ریسپکت 2 ؛ همه چیز درباره تنها سدان گروه بهمن ، مشخصات فنی و امکانات

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ریسپکت 2 تنها سدان گروه بهمن است که اکنون با قیمت یک میلیارد و 84 میلیون تومان قابل خرید است. ریسپکت دو تفاوت های بسیار اندکی با ریسپکت پرایم دارد. گروه بهمن کوشش دارد این سدان قدیمی از زیر مجموعه Chery را با بعضی از به روزرسانی ها هنوز روی خط فراوری خود حفظ کند. اما چرا گروه بهمن، نسخه فیس لیفت این خودرو را به بازار عرضه نکرد؟

ریسپکت 2 ؛ همه چیز درباره تنها سدان گروه بهمن ، مشخصات فنی و امکانات
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - ریسپکت پرایم از سال 1401 روی خط فراوری گروه بهمن حضور دارد. فراوری این سدان که در واقع Cowin Xuandu نام دارد به نوعی یک ضد حمله به محصولات آریزو مدیران خودرو بود.

Cowin Xuandu در حقیقت بر روی همان پلت فرم M1X گروه چری شکل گرفت که خودروهایی مانند آریزو 6 اکسلنت، آریزو 5 اسپرت، آریزو 5 و حتی سینوگلد جانژینگ (آریزو پنج برقی سایپا) از همان بن سازه استفاده می نمایند.

نسخه قبل از فیس لیفت نسخه فیس لیفت

ورود Cowin Xuandu یا همان ریسپکت پرایم به بهمن موتور می توانست تاحدودی مشتری ایرانی را نسبت به خرید آریزو پنج مردد کند. اما درحالی که آریزو پنج و در ادامه آریزو شش جایگاه خود را در بازار دست دوم ها تثبیت کردند، ریسپکت پرایم تبدیل به سدانی شد که مشتریان خاص خود را داشت.

نسخه قبل از فیس لیفت نسخه فیس لیفت

حال، گروه بهمن با انجام بعضی به روزرسانی ها در کوشش است تا جایگاه آریزوهای مدیران خودرو را در بازار بدست آورد. اما در کمال تعجب، به جای حضور نسخه فیس لیفت این خودرو، صرفاً چند تغییر ساده را در آن می توان مشاهده کرد.

نسخه قبل از فیس لیفت نسخه فیس لیفت

همانطور که در تصاویر مقایسه ای بالا نیز قابل مشاهده است، کمپانی مادر در چین نقاط ضعف ریسپکت پرایم را در نسخه قبل از فیس لیفت به خوبی تشخیص داد. از همین رو، نمونه فیس لیفت این سدان حالا در چین از چهره تازهی بهره مند است که دیگر سادگی گذشته را ندارد و به سختی می توان به آن خودرویی مالی گفت.

نمای عقب نمونه فیس لیفت ریسپکت هیچ تفاوتی با نمونه پیش از فیس لیفت این خودرو ندارد. اما در فضای داخلی نمونه فیس لیفت شاهد جلو آمپر (کلاستر) دیجیتالی 7 اینچی هستیم. ضمن اینکه دسته دنده این نسخه هم به جای نمونه مکانیکی پیش از فیس لیفت، الکترونیکی است. در حقیقت تنها تفاوت های ریسپکت 2 و ریسپکت پرایم، همین جلوآمپر دیجیتالی و دسته دنده الکترونیکی هستند.

مشخصات فنی ریسپکت 2 گروه بهمن

ریسپکت 2 گروه بهمن همچنان از همان موتور SQRE4T15C خانواده چری استفاده می نماید که حجمی برابر با 1498 سی سی دارد. این موتور 1.5 لیتری توربو در 5 هزار و 500 دور در دقیقه، 154 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می دهد.

گشتاور خروجی آن هم به رقم 230 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 1750 تا 4 هزار دور در دقیقه برترین عملکرد خود را به نمایش می گذارد. نیرو و گشتاور موتور ریسپکت 2 به وسیله گیربکس CVT اتوماتیک (با قابلیت تعویض مصنوعی 9 سرعته) به محور جلو این خودرو منتقل می گردد.

این موتور MPi با ضریب کمپرس 9.5 می تواند ریسپکت دو 1409 کیلوگرمی را به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت برساند. البته به علت تأخیر بسیار زیاد توربو، نباید انتظار شتاب صفر تا صد بسیار خوبی را از این خودرو داشت.

ریسپکت 2 در محور جلو از تعلیق مک فرسون مستقل بهره مند است و در محور عقب هم شاهد تعلیق مولتی لینک مستقل هستیم. طول، عرض و ارتفاع این سدان چینی به ترتیب برابر است با 4666×1825×1483 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به 2700 میلیمتر می رسد.

امکانات رفاهی ریسپکت 2

ریسپکت 2 با امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، کروز کنترل، ورود بدون کلید، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای به بازار می آید.

دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو همراه با گرمکن، نورپردازی داخلی، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، چراغ های LED، فرمان چرمی با تنظیم دستی، امکان انتخاب حالات رانندگی، استارت دکمه ای، سانروف، سنسور باران، تهویه مطبوع دستی (پنل اتوماتیک) با خروجی برای ردیف دوم و اهرم تعویض دنده الکترونیکی از مهمترین امکانات ریسپکت 2 به شمار می روند.

در واقع تمامی آپشن های نسخه فول این خودرو در کشور چین، در ریسپکت 2 هم قابل مشاهده است. اما سوال اینجاست که چرا گروه بهمن نسخه فیس لیفت را به عنوان ریسپکت 2 به بازار خودرو ایران ارائه نکرد؟ آیا اصلاً خودرویی به نام ریسپکت هنوز هم در چین وجود دارد که نمونه ارتقاءیافته آن را باید به نام ریسپکت 2 بشناسیم؟

آمار فروش ریسپکت 2 در بازار خودرو چین

خودرویی که به وسیله گروه بهمن با نام ریسپکت 2 به فروش می رسد، دیگر به هیچ عنوان در بازار خودرو چین وجود ندارد. در حقیقت پس از ورود نسخه فیس لیفت این سدان به بازار خودرو چین، Cowin Auto نمونه به روزتر آن را در نمایندگی های خود برای فروش قرار داد.

اما همچون نمونه قبل از فیس لیفت، استقبال از این مدل فیس لیفت هم به شدت کم بود. همانطور که در آمار بالا قابل مشاهده است، این خودرو در چین فروش افتضاحی دارد.

به طوری که نمونه فیس لیفت آن در طول چهار ماه اخیر حتی صد مشتری هم در کشور میلیون نفری چین نداشت. از همین رو، حتی نسخه فیس لیفت ریسپکت 2 هم حالا یکصد و بیست و هفتمین سدان کامپکت پر فروش در بازار خودرو چین است! اما 57 نفری که در آذر ماه امسال در چین این خودرو را خریدند، چقدر بابت آن هزینه پرداخت کردند؟

قیمت ریسپکت 2 در بازار خودرو چین

همانطور که عنوان شد، گروه بهمن ریسپکت 2 را در ازای دریافت مبلغ یک میلیارد و 84 میلیون تومان به مشتریان واگذار می نماید. فول ترین نمونه فیس لیفت این خودرو در کشور چین اما 93 هزار و 900 یوان قیمت دارد.

این رقم براساس نرخ تبدیل امروز برابر است با 683 میلیون و 592 هزار تومان. یعنی اگر فردی به چین سفر کند و پس از خرید نمونه فیس لیفت 2023 آن را به ایران وارد کند، احتمالاً همان مبلغی را بابت واردکردن این خودرو به ایران هزینه می نماید که یک متقاضی خرید خودرو برای مالکیت ریسپکت 2 در کشور پرداخت می نماید.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

فولکس واگن ID.4 Crozz وارداتی از سیر تا پیاز / مشخصات فنی و امکانات رفاهی

تارا اتومات بخریم یا دنا اتومات؟ / آگاهانه خرید کنید!

زانتیا آنالیز شد / این گوی و این هندلینگ!

تویوتا کرولا هیبرید سایپا با این مشخصات به بازار می آید / مشخصات فنی و قیمت

پارس موتور تازه بخریم یا سورن پلاس؟ / مقایسه فنی و قیمت

منبع: بیت ران

به "ریسپکت 2 ؛ همه چیز درباره تنها سدان گروه بهمن ، مشخصات فنی و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسپکت 2 ؛ همه چیز درباره تنها سدان گروه بهمن ، مشخصات فنی و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید