چین در حال ساخت گوشی های سطح بالا در رقابت با اپل و سامسونگ

به گزارش وبلاگ ساعتچی، سازندگان چینی گوشی های هوشمند در پی ورود به بازار دستگاه های پیشرفته و رده بالا هستند تا سلطه اپل و سامسونگ را به چالش بکشند.

چین در حال ساخت گوشی های سطح بالا در رقابت با اپل و سامسونگ

به گزارش یورونیوز، ماه گذشته، اوپو، چهارمین سازنده گوشی های هوشمند دنیا، گوشی هوشمند تاشوی خود را با قیمت بیش از هزار دلار به بازار عرضه کرد. رقیب بزرگتر او، شیائومی هم از گوشی های شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو با قیمت هزار دلار رونمایی کرد.

آنر شرکت دیگری که از هوآوی، غول مخابراتی چینی جدا شده هم گوشی هوشمند تاشوی 1690 دلاری خود را با نام مجیک وی اس معرفی کرد.

این گوشی های هوشمند گران قیمت نشان دهنده تغییر استراتژی شرکت های چینی است که در طول سال ها با ارائه دستگاه های مقرون به صرفه تر به معروفیت رسیده بودند.

بن وود، رییس تحقیقات شرکت سی سی اس اینسایت می گوید: بسیاری از شرکت ها مانند شیائومی، اوپو، ویوو، وان پلاس و سایرین مشتاق هستند تا در کوشش برای کسب جایگاهی در بازار در کنار اپل و سامسونگ که بر فروش سراسر دنیا تسلط دارند، خودی نشان دهند.

غول های چینی ارتقا پیدا می نمایند

این تغییر رفتار شرکت های چینی در حالی صورت می گیرد که سال گذشته فروش گوشی های هوشمند در این بازار به پایین ترین سطح خود از سال 2013 رسید. اما سهم گوشی های رده بالا، یعنی آن هایی که قیمتشان بالای 800 دلار است، از 11 درصد در سال 2020 به 18 درصد در سال 2022 افزایش یافت.

اپل و سامسونگ در مجموع تمام این بازار را در اختیار دارند. با این حال، این یک فرصت سودآور است و فروشندگان چینی هم در پی به دست آوردن سود بیشتر هستند.

همزمان با بازگشایی چین بعد از تصمیم ناگهانی درباره تغییر قوانین سختگیرانه همه گیری، فشار بر ورود به بازار گوشی های رده بالا هم رخ داد. سال 2020، سهم بازار گوشی های هوشمند چینی ریئل می، اوپو و شیائومی در اروپا کاهش داشت، در حالی که سهم اپل و سامسونگ ثابت باقی ماند.

شرکت های چینی امیدوارند حالا که اقتصاد داخلی این کشور دوباره باز شده، این شرایط را تغییر دهند. کاهش محدودیت های قرنطینه و راه اندازی مجدد بازار فرصت توسعه روابط و دیدار حضوری و فرصت های تجاری را برای شرکت های تولیدنماینده و صادرنماینده فراهم خواهد نمود؛ بنابراین برای 12 ماه آینده، همچنان شاهد افزایش تجارت چین و بعلاوه هجوم گردشگران این کشور به خارج خواهیم بود که استراتژی دنیای پکن را تقویت خواهد نمود.

چالش های پیش رو

سازندگان چینی گوشی های هوشمند هنوز نتوانسته اند در بخش بازار رده بالا پیروز شوند. هواوی در این بازار یک استثنا بود که توانست به بازیکن شماره یک گوشی های هوشمند دنیا در سال 2020 تبدیل گردد که بعد هم تحریم های ایالات متحده تجارت گوشی های هوشمند او را برهم زد.

به گفته تحلیلگران، شیائومی، اوپو، آنر و سایر رقبای چینی با چالش هایی در بخش بازار رده بالا رو به رو هستند.

نیل شاه، شریک تحقیقاتی شرکت کنترپوینت می گوید: بزرگترین مساله چین برای راه یافتن به بازار گوشی های رده بالا سودآوری پایدار است. این در حالی است که اپل و سامسونگ بر بیشتر بازار های گوشی های رده بالا و ممتاز دنیا مانند ایالات متحده و اروپا تسلط دارند.

منبع: فرارو

به "چین در حال ساخت گوشی های سطح بالا در رقابت با اپل و سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در حال ساخت گوشی های سطح بالا در رقابت با اپل و سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید