افتتاح سریع ترین زیرساخت اینترنت دنیا با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه

به گزارش وبلاگ ساعتچی، چین اولین شبکه backbone دنیا با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه را بین شهرهای پکن، ووهان و گوانجو راه اندازی کرد تا به نوعی، سریع ترین اینترنت دنیا لقب بگیرد.

افتتاح سریع ترین زیرساخت اینترنت دنیا با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه

به گزارش سایت ، این شبکه زیرساختی که روز دوشنبه در دانشگاه Tsinghua افتتاح شد؛ می تواند نقطه عطفی در توسعه زیرساخت های اینترنت چین باشد؛ به وسیله شرکت های هواوی و اپراتور موبایل چینا موبایل این کشور راه اندازی شده است.

این ستون فقرات شبکه اینترنت در چین، 3 هزار کیلومتر طول دارد و اولین backbone اینترنت دنیا با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه است. این زیرساخت شبکه به عنوان بخش مهمی از پروژه زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین موسوم به پروژه FITI، مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین بار، این شبکه در 31 ژوئیه 2023 مورد تست و ارزیابی عملی نهاده شد و از آن موقع تا کنون، به طور تمیز و روانی کار نموده و آزمایش های نشان می دهند کاملا مطابق با استانداردهای موجود طراحی شده است.

در حال حاضر، یک شبکه ستون فقرات با ظرفیت 400 گیگابیت بر ثانیه در حال استفاده است ولی چین با رونمایی از یک backbone با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه، نشان داد عملا زیرساخت شبکه خود را وارد فاز TB نموده است.

وو جیان پینگ، رئیس موسسه علوم شبکه و فناوری مجازی دانشگاه تسینگ هوای چین می گوید: این فناوری به طور مشترک به وسیله دانشگاه تسینگ هوا، اپراتور موبایل چینا موبایل، شرکت هواوی و شرکت Cernet توسعه داده شده و هدف آن، دسترسی چین به اینترنت پرسرعت است.

چین بزرگ ترین گروه از کاربران آنلاین و اینترنتی در دنیا را دارد و تقاضاهای قابل توجهی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در این کشور وجود دارد.

براساس گزارش مرکز آمار این کشور، اینترنت چین تا ژوئن 2023، نزدیک به 1/079 میلیارد کاربر نت داشته است.

چین مرتبا در حال توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنت خود است و پروژه های خود را هرگز متوقف ننموده است.

در این کشور تا سپتامبر 2023، حدود 3.19 میلیون دکل تلفن همراه 5G راه اندازی شده که بزرگ ترین زیرساخت شبکه تلفن همراه دنیا است.

چند هفته پیش، برای کاربر نهایی با سرعت 50 گیگابیت بر ثانیه به وسیله یک اپراتور امریکایی ارائه شد. کشور امارات هم دنیا را دارا است.

منبع: شبکه چی

به "افتتاح سریع ترین زیرساخت اینترنت دنیا با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سریع ترین زیرساخت اینترنت دنیا با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید