیابان رد می شود اصلا ترمز نمی گیرند. بنابراین صبر کنید تا آن ها رد شوند، سپس از عرض خیابان رد شوید. همچنین اگر در خیابانی، تظاهراتی در حال انجام بود، به هیچ عنوان در آن جمع حاضر نشوید چرا که ممکن است اوضاع بسیار خطرناک شود.

به همراه داشتن تلفن همراه

به هر کجا که می روید می توانید تلفن همراه و یا لپ تاپ خود را بردارید. در بیشتر کافه ها و رستوران ها اینترنت رایگان وای فای برای مشتریان وجود دارد، بنابراین از فرصت استفاده کرده و عکس های سفرتان را در شبکه های اجتماعی بگذارید. همچنین با چمدان خالی به این کشور سفر کنید چرا که در هنگام برگشت ممکن است سوغاتی هایی که از پالرمو سوهو Palermo Soho خریده اید در چمدانتان جا نشوند. بعد از تمام این موارد امیدواریم که نکات سفر به آرژانتین را کامل در نظر گرفته و سفری خوش و به یاد ماندنی را داشته باشید. اگر در پی بلیط هواپیما آرژانتین و یا رزرو هتل در این کشور هستید می توانید از سایت وبلاگ ساعتچی و یا اپلیکیشن وبلاگ ساعتچی به صورت آنلاین اقدام به خرید کنید.

منبع: studentuniverse.com

منبع: الی گشت

به "نکاتی که در سفر با آرژانتین باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که در سفر با آرژانتین باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید