رقیب میلیاردر وارد صحنه رقابت با ترامپ شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مایکل بلومبرگ برای نخستین هفته پس از اعلام حضورش در انتخابات بیش از 31 میلیون دلار سفارش آگهی تبلیغاتی تلویزیونی داده است.

رقیب میلیاردر وارد صحنه رقابت با ترامپ شد

مایکل بلومبرگ میلیاردر 77 ساله آمریکایی و شهردار سابق نیویورک بالاخره پس از ماه ها برآورد درباره حضورش در عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا دیروز (یکشنبه) از حضور خود در رقابت های مقدماتی (درون حزبی) حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات 2020 خبر داده است.

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بلومبرگ دیروز با صدور بیانیه ای از حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 و مبارزه با ترامپ خبرداد.

او در این بیانیه ترامپ را خطری جدی برای آمریکا و ارزشهای آمریکایی خوانده و شکست دادن ترامپ و بازسازی آمریکا را ضروری ترین و مهم ترین مبارزه زندگی خود و آمریکایی ها دانسته است.

او با حمله به سیاست های ترامپ در بیانیه خود گفته است: ما نمی توانیم 4 سال دیگر اقدامات بی پروا و غیر اخلاقی رئیس جمهور ترامپ را تحمل کنیم. او یک تهدید جدی برای کشور و ارزشهای ما است. اگر او یک دوره دیگر در انتخابات برنده گردد ، ممکن است خسارت های غیرقابل جبرانی بر جای گذارد.

بلومبرگ خود را مرد عمل خوانده و تاکید نموده قادر به حل مسائل کشور است و خود را برای مبارزه ای سخت و پیروزی در انتخابات آینده آماده نموده است.

سخنرانی سال گذشته بلومبرگ در مدرسه ای در شهر فیلادلفیا آمریکا/ 30 نوامبر 2018/ عکس آرشیوی: آسوشیتدپرس

این میلیاردر سابقا جمهوریخواه آمریکایی که بعدها به سمت حزب دموکرات چرخش نموده بیش از 55 میلیارد دلار ثروت دارد.

او همزمان با ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی، رکورد جدیدی هم از خود به جای گذاشت و برای 1 هفته نخست پس از اعلام حضورش بیش از 31 میلیون دلار سفارش آگهی تبلیغاتی به تلویزیون های آمریکا داده است. این رقم رکورد جدیدی برای سفارش آگهی تلویزیونی در عرض یک هفته در انتخابات آمریکاست. آخرین رقم بزرگ هزینه شده در این زمینه از سوی باراک اوباما و در انتخابات 2012 بوده که مبلغ 30 میلیون دلار بوده است.

طی هفته های گذشته برآورد هایی درباره احتمال حضور بلومبرگ در رقابت های درون حزبی دموکرات ها مطرح شده بود و همزمان این میلیاردر آمریکایی برای انتخابات مقدماتی دموکرات ها در دو ایالت آلاباما و آرکانزاس ثبت نام نموده بود.

بلومبرگ معتقد است کسی جز او توان رقابت و شکست دادن ترامپ در انتخابات آبان ماه سال آینده را ندارد. او هم اینک با حضور در عرصه رقابت درون حزبی دموکرات ها، باید با 17 نامزد دیگر این حزب که همچنان در عرصه رقابت ها حضور دارند، مبارزه کند.

توییت اعلام نامزدی بلومبرگ برای انتخابات 2020 آمریکا

ورود بلومبرگ به عرصه رقابت ممکن است تنش های داخلی بین دو جناح چپ و راست حزب دموکرات را تشدید کند. بلومبرگ با بعضی شعارها و وعده های چپگرایانه بعضی نامزدهای حزب دموکرات از جمله سناتورها الیزابت وارن و برنی سندرز در زمینه هایی چون افزایش مالیات ثروتمندان مخالف است.

منبع: عصر ایران

به "رقیب میلیاردر وارد صحنه رقابت با ترامپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب میلیاردر وارد صحنه رقابت با ترامپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید