شباهت باورنکردنی شاسی بلند نو بازار ایران به جیپ رانگلر

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بایک BJ 40 به عنوان جیپ رانگلر چینی اخیرا به وسیله دیار خودرو معرفی گردید. بایک BJ 40 که به عنوان جیپ رانگلر چینی شناخته می گردد قرار است با تغییر نام به دیار BJ 40 به بازار ایران راه پیدا کند.

شباهت باورنکردنی شاسی بلند نو بازار ایران به جیپ رانگلر

به گزارش گجت نیوز، شرکت بایک برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2010 از خودرو مفهومی با نام B 40 پرده برداشت که یک کپی برداری از جیپ رانگلر بود و به همین علت بسیاری برای آن لقب جیپ چینی را در نظر گرفتند.

این خودرو در نمایشگاه خودرو گوانجو 2013 در نسخه فراوریی با نام بایک BJ 40 معرفی و پس از مدتی کوتاهی به بازار عرضه شد. این خودرو در ابتدا فقط در نسخه دو در قابل سفارش بود، اما در سال 2015 مدل چهار در آن نیز با نام BJ 40 L به بازار راه پیدا کرد.

بایک BJ 40 در سال 2018 یک فیس لیفت را تجربه کرد که باعث تغییرات ظاهری و داخلی آن شده بود. این نسخه فیس لیفت در سال 2018 با نام بایک BJ 40 پلاس به بازار راه پیدا کرد. ضمن این که در سال 2019 نسخه پیکاپ این خودرو نیز با نام F 40 روانه بازار شد که طبق نسخه دو در این خودرو طراحی شده و طراحان با حذف صندلی های عقب برای آن یک اتاق بار ایجاد کردند.

بخش طراحی

بایک BJ 40 بر اساس جیپ رانگلر توسعه پیدا نموده و به همین علت همچون آن از فرم جعبه ای شکل و گلگیر های برجسته بهره می برد. البته طراحان برای نمای جلو به جای چراغ های دایره ای شکل از چراغ های مستطیلی شکل و هچنین جلوپنجره ای کم ارتفاع تر استفاده کردند تا آن را نسبت به جیپ رانگلر متمایز نمایند. جلوپنجره این خودرو که از چند قسمت U شکل کرومی بهره می برد در واقع امضای طراحی بایک بوده و تمام شاسی بلند های آن به این طرح مجهز هستند.

در نمای عقب این خودرو نیز شاهد شیشه جدا از در صندوق، سپر برجسته، چرخ زاپاس و چراغ های مستطیلی هستیم که به جیپ رانگلر شباهت زیادی دارند؛ به گونه ای که این دو خودرو از لحاظ طراحی عقب به آسانی قابل تشخیص نیستند.

طراحی داخلی بایک BJ 40 به واسطه فیس لیفت سال 2018 کاملا تغییر پیدا نموده است؛ در واقع طراحان به جای جیپ رانگلر برای طراحی داخلی این خودرو در مدل فیس لیفت از مسدس بنز G کلاس استفاده کردند.

از این رو در کابین این خودرو شاهد طراحی مدرن کنسول میانی با انتخاب گر های الکترونیکی، صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر اطلاعاتی تفریح ایستاده در بالای داشبورد و دریچه های تهویه کرومی هستیم که نمای لوکسی را به وجود آوردند.

دیار خودرو برنامه عرضه مدل های BJ 40 چهاردر و پیکاپ F 40 را در دستور کار خود قرار داده است که نسخه پیکاپ این خودرو فقط از دو صندلی بهره می برد و در عقب نیز فضای بار کوچکی با ظرفیت 520 لیتر وجود دارد که برای حمل پانل سقف مناسب است.

صندوق بایک BJ 40 چهاردر فضای بار 530 لیتری را به همراه دارد که با خواباندن صندلی های عقب می توان این اندازه را به 965 لیتر افزایش داد. شیشه عقب این خودرو نیز همچون چیپ رانگلر به شکل مجزا به سمت بالا می رود و در صندوق نیز به صورت افقی به سمت راست باز خواهد شد.

امکانات ایمنی و رفاهی

طبق اعلام دیار خودرو، بایک BJ 40 با امکاناتی، چون صندلی های چرمی، سیستم صوتی با 8 بلندگو، چراغ های اتوماتیک، صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، سیستم تهویه دو منطقه ای، گرم کن صندلی های جلو، تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده، کروز کنترل، اینترنت 4 G وای فای، نمایشگر مرکزی 10 اینچی، اتوهلد، آینه های جانبی تاشو برقی با گرم کن، 2 ایربگ، قفل دیفرانسیل عقب، پایش باد تایرها، حالت های رانندگی اسپرت، مالی و برفی، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز کمکی، کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری روانه بازار خواهد شد.

فاصله بایک BJ 40 از زمین به 210 میلی متر، زاویه حمله آن در نسخه دو در به 37 درجه، زاویه فرار آن به 33 درجه و زاویه شکست آن نیز به 24 درجه می رسد که برای آفرود مناسب خواهد بود. ضمن این که این خودرو بر خلاف رانگلر از سیستم تعلیق مستقل دوجناقی در جلو و چند اتصالی در عقب بهره می برد که روی جاده سواری بهتری را نسبت به اکسل های صلب به همراه خواهد داشت.

مشخصات فنی

دیار خودرو میخواهد بایک BJ 40 را با موتور 2 لیتری بنزینی توربو به بازار ایران عرضه کند که می تواند قدرتی برابر با 225 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر را به فراوری برساند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF نیز وظیفه انتقال قدرت به تمام چرخ ها را بر عهده دارد. این خودرو چهار چرخ محرک به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 10.1 لیتری را به همراه خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "شباهت باورنکردنی شاسی بلند نو بازار ایران به جیپ رانگلر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت باورنکردنی شاسی بلند نو بازار ایران به جیپ رانگلر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید