ظریف: اتحادیه اروپا به جای ابراز تأسف باید به تعهداتش در برجام عمل کند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، وزیر امور خارجه کشورمان از کشورهای اتحادیه اروپا خواست به جای بیانیه دادن و ابراز تأسف از تحریم های آمریکا علیه ایران، به تعهدات برجامی خود عمل نمایند.

ظریف: اتحادیه اروپا به جای ابراز تأسف باید به تعهداتش در برجام عمل کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیغامی در توئیتر به بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص تصمیم اخیر ایران برای تعدیل تعهداتش در چهارچوب برجام واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این پیغام توئیتری اعلام نمود: بیانیه امروز اتحادیه اروپا نشان می دهد که چرا کار برجام به اینجا رسیده است. آمریکا یک سال است که اروپا -و سایر کشورهای جهان- را تهدید می نماید و اتحادیه اروپا تنها می تواند ابراز تأسف کند. اتحادیه اروپا بهتر است به جای اینکه از ایران بخواهد به صورت یکجانبه به یک توافق چندجانبه پایبند بماند، به تعهدات خود [در قبال ایران] از جمله عادی سازی روابط مالی عمل کند.

به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف های باقی مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه طی بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام گفت ایران تعهدات خود ذیل برجام را کاهش خواهد داد.

در پی اتخاذ این تصمیم از سوی شورای عالی امنیت ملی ایران، اتحادیه اروپا روز پنج شنبه طی بیانیه ای قویاً از ایران خواست به اجرای تعهداتش در برجام همان گونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام های تنش زا بپرهیزد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ظریف: اتحادیه اروپا به جای ابراز تأسف باید به تعهداتش در برجام عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اتحادیه اروپا به جای ابراز تأسف باید به تعهداتش در برجام عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید