غذای مناسب گروه خونی خود را مصرف کنید

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نظریه ای تحت اسم مصرف غذای مناسب گروه خونی خود را در این بخش معرفی می کنیم. با وجود آنکه این نظریه به لحاظ شواهد علمی مورد تأیید قرار نگرفته است، اما غذای مناسب گروه خونی شما می تواند در

غذای مناسب گروه خونی خود را مصرف کنید

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

نظریه ای تحت اسم مصرف غذای مناسب گروه خونی خود را در این بخش معرفی می کنیم. با وجود آنکه این نظریه به لحاظ شواهد علمی مورد تأیید قرار نگرفته است، اما غذای مناسب گروه خونی شما می تواند در صورتی که منطقی فکر کنید، گزینه بسیار خوبی باشد. همانطور که تمام بیماریها را نمی توان با یک داروی خاص مداوا کرد، همه انسانها نمی توانند با پیروی از یک رژیم غذایی مشابه سلامتی خود را حفظ نمایند. اینطور نیست؟

دکتر پیتر د.آدامو (Peter DAdamo) که یک پزشک طبیعت درمان می باشد، در کتاب خود تحت اسم تغذیه مناسب بر اساس گروه خون (Eat Right 4 Your Type) شرح داده است که لکتین (قند حاوی پروتئین) موجب انعقاد سلولهای خونی در فردی با گروه خونی نامتجانس می گردد. این امر ممکن است به مسائل جدی کلیوی و کبدی انجامیده و بعلاوه به افزایش وزن منجر گردد. او علاوه بر آن شرح می دهد که سطوح افزایش یافته ایندیکان ادرار می تواند بعلاوه به نوع خاص گروه خونی نسبت داده گردد که می تواند بر کنش و واکنش میان مواد غذایی با باکتریهای موجود در روده تأثیر گذارد. این امر ممکن است منجر به بروز بیماریهایی از جمله بیماریهای التهابی روده، نارسایی پانکراس، دیورتیکولیت، بیماری سلیاک، و غیره گردد. این نظریه اضافه می نماید که سطوح متفاوت خون بر ترشح شیره های گوارشی تأثیر می گذارند. بنابراین، پیروی از رژیم غذایی مناسب گروه خونی خود یکی از ساده ترین راه های حفظ سلامتی است.

رژیم غذایی مناسب گروه خونی شما می تواند تنها زمانی مشخص گردد که از گروه خونی خود اطمینان داشته باشید. کیت های مشخص گروه خونی خانگی که مقرون به صرفه بوده و به راحتی در بازار موجود می باشند می توانند به شما در حل این مشکل یاری نمایند. آزمایش خون جهت تشخیص گروه خونی به طور معمول انجام نمی گردد، مگر آنکه تحت عمل جراحی قرار داشته و یا در بیمارستان بستری شده باشید. بنابراین، می توانید در صورتی که از گروه خونی خود اطلاع ندارید، از پزشک خود بخواهید که آزمایشی را به این منظور از شما به عمل آورد. بعلاوه می توانید به آزمایشگاه نزدیک خانه خود رفته و آزمایش خون را در آنجا انجام دهید. هر فرد می تواند به یکی از این گروه های خونی یعنی O مثبت یا منفی (O+ -)، A مثبت یا منفی (A+ -)، B مثبت یا منفی (B+ -) و یا AB مثبت یا منفی (AB+ -) تعلق داشته باشد.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی O

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی O مثبت و منفی مشابه یکدیگر است. گرچه در این گروه خونی در مقایسه با دیگر گروه های خونی بایستی از مصرف موارد بیشتری خودداری گردد، اما خبر خوب این است که افراد دارای گروه خونی O مثبت می توانند از مصرف مواد غذایی غیر گیاهی لذت برده و بهره مند شوند. با این حال، این افراد نسبت به رقیق شدن خون و کم کاری غده تیروئید آسیب پذیر می باشند. مواد غذایی مخصوص گروه خونی O مثبت، تمام گوشتها، میوه و سبزیجات را شامل می گردد، گرچه بایستی مصرف کربوهیدراتها را محدود سازند.

رژیم غذایی: پروتئین بالا

مواد غذایی مجاز

مواد غذایی غیر مجاز

کلید کاهش وزن

کلید افزایش وزن

گوشت

ماهی

میوه

سبزیجات

غلات

انواع لوبیا

حبوبات

ذرت

لوبیا قرمز

لوبیا سفید

عدس

کلم

کلم بروکسل

گندم

گل کلم

برگ خردل

غذای دریایی

نمک

جگر

گوشت قرمز

کلم کِیل

اسفناج

کلم بروکلی

ویژگیهای خوب جسمی

خطرات پزشکی

سیستم ایمنی و دستگاه گوارش قوی

مبارزه طبیعی در برابر عفونتها

میزان سوخت و ساز بالا

مسائل انعقاد خون (رقیق بودن خون)

مسائلی با فراوری تیروئید

در معرض ابتلاء به بیماریهای التهابی و جراحتی

کم کاری غده تیروئید

نکته: افرادی که به این گروه خونی تعلق دارند احتیاج داشته ورزشهای قدرتی مانند ایروبیک، پایکوبی و هنرهای رزمی را جهت حفظ سلامتی و تناسب اندام انجام دهند.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی A

این رژیم غذایی برای هر دو گروه خونی A مثبت و بعلاوه منفی منظور شده است. افراد با گروه خونی A با رژیم گیاهخواری به خوبی پیش می فرایند. گرچه خودداری کامل از مصرف گوشت و سیب زمینی و تغییر ذائقه به پروتئین موجود در سویا، غلات و سبزیجات کار سختی است، اما می توانید سعی نموده غذای مناسب خود را خورده و تفاوت را مشاهده کنید. اهمیت دارد که افراد با گروه خونی A از مواد غذایی طبیعی به روش طبیعی استفاده نمایند ـ مواد غذایی بایستی تازه و کاملاً ارگانیک باشند.

رژیم غذایی: گیاهخواری

مواد غذایی مجاز

مواد غذایی غیر مجاز

کلید کاهش وزن

کلید افزایش وزن

سبزیجات

غلات

بنشن

میوه

توفو

لوبیا

غذاهای دریایی

هیچ مورد

گوشت

لوبیا قرمز

لوبیا لیما

محصولات لبنی

گندم

آناناس

سبزیجات

مواد غذایی تهیه شده از سویا

روغن گیاهی

ویژگیهای خوب جسمی

خطرات پزشکی

به راحتی با تغییرات، رژیم غذایی و محیط وفق پیدا می نمایند

سیستم ایمنی مواد مغذی را حفظ می نماید

دیابت و مستعد ابتلاء به سرطان

بیماریهای قلبی و کبد

بیماری قلبی عروقی

نکته: ورزشهای آرامش بخشی مانند یوگا بایستی به وسیله افراد دارای این گروه خونی دنبال شوند. مدیتیشن هم به این افراد یاری زیادی می نماید.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی B

دستگاه گوارش افراد گروه خونی B نسبتاً مقاوم بوده و ورزش کردن در حد متعادل چیزی است که این افراد جهت رسیدن به سلامت کامل بدان احتیاج دارند. لیست غذایی وارد شده در رژیم غذایی گروه خونی B مثبت همچون گروه خونی B منفی است. با آنکه افراد با گروه خونی B از نعمت بزرگی برخوردار شده اند، اما هنوز هم احتیاج داشته به منظور حفظ سلامتی از مصرف بعضی مواد غذایی مانند گندم، ذرت و عدس خودداری نمایند.

رژیم غذایی: حفظ تعادل در همه چیز خواری

مواد غذایی مجاز

مواد غذایی غیر مجاز

کلید کاهش وزن

کلید افزایش وزن

گوشت (غیر از مرغ)

غلات

حبوبات

میوه

محصولات لبنی

لوبیا

سبزیجات

هیچ

ذرت

بادام زمینی

دانه کنجد

عدس

گندم سیاه

گندم

سبزیجات

جگر

گوشت آهو

تخم مرغ

چای

ویژگیهای خوب جسمی

خطرات پزشکی

سیستم ایمنی و دستگاه گوارش قوی

سازگاری خوب با تغییرات محیطی

دستگاه عصبی خوب

دیابت (نوع 1)

سندرم خستگی مزمن

فلج چندگانه

کنترل بهتر بیماریهای معمول مانند

سرطان و مسائل قلبی

نکته: انجام متعادل ورزشهایی مانند شنا و دوچرخه سواری، همراه با کمی یوگا برای افراد متعلق به این گروه خونی شگفتی خواهد نمود.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی AB

گروه خونی AB به اسم گروه خونی مدرن یا امروزی در نظر گرفته می گردد. رژیم غذایی گروه خونی AB عمدتاً سبزیجات است با این حال، افراد دارای این گروه خونی می توانند گاهی اوقات غذاهای دریایی و محصولات لبنی مصرف نمایند. آنتی ژنهای چندتایی موجود در این گروه خونی گاهی اوقات آن را مانند A دارای اسیدهای معده ضعیف و مانند B با توانایی های مصرف گوشت می سازد. آنها همواره بایستی میزان هر وعده را مد نظر داشته باشند، به این علت که دستگاه گوارش آنها به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرد. و بنابراین، در صورتی که به گروه خونی AB تعلق دارید مصرف صحیح و مناسب با گروه خونی خود از اهمیت زیادی برخوردار است.

رژیم غذایی: رژیم غذایی ترکیبی در حد تعادل

مواد غذایی مجاز

مواد غذایی غیر مجاز

کلید کاهش وزن

کلید افزایش وزن

گوشت

غلات

حبوبات

میوه

محصولات لبنی

لوبیا

سبزیجات

توفو

غذاهای دریایی

هیچ

ذرت

گوشت قرمز

لوبیا لیما

دانه های خوراکی

گندم سیاه

سبزیجات

توفو

غذای دریایی

آناناس

ویژگیهای خوب جسمی

خطرات پزشکی

ساختار بدنی مدرن

سیستم ایمنی مقاوم

ترکیبی از A و B

بیماریهای قلبی

مستعد ابتلاء به سرطان و کم خونی

نکته: ورزشهای مانند تنیس، شنا و دوچرخه سواری را در حد اعتدال انجام داده و بعلاوه زمان مساوی به مدیتیشن و یوگا اختصاص دهید.

با وجود آنکه این نوع رژیم غذایی خیلی موفقیت آمیز نبوده است، اما بدون شک، رویکرد منحصر بفردی است. فرد می تواند به راحتی این رژیم غذایی را دنبال نموده تا گزینه سالمتری نسبت به غذاهای چرب و غیر سالم داشته باشد. خوردن صحیح بعلاوه کاهش وزن و سایر موارد تندرستی را بدون در نظر گرفتن گروه خونی که به آن تعلق دارید، تضمین می سازد. این رژیم غذایی فرد را تشویق به خودداری از مصرف غذاهای فرآوری شده می نماید. بنابراین، بر این باورم که خوردن مناسب با گروه خونی خود مترادف با زندگی سالم است.

منبع: راسخون

به "غذای مناسب گروه خونی خود را مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای مناسب گروه خونی خود را مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید