آشنایی با نامزدهای ریاست کمیسیون اروپا

به گزارش وبلاگ ساعتچی به نقل از یورو نیوز، بدنبال برگزاری انتخابات اخیر مجلس اروپا بزودی تغییر در بخش مدیریتی این ارگان اروپایی شروع می گردد. یکی از کرسی های مدیریتی مهم در اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا اختصاص دارد.

آشنایی با نامزدهای ریاست کمیسیون اروپا

رهبران کشورهای اروپایی تاکنون چندین نشست با هدف مشخص یک کاندیدای واحد برای در اختیار داشتن کرسی ریاست کمیسیون اروپا برگزار نموده اند که تاکنون دستاورد و نتیجه ای در بر نداشته است.

در حال حاضر افرادی که احتمال انتخاب آنها برای پست ریاست کمیسیون اروپا بیش از سایر سیاستمداران هستند، عبارتند از:

مارگارت وستاگر

مارگارت وستاگر که در حال حاضر از کمیسیونر های اتحادیه اروپا بوده و از سیاستمداران با تجربه دانمارک است. از جمله دستاوردهای مهم وی در دوره ای که به عنوان کمیسیونر فعالیت داشته می توان به جریمه سنگین دو شرکت اپل و گوگل به خاطر فعالیت های انحصارطلبانه اشاره نمود.

مانفرد وبر

مانفرد وبر که از سال 2014 میلادی رهبری فراکسیون حزب اروپا در مجلس اروپا را بر عهده دارد از گزینه های دیگر مطرح برای پست ریاست کمیسیون اروپا است. کاندیداتوری وی گرچه از سوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مورد تأیید قرار گرفته، اما بسیاری از صاحبنظران معتقدند که وی به علت عدم برخورداری از پست اجرایی قادر به عهده داری این پست کلیدی در سطح اروپا نیست.

فرانس تیمرمانس

فرانس تیمرمانس توانست با پیروزی در انتخابات پرچم حزب کارگر هلند را برافراشته و به عنوان یکی از اصلی ترین مهره های ریاست آینده کمیسیون اروپا خود را مطرح کند. تیمرمانس به چند زبان تسلط دارد. یکی از نقاط قوت وی در دوره فعالیت در مجلس اروپا که وی را به عنوان یکی از کاندیداها برای پست ریاست کمیسیون اروپا مطرح نموده، قانون منع استفاده از نی های پلاستیکی است.

اسکا کلر

اسکا کلر از اعضای حزب سبز اروپا که در حال حاضر چهارمین حزب مطرح در قاره سبز است، از دیگر کاندیداهای ریاست کمیسیون اروپا بشمار می آید. وی از حامیان مسائل زیست محیطی بوده و در عین حال خواستار دستیابی مهاجران به حقوق تعریف شده شأن است.

میشل بارنیه

میشل بارنیه مذاکره نماینده سابق اروپا در امور برگزیت که از سیاستمداران با نفوذ اروپایی بشمار می آید، اما از گزینه های اصلی و محوری برای برخورداری از پست ریاست کمیسیون اروپا نیست.

مارک روته

مارک روته نخست وزیر محبوب هلند است که بعلت سیاست های مدبرانه اش نه تنها برای کمیسیون اروپا که برای ریاست شورای اروپا نیز از نخستین گزینه ها است. وی از اعضای حزب لیبرال در اروپا است و برای تحقق اهداف این حزب هدفمند عمل نموده و می نماید.

دالیا گریبائوسکایته

دالیا گریبائوسکایته که علاوه بر دو دوره ریاست جمهوری لیتوانی، کمیسری اروپا را نیز در کارنامه خود دارد عدم وابستگی گریبائوسکایته به حزب یا گروه خاص سیاسی در اروپا وی را از بعضی دیگر از کاندیداها برای رسیدن پست ریاست کمیسیون اروپا متمایز می نماید.

آنگلا مرکل

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از دیگر سیاستمدارانی است که نامش برای ریاست کمیسیون اروپا مطرح شده است. مرکل در نظرسنجی مجله فوربس عنوان قدرتمندین زن را از آن خود کرد. تنها گزینه ای است که ژان کلود یونکر ریاست کنونی کمیسیون اروپا از وی حمایت نموده و گفته است: مرکل نه تنها شخصیتی محترم است، بلکه یک اثر هنری کامل و عزیز است.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است روز 30 ژوئن (9 تیر) بار دیگر نشستی برای آنالیز گزینه مناسب ریاست کمیسیون اروپا برگزار نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آشنایی با نامزدهای ریاست کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نامزدهای ریاست کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید