خبرنگاران 94 درصد دانش آموزان مراغه ای در شبکه شاد عضو هستند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مراغه - خبرنگاران - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به تحصیل 53 هزار دانش آموز در این شهرستان گفت: از این تعداد 94 درصد عضو شبکه شاد بوده و در روزهای کرونایی از طریق این شبکه آموزش می بینند.

خبرنگاران 94 درصد دانش آموزان مراغه ای در شبکه شاد عضو هستند

رضا آسیابی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آموزش و پرورش شهرستان مراغه گفت: همچنین از 2 هزار و 700 کادر فرهنگی شهرستان، 96 درصد عضو شبکه شاد بوده و در این سامانه در حال تدریس هستند.

وی به اهمیت شبکه شاد اشاره کرد وگفت: شبکه شاد، سامانه مورد نیاز و ضروری برای آموزش و پرورش بود و می توان حتی بعد از بازگشایی مدارس از این سامانه استفاده کرد.

آسیابی گفت: همراهی خانواده ها با دانش آموزان از جمله نقاط مثبت این برنامه است.

بازگشت دانش آموزان ترک تحصیل کرده به آموزش با راه اندازی برنامه شاد

وی اضافه نمود: از زمان شیوع بیماری کرونا نه تنها آموزش و تحصیل تعطیلی نداشته بلکه یکصد دانش آموزان ترک تحصیل کرده نیز به آموزش بازگردانده شدند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه به فعالیت همیار معلمان شهرستان در این روزهای کرونایی اشاره کرد و گفت: یکصد و 73 روستا در شهرستان وجود دارد که از این تعداد در 62 روستا همکاران آموزش و پرورش به عنوان همیار معلمان حضور پیدا کرده و در این روزها یاری گر مسائل تحصیلی دانش آموزان هستند.

آسیابی گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا، 80 درصد مطالب و محتوای کتاب های درسی تدریس شده بود و نزدیک 15 درصد محتوا در فضاهای مجازی تدریس شده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط موجود کتاب ها از سوی خود دانش آموزان به صورت اینترنتی و یا از طریق مدیران مدارس خریداری می شود.

وی به افزایش تعداد مدارس در شهرستان در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: 5 مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری است و با هماهنگی های انجام شده چندین مدرسه خیرساز کلنگ زنی خواهد شد.

وی موضوع عدالت آموزشی رسالت اصلی این اداره مطرح نمود و گفت: بهره مندی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته از معلمان فرهیخته و نمونه شهرستان از جمله برنامه های این اداره در راستای عدالت آموزشی در شهرستان است.

به گزارش وبلاگ ساعتچی، حدود 53 هزار دانش آموز و 2 هزار و 700 کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 94 درصد دانش آموزان مراغه ای در شبکه شاد عضو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 94 درصد دانش آموزان مراغه ای در شبکه شاد عضو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید