نفت ایران از 100 دلار فراتر رفت

به گزارش وبلاگ ساعتچی، تهران (پانا) - هربشکه نفت خام سبک ایران با افزایش قیمت 1 دلار و 56 سنتی از 100 دلار در هر بشکه فراتر رفت.

نفت ایران از 100 دلار فراتر رفت

به گزارش خبرآنلاین، فرایند قیمت ها در بازار نفت همزمان با رویداد اختلالات تجاری و کشتیرانی ناشی از تحریمهای غرب علیه روسیه صعودی شده است به طوری که هر بشکه نفت خام برنت از روز گذشته تا به امروز 6 دلار و 79 سنت گران شده است و به 119 دلار و 69 سنت رسیده است و هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با افزایش قیمت 5 دلار و 69 سنتی امروز به 116 دلار و 24 سنت رسیده است.

نفت خام ایران نیز از این افزایش قیمت ها بی نصیب نبوده است به طوری که نفت خام سبک ایران در 24 ساعت گذشته یک دلار و 56 سنت گران شده است و در حال حاضر بشکه ای 101 دلار و 41 سنت قیمت خورده است و نفت خام سنگین ایران نیز در این مدت یک دلار و 56 سنت گران شده است و در حال حاضر 9 دلار و 51 سنت قیمت خورده است.

نفت ایران از 100 دلار فراتر رفت/ برنت در قله 9 ساله ایستاد

این رشد قیمت پس از جدیدترین دور تحریمهای آمریکا علیه بخش پالایش نفت روسیه رخ داد که نگرانیها نسبت به تحریم شدن صادرات نفت و گاز روسیه در دور آینده تحریم ها را برانگیخت. تا به امروز واشنگتن صادرات نفت و گاز روسیه را هدف نگرفته زیرا بایدن نگران تاثیر تحریمها روی بازارهای جهانی نفت و قیمتهای انرژی آمریکاست.

گروه بانکی ANZ استرالیا هدف کوتاه مدت برای قیمت نفت را به 125 دلار در هر بشکه افزایش داد و اعلام کرد کمبود عرضه می تواند باعث افزایش بیشتر قیمتها گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نفت ایران از 100 دلار فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت ایران از 100 دلار فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید