طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی

به گزارش وبلاگ ساعتچی، سس هایی که به منظور دیپ کردن درست می شوند را معمولا همه دوست دارند. چه مزه سیر یا پنیر بدهند چه تند و شیرین باشند. سس تند و شیرین تایلندی از آن دسته سس هایی است که کافیست یک بار امتحان کنید تا به آن معتاد شوید. این سس چسبناک می تواند برترین دیپ برای استیک، اسپرینگ رول، سیب زمینی، ماهی، میگو و فینگر فودهای سرخ کردنی باشد.

طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی

اگر اهل سس خریدن باشید حتما این سس ها را با نام های تجاری مختلف و قیمت های بالا در فروشگاه ها دیده اید. حقیقت این است که درست کردن این سس در خانه خیلی مقرون به صرفه تر و آسان تر از آنچه فکر کنید انجام می گردد. کافیست یک بار آن را درست کنید و در یک بطری خاص روی میز غذا بگذارید و شاهد پر و خالی شدن بطری باشید. اگر اصولا غذاهای ادویه دار و تند را دوست ندارید، شیرینی این سس تندی آن را ملایم تر می نماید.

مواد لازم برای تهیه سس تند و شیرین تایلندی

  • فلفل قرمز تند 500 گرم
  • سیر سه حبه
  • سرکه سفید سه فنجان
  • شکر سه فنجان

طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی

100 گرم از فلفل قرمزها را بردارید و در ظرف غذاساز بریزید. فلفل قرمزهای به جای مانده را هم نصف کنید، تخم آن ها را بگیرید و خرد کنید و در ظرف غذاساز بریزید. سیر را به همراه 250 گرم از سرکه سفید به فلفل ها اضافه نموده و مخلوط کنید تا فلفل ها خوب تکه تکه شوند.

مخلوط تند به دست آمده را با به جای مانده سرکه و شکر در یک ظرف کوچک بریزید و روی اجاق با حرارت کم بگذارید. در حالی که سس می پزد آن را هم بزنید تا شکر داخل آن خوب حل گردد.

حرارت اجاق را زیاد کنید تا سس به جوش بیاید. حرارت را کم تر کنید و همانطور که می جوشد آن را حدود 35 تا 40 دقیقه هم بزنید تا سس به غلظت دلخواد برسد. سس آماده را داخل یک ظرف استریل بریزید و روی آن را بپوشانید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس تند و شیرین تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید