بندر انزلی رکورد حضور زنان در ورزشگاه را شکست

به گزارش وبلاگ ساعتچی، هفته هفدهم فوتبال بانوان در حالی برگزار شد که ورزشگاه بندر انزلی با حضور 5 هزار نفری زنان انزلی چی در حمایت از مریم ایراندوست و شاگردانش، شاهد یکی از زیباترین صحنه های تاریخ فوتبال ایران بود.

بندر انزلی رکورد حضور زنان در ورزشگاه را شکست

رکورد حضور زنان در ورزشگاه شکست

لیگ فوتبال بانوان چه از نظر جذابیت و چه از نظر تعداد تماشاگر، توانسته در فوتبال مردانه ایران جای خود را باز کند. طوری که وقتی حرف از سن سیروس به میان می آید، همه سکوهایی را به خاطر بیاورند که با حضور زنان پر شده است. این همان تأثیری است که زنان فارغ از هر قانون و بی توجهی می توانند بر پیدا کردن جایگاه خود در ورزشگاه ها داشته باشند.

پنج شنبه شب در هفته هفدهم لیگ برتر بانوان، اتفاقی در ورزشگاه سن سیروس بندر انزلی افتاد که می تواند به عنوان یکی از زیباترین قاب های فوتبال بانوان در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود. جایی که هواداران تیم بانوان ملوان با حضور 5 هزار نفری خود در ورزشگاه و نمایش طرح موزاییکی، رکورد حضور هوادار در لیگ بانوان را شکستند.

تعداد هوادارانی به مراتب بیشتر از بعضی تیم های باشگاهی مردان مثل پیکان یا سایپا که به زحمت 200 نفر هوادار را به ورزشگاه می کشانند. حتی وقتی بازی ساعت 21 برگزار می شد و شاید از نظر خیلی ها امکان حضور بانوان در ورزشگاه فراهم نبود، هواداران تیم بانوان ملوان در ورزشگاه حاضر شدند و به بهترین شکل ممکن تیم محبوب خود را تشویق کردند.

این اتفاق البته که یک ثبت رکورد در تعداد هواداران لیگ فوتبال بانوان بود اما واقعیت این است که پر بودن سکوها با حضور خانم های انزلی چی در بازی تیم فوتبال بانوان ملوان، اتفاق جدیدی نیست. زنان انزلی در همه بازی های داخل و خارج از خانه با بیشترین تعداد ممکن، مریم ایراندوست و شاگردانش را تشویق می کنند. آن ها هرهفته با بیشترین تعداد ممکن خود را به سکوهای ورزشگاه می رسانند و با طبل و سنج و بوق به تشویق تیم شان می پردازند، در بازی های خارج از خانه نیز با وسایل نقلیه مختلف خود را به شهرهای محل بازی تیم محبوب شان می رسانند. این بار اما این تشویق با اتفاق جالبی همراه بود. طرح موزاییکی هواداران انزلی چی که به همت کانون هواداران این تیم و راستین پسر مریم ایراندوست به اجرا درآمد اتفاقی بود که برای اولین بار آن را در لیگ بانوان دیدیم. اتفاق خوب این بود که همه تشویق ها در نهایت به کسب سه امتیاز قوها انجامید.

هفته هفدهم فوتبال بانوان البته در اصفهان هم خبرساز شده بود. عکس هایی که از حضور مردان و زنان در زمین اصلی باغ فردوس اصفهان منتشر شده بود، جلوه زیبایی از سکوهای بی رحم این روزها بود. شهرآورد حساس اصفهان به میزبانی سپاهان، بازی جذابی از آب درآمد. وقتی سپاهان 10 نفره در حالی که یک بر صفر از ذوب آهن عقب بود در آخرین دقایق مسابقه، سه امتیاز بازی را مال خود کرد.

مسابقات بانوان در شهرهای دیگر هم با اتفاقات جالبی همراه بود. شهرداری بم با نتیجه قاطع و عجیب 11 بر یک آذرخش تهران را شکست داد و شهرداری سیرجان با 6 گل از سد پارس جنوبی جم گذشت.

حالا در سرانجام هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بانوان، شهرداری بم با 49 امتیاز صدرنشین است و تیم های شهرداری سیرجان با 42 و سپاهان اصفهان با 37 امتیاز در رده های دوم و سوم ایستاده اند.

فارغ از این امتیازها اما مهم تأثیری است که فوتبال بانوان هر هفته بیشتر از قبل بر جامعه می گذارد و هوادارانی است که برای خود پیدا کرده. باشد که مسوولان به راحتی از کنار این پتانسیل ارزشمند نگذرند.

2- 500

منبع: ایران ورزشی

به "بندر انزلی رکورد حضور زنان در ورزشگاه را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر انزلی رکورد حضور زنان در ورزشگاه را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید