ترامپ درباره درخواست اون بزرگنمایی نموده است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، گرچه ترامپ مدعی است درخواست کره شمالی برای لغو تمامی تحریم ها نشست ویتنام را ناکام گذاشت، اما مقام های آگاه این اظهارنظر جنجالی ترامپ را که ممکن است کیم جونگ اون را از ادامه گفت وگوها دلسرد کند، به چالش کشیدند.

ترامپ درباره درخواست اون بزرگنمایی نموده است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در شرح خروجش از دومین نشست با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مدعی شده بود که کیم خواهان لغو تمامی تحریم های آمریکاست، اما این ادعایی است که هیات کره شمالی به صورت شبانه با برگزاری کنفرانس خبری نادری آن را تکذیب کرد.

خب چه کسی حقیقت را می گوید؟ به نظر می رسد در این مورد حق با کره شمالی باشد و این درخواستی است که آنها هفته ها در مذاکرات رده پایین مطرح نموده بودند.

نشست 27 و 28 فوریه ترامپ با رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام به صورت نیمه کاره به انتها رسید و دو طرفین هیچگونه توافقی را امضا نکردند. ترامپ اندکی پس از آن به به وبلاگ ساعتچی گفت، مناقشه بر سر تحریم ها دردسرساز شد. او گفت: اساسا آنها خواهان لغو تمامی تحریم ها شدند و ما نمی توانیم چنین کاری کنیم. ما باید از آن جلسه خارج می شدیم.

ساعاتی پس از آن، دو عضو ارشد هیات کره شمالی به وبلاگ ساعتچی گفتند، این مساله ای نبود که کیم جونگ اون درخواست نموده است. به گفته آنها، او فقط درخواست کاهش بخشی از تحریم ها را در ازای تعطیلی اصلی ترین تاسیسات هسته ای کره شمالی مطرح نموده بود. ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی گفت، پیونگ یانگ همچنین آماده است تا به صورت کتبی توقف آزمایش های موشکی و هسته ای را اعلام کند.

چوئه سون هویی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی هم با بیان اینکه واکنش ترامپ موجب آشفتگی کیم شد، اضافه نمود: شاید کیم جونگ اون تمایل خودش را به ادامه تعامل کره شمالی - آمریکا از دست داده باشد.

وزارت خارجه آمریکا بعدا درباره موضع آمریکا شفاف سازی کرد.

به گفته یک مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود، مقام های کره شمالی اساسا خواهان لغو تمامی تحریم ها شدند. اما او اذعان کرد که درخواست کره شمالی فقط این بوده است که واشنگتن از لغو تحریم های شورای امنیت که از مارس 2016 تحمیل شده است، حمایت کند و این درخواست شامل قطعنامه های دیگری که برای یک دهه پیش است، نمی شد.

او گفت، آنچه پیونگ یانگ می خواهد لغو تحریم هایی است که اقتصاد مدنی و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است؛ همانطور که وزیر خارجه کره شمالی گفته بود.

شورای امنیت حدود ده ها قطعنامه علیه کره شمالی صادر نموده است و کره شمالی یکی از کشورهایی است که با بیشترین تحریم ها در میان کشورهای دنیا روبروست. بنابراین کیم جونگ اون خواهان لغو تحریم هایی از جمله ممنوعیت تجارت مواد خام، فلزات، کالاهای لوکس، غذای دریایی، صادرات زغال سنگ، واردات نفت پالایش شده و واردات نفت خام شده است.

اما رهبر کره شمالی به دنبال لغو تحریم های تسلیحاتی نبوده است. اینها تحریم هایی که پیشتر، از 2006 زمانی که کره شمالی اولین آزمایش هسته ای خودش را اجرا کرد، اعمال شدند. از نظر پیونگ یانگ، مفهوم این درخواست ها تفاوت اساسی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ درباره درخواست اون بزرگنمایی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ درباره درخواست اون بزرگنمایی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید