لیبی: سخنان دبیرکل اتحادیه عرب درباره دخالت های غیرعربی مغلطه کاری است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس از اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب درباره عدم دخالت نظامی غیرعربی در اراضی عربی انتقاد کرد و آن را تفسیر غلط منشور اتحادیه خواند.

لیبی: سخنان دبیرکل اتحادیه عرب درباره دخالت های غیرعربی مغلطه کاری است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای تأکید کرد که سخنان احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و تفسیر وی از معنای دخالت خارجی در لیبی و منحصر کردن آن به کشورهای غیر عربی، تفسیر غلط و بر خلاف منشور اتحادیه است.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه خود آورده است که بر خود لازم می دانیم ماده هشت منشور اتحادیه عرب را به ابوالغیط یادآور شویم که در آن بر احترام به امور داخلی کشورها و عدم دخالت در آن تأکید شده است.

در این بیانیه با اشاره به مشارکت بعضی کشورهای عربی در بمباران طرابلس، آمده است که آیا دخالت برای تغییر نظام حکومتی در لیبی بالاتر از اینکه بعضی کشورهای عربی با یاری شبه نظامیان در بمباران طرابلس مشارکت دارند تا نظام حکومتی را تغییر داده و قدرت را در دست بگیرند؟.

طبق گزارش وبگاه بوابة الوسط، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی همچنین در بیانیه خود آورده است که مأموریت دبیرکل اتحادیه عرب در درجه نخست کوشش برای حل منازعات در کشورهای عربی است، امری که شاهد تحقق آن نبودیم و دبیرکل هیچ طرح ابتکاری برای توقف تجاوزات به طرابلس ارائه نکرد.

این بیانیه وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته گفت که در پاسخ به درخواست دولت طرابلس، نیرو به لیبی اعزام می نماید و در همین رابطه لایحه ای به مجلس ترکیه ارسال شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "لیبی: سخنان دبیرکل اتحادیه عرب درباره دخالت های غیرعربی مغلطه کاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی: سخنان دبیرکل اتحادیه عرب درباره دخالت های غیرعربی مغلطه کاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید