طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی در 30 دقیقه به چند روش

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مرغ کرانچی رژیمی یکی از است که به خاطر استفاده از مواد سوخاری، ترد و خوشمزه می شود. این غذا، هم برای مهمانی ها و هم به عنوان ناهار یا شام ساده، هم زمان کمی برای پخت و هم آماده سازی دارد. حتی می توانید برای بچه ها خود هم مرغ کرانچی را درست کنید چون حتما آن را دوست خواهند داشت. در این مقاله از در 3 روش طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی و فوت و فن های پخت و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی در 30 دقیقه به چند روش

مواد لازم برای تهیه مرغ کرانچی رژیمی

مواد اولیهمیزان مورد نیاز
فیله مرغ یا سینه مرغ250 گرم
تخم مرغ1 عدد
پودر سیر1/7 قاشق چای خوری
پودر پیاز1/8 قاشق چای خوری
جو دو سر پرک صبحانه1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
سبوس گندم1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
سس خردل2 قاشق غذاخوری
سس خردل عسلی2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان دلخواه
روغن سرخ کردنیبه میزان کافی

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کرانچی مرغ رژیمی: 15 دقیقه

میزان کالری در 120 گرم مرغ کرانچی رژیمی: حدود 234 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی

مرغ کرانچی را اگر می خواهید به صورت رژیمی درست کنید، از انواع غلات صبحانه ساده با طعم گندم یا برنج، جو دو سر پرک صبحانه و سبوس، به جای آرد یا پودر سوخاری می توانید استفاده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه مرغ کرانچی ترد و پفکی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: جو دو سر پرک و سبوس را آماده کنید

در ابتدا، جو دو سر پرک صبحانه را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و با گوشتکوب جو پرک ها را خرد کنید. سپس آن ها را در یک بشقاب بریزید و کنار بگذارید. سبوس گندم را هم در مخلوط کن یا آسیاب بریزید و چند پالس بزنید تا کاملا پودر و آسیاب شود.

جو دو سر پرک صبحانه را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های می توانید خریداری کنید.

مرحله دوم: مواد سوخاری را با هم مخلوط کنید

سبوس پودر شده و غلات صبحانه خرد شده را در یک بشقاب با هم مخلوط کنید. سپس به آنها پودر سیر ()، پودر پیاز () و نمک و فلفل سیاه را بیفزایید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

در صورت تمایل می توانید انواع ادویه و چاشنی غذا مثل پودر سیر، پودر پیاز و فلفل سیاه و نمک را به روش های اینترنتی و حضوری از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله سوم: مرغ و تخم مرغ را آماده کنید

فیله های بدون پوست و استخوان مرغ را بشویید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهند. می توانید از دستمال حوله ای برای خشک کردن آنها استفاده کنید. سپس یک تخم مرغ را در یک کاسه جدا بشکنید و با چنگال کاملا هم بزنید تا زرده و سفیده آن، با هم مخلوط شده و از لختگی خارجی شود.

فیله و سینه مرغ بدون استخوان و تخم مرغ را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: فیله ها را سوخاری کنید

در ادامه، فیله ها را در مخلوط تخم مرغ بیندازید و هر دو طرف آن را به مایه تخم مرغی، آغشته کنید. می توانید از برس آشپزی هم استفاده کنید و تخم مرغ را روی فیله ها بمالید. هر دو طرف فیله ها را که به تخم مرغ آغشته کردید، در ظرف سبوس و جو دو سر پرک آماده شده قرار دهید و هر دو طرف آن را به مواد سوخاری آغشته کنید. همه فیله ها را به همین شکل آماده کنید و در یک ظرف بگذارید.

مرحله پنجم: فیله های مرغ را سرخ کنید

بعد از آماده شدن فیله ها، در یک تابه میزانی روغن سرخ کردنی بریزید ولی میزان روغن به قدری نباشد که فیله ها در آن شناور شوند. تابه را روی حرارت میانه قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس به آرامی، فیله ها را به ترتیب در تابه بچینید. یک طرف فیله ها که سرخ شدند، آنها را برگردانید تا سمت دیگر فیله ها هم طلایی شود.

برای خرید روغن سرخ کردنی می توانید به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله ششم: مرغ کرانچی رژیمی را سرو کنید

در آخر، کف یک بشقاب را دستمال حوله ای بیندازید و هر کدام از فیله ها را که سرخ شدند، روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آنها، خارج شده و جذب دستمال حوله ای شود. در این فاصله سس خردل و سس خردل عسلی را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. فیله ها را در ظرف سرو قرار دهید و بعد با سس خردل آماده شده سرو کنید.

سس خردل را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید خریداری کنید.

طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی به روش های دیگر

روش تهیه مرغ کرانچی رژیمی در فر

اگر باز هم می خواهید مرغ کرانچی که درست می کنید، رژیمی تر و کم روغن تر باشد، برای پختن و سوخاری کردن مرغ ها، می توانید از فر استفاده کنید. در این روش، فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرغ ها را به روش بالا آماده و سوخاری کنید. سپس کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید. مرغ ها را روی کاغذ روغنی با فاصله از هم بچینید و با اسپری روغن، روی آنها روغن زیتون بپاشید.

فر که داغ شد، سینی را در طبقه بالای فر بگذارید. 8 دقیقه بعد، درب فر را باز کنید و سینی را بیرون بیاورید. فیله های مرغ را زیر و رو کنید تا سمت دیگر آنها هم بپزد و طلایی شود. می توانید کمی روغن هم اسپری کنید. اجازه دهید مرغ ها به مدت 8 دقیقه دیگر در فر بپزند.

در 3 دقیقه پایانی، گریل را هم روشن کنید تا روی سطح فیله کرانچی طلایی و سرخ شود. بعد از آماده شده مرغ کرانچی رژیمی، مرغ ها را از سینی بیرون بیاورید و در ظرف سرو بگذارید. مرغ کرانچی را با سس دلخواه سرو کنید.

در صورت دلخواه می توانید را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

روش تهیه مرغ کرانچی رژیمی در هواپز

هواپز هم یک وسیله عالی برای طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی است. اگر هواپز یا سرخ کن بدون روغن دارید، مرغ های کرانچی را می توانید مانند درست کنید. برای تهیه مرغ کرانچی در سرخ کن بدون روغن، مثل روش اول فیله ها آماده کنید. سپس کف دستگاه هواپز را کاغذ روغنی سرخ کن بگذارید. مرغ های سوخاری شده را روی کاغذ روغنی بچینید و روی آنها را یک قاشق روغن زیتون بریزید یا اسپری کنید.

سپس درب دستگاه ایرفرایر را ببندید و دستگاه را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اگر از قبل دستگاه را روشن و گرم کرده باشید، زمان پخت کمتر می شود. اما در غیر این صورت، به 30 دقیقه زمان برای سرخ کردن فیله های سوخاری کرانچی نیاز دارید.

بعد از 15 دقیقه درب دستگاه را باز کرده و مرغ ها را زیر و رو کنید. 15 دقیقه دیگر اجازه دهید فیله ها بپزند و نرم شوند. سپس آنها را از دستگاه بیرون بیاورید و با سس دلخواه سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی

  • به جای استفاده از پودر سیر و پودر پیاز، می توانید از سیر و پیاز تازه استفاده کنید. در این روش، باید مرغ ها را بعد از شستن، در مخلوط سیر و پیاز خرد شده به همراه ادویه جات دلخواه، به مدت 30 دقیقه بخوابانید تا مرینیت شود. سپس مرغ های مزه دار شده را مانند روش اول، آماده و به هر یک از روش های دلخواه، بپزید و سرخ کنید.
  • برای طرز تهیه مرغ کرانچی پنیری، بعد از اینکه مرغ کرانچی را در فر یا دستگاه هواپز، سرخ کردید، در 2 دقیقه پایانی، روی مرغ ها میزانی پنیر پارمسان و پنیر پیتزا بپاشید و 2 دقیقه بپزید تا پنیرها روی مرغ، ذوب شوند. سپس آنها را از فر یا هواپز بیرون بیاورید. انواع پنیر مثل پنیر پارمسان و پنیر پیتزا را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.
  • از انواع ادویه های معطر و سبزی های خشک پودر شده مثل آویشن، مرزه، ریحان، جعفری و … می توانید برای خوش عطر و خوش طعم شدن مرغ کرانچی در زمان مزه دار کردن آن استفاده کنید. انواع سبزی های خشک معطر را به صورت اینترنتی و حضوری از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن مرغ کرانچی رژیمی

برای تهیه مرغ کرانچی تند رژیمی چه کنیم؟

1- می توانید به جای فلفل سیاه یا علاوه بر فلفل سیاه، از فلفل قرمز تند هم استفاده کنید و در مواد سوخاری، به میزان دلخواه، فلفل تند بریزید تا مرغ طعم تند و تیز بگیرد.

2- به جای سس خردل یا سس های دیگر، از سس فلفل تند برای سرو مرغ کرانچی رژیمی استفاده کنید.

جایگزین جو دو سر پرک صبحانه و سبوس گندم در طرز تهیه مرغ کرانچی چیست؟

شما می توانید از آرد گندم، پودر پانکو، آرد سوخاری پولکی و پودر پرک سوخاری هم برای سوخاری کردن مرغ های کرانچی استفاده کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی در 30 دقیقه به چند روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ کرانچی رژیمی در 30 دقیقه به چند روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید