روسیه صندلی دومین کشور قدرتمند دنیا را حفظ نموده است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، طبق رتبه بندی یک نشریه آمریکایی، روسیه در سال 2019 همچنان صندلی دوم در فهرست قدرتمندترین کشورهای دنیا را حفظ نموده، در حالی که آمریکا همچون سال 2018 در صدر این فهرست قرار داشته و چین هم مقام سوم را دارد.

روسیه صندلی دومین کشور قدرتمند دنیا را حفظ نموده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعتچی به نقل از خبرگزاری تاس، مجله آمریکایی US News & World Report, در گزارشی نوشته است: براساس نتایج بدست آمده در سرانجام سال 2019 ، روسیه همچنان مقام دوم را در رده بندی قدرتمندترین کشورهای دنیا حفظ نموده است. بر اساس این اطلاعات، همانند سال گذشته ، ایالات متحده در صدر این فهرست قرار داشته و چین مقام سوم را بدست آورده است.

فهرست قدرتمندترین کشورهای دنیا بخشی از جامع ترین رتبه بندی سالانه این نشریه آمریکایی از بهترین کشورهای دنیا است. این بار 73 کشور جزء بهترین ها انتخاب شدند. کشور سوئیس مقام اول را به دست آورد، دقیقا مانند نتیجه سرانجام سال 2018 ، کانادا به مقام دوم رسید و ژاپن در رده سوم نهاده شد که در مقایسه با رتبه بندی قبلی به یک پله پایین تر سقوط نموده است.

آلمان و استرالیا نیز جزو پنج کشور برتر دنیا هستند. در انتهای این فهرست هم عمان، صربستان و لبنان قرار دارند. صندلی روسیه در این رده بندی یک پله ارتقاء یافته و مقام 23 را به خود اختصاص داد و ایالات متحده نیز در رتبه هفتم جای گرفت.

این فهرست همچنین شامل این رده بندی است: استونی (مقام 55) ، لیتوانی (صندلی 59) ، لتونی (مقام 62) ، قزاقستان (رتبه 66) ، اوکراین (مکان 68) و بلاروس (صندلی 70).

تهیه کنندگان این فهرست هنگام تدوین امتیاز ، 65 ویژگی را در نظر گرفته اند که به نظر آنها برای ارزیابی موفقیت کشورها در زمینه های مختلف لازم است. این خصوصیات در نه گروه اصلی قرار دارند که یکی از آنها قدرت نظامی و نفوذ هر کشور در عرصه دنیای است.

علاوه بر این، توسعه صنعت گردشگری، نوآوری، پیشرفت اجتماعی، فرهنگی، رشد مالی، جذب تجار و سرمایه، سطح زندگی مردم و میراث تاریخی از جمله دیگر گروه های اصلی معین کننده موقعیت کشورهاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه صندلی دومین کشور قدرتمند دنیا را حفظ نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه صندلی دومین کشور قدرتمند دنیا را حفظ نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید