ترامپ و هم&zwnjحزبی&zwnjهایش پیروزی بایدن را نمی&zwnjپذیرند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رسانه های آمریکا از جمله سی ان ان گزارش داده اند نمایندگان جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا با تصویب قطعنامه ای که در آن پیروزی انتخاباتی جو بایدن به رسمیت شناخته شده مخالفت کرده اند.

ترامپ و هم&zwnjحزبی&zwnjهایش پیروزی بایدن را نمی&zwnjپذیرند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جلسه محرمانه ای که روز سه شنبه میان شماری از اعضای کمیته مشترک کمیته برای برگزاری مراسم تحلیف برگزار شده، هم حزبی های ترامپ با تصویب قطعنامه ای که در آن تصریح شده جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا است مخالفت کرده اند.

سه قانونگذار ارشد حزب جمهوری خواه با تصویب این قطعنامه مخالفت کرده اند: میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا، روی بلانت، رئیس کمیته آیین نامه ها در این مجلس و کوین مک کارتی از رهبران حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا.

دو قانونگذار ارشد دموکرات هم در جلسه مذکور به تصویب این طرح رأی موافق داده اند: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و ایمی کلوبچار، عضو ارشد کمیته آیین نامه ای مجلس سنا.

قانونگذاران حزب دموکرات گفته اند هدفشان از معرفی این قطعنامه را هموار کردن راستا برای انتقال قدرت به جو بایدن و همچنین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری دانسته اند.

شبکه خبری سی ان ان و قانونگذاری که پیشنهادکننده این قطعنامه بوده، مخالفت اعضای ارشد حزب جمهوری خواه با آن را، خودداری حزب جمهوری خواه از اذعان به شکست ترامپ در انتخابات تفسیر کرده اند.

با این حال، روی بلانت در بیانیه ای با توجه به آنکه مراسم رسمی انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب قرار است هفته آینده برگزار شود دلیل مخالفت جمهوری خواهان با قطعنامه مذکور را این دانسته که وظیفه کمیته مشترک تحلیف این نیست که پیش از طی شدن روال های رسمی درباره اینکه قرار است مراسم تحلیف برای چه کسی برگزار شود مشخص تکلیف کند

منبع: جام جم آنلاین

به "ترامپ و هم&zwnjحزبی&zwnjهایش پیروزی بایدن را نمی&zwnjپذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ و هم&zwnjحزبی&zwnjهایش پیروزی بایدن را نمی&zwnjپذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید