برداشتن تحریم های ایران اولین چیزی است که آمریکا باید انجام دهد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، وزیر خارجه چین با تاکید بر لزوم افزایش کوشش های دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به راستا اصلی، اقدامات زورگویانه آمریکا را منشأ اصلی مسائل بر سر برنامه هسته ای ایران دانست.

برداشتن تحریم های ایران اولین چیزی است که آمریکا باید انجام دهد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، وانگ یی وزیر خارجه چین امروز (آدینه) بر لزوم برطرف تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

وانگ طی سخنرانی آنلاین در کنفرانس خلع سلاح در ژنو، گفت: اقدامات زورگویانه و قلدی های یکجانبه آمریکا، منشأ اصلی مسائل بر سر برنامه هسته ای ایران است.

طبق بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه چین، وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش کوشش های دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به راستا اصلی، شرح داد: برای بازگشت به برجام، برداشتن تحریم های ایران اولین چیزی است که طبیعتا [آمریکا] باید انجام دهد.

وزیر خارجه چین همچنین اضافه کرد: همزمان که مذاکرات برای ازسرگیری تعهدات ذیل توافق [هسته ای] توسط ایالات متحده و ایران در گام آخر واقع شده است، طرف های درگیر باید هرچه سریعتر تصمیم سیاسی بگیرند و کوشش های دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به راستا اصلی را دو برابر نمایند.

وانگ در بخش دیگری از صحبت هایش درخصوص شرایط امنیتی منطقه خلیج فارس نیز گفت: چین پیشنهاد می دهد تا یک بستر گفت وگوی چندجانبه برای امنیت منطقه ای در خلیج فارس ایجاد شود و چارچوبی گام به گام برای امنیت فراگیر، پایدار، جمعی و به وسیله همکاری در خاورمیانه تشکیل شود.

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به قابل برطرف بودن اختلافات در احیای برجام از آمریکا درخواست کرد تمامی تحریم های یکجانبه علیه ایران را لغو کند.

در همین حال، منابع خبری گزارش داده اند احتمالاً دور ششم مذاکرات برجام با چند روز تأخیر شروع خواهد شد. پیشتر قرار بود این گفت وگوها از پنجشنبه شروع شوند اما خبرنگار وال استریت ژورنال امروز گفته مذاکرات احتمالاً از شنبه شروع خواهند شد.

دولت جو بایدن مدعی است میخواهد به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای برجام را فراهم کند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "برداشتن تحریم های ایران اولین چیزی است که آمریکا باید انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشتن تحریم های ایران اولین چیزی است که آمریکا باید انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید