5 تن از مدیران کشور در سطح کلان دو تابعیتی اند

به گزارش وبلاگ ساعتچی حسینعلی حاجی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح نمایندگان مجلس برای تحقیق از مدیران دوتابعیتی گفت: به نظر می رسد پنج تن از مدیران کشور در سطح کلان دارای دو تابعیت باشند.

5 تن از مدیران کشور در سطح کلان دو تابعیتی اند

وی اضافه نمود: در توضیح این تحقیق و تفحص آمده است قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله ماده 989 قانون مدنی با افراد دو تابعیتی برخورد بازدارنده و مؤثری را اعمال می نماید.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در پرونده فساد سه هزار میلیاردی شاهد بودیم یکی از مسئولان ارشد سیستم بانکی کشور که از متهمان اصلی این پرونده بود و تابعیت دوگانه (کانادا) را نیز در اختیار داشت و ظاهرا مسئولان امنیتی و قضایی از آن بی اطلاع بودند به راحتی از کشور خارج و در کانادا ساکن می گردد.

وی گفت: با توجه به کوشش های فراوانی که برای بازگردان او صورت گرفت اما کشور کانادا تاکنون این مجرم فراری را به کشور تحویل نداده است.

حاجی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که این روزها در رسانه ها و افکار عمومی مردم سوال ایجاد نموده موضوع مسئولان و مدیران محدودی است که در صندلی های مهم و طبقه بندی شده نظام مسئولیت پذیرفته اند و این افراد دارای گرین کارت از آمریکا هستند.

وی گفت: بر اساس تعریف حقوقی دولت آمریکا، گرین کارت به مجوزی گفته می گردد که نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکاست؛ گرین کارت آمریکا در واقع اجازه دائم کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت های شهروندی این کشور است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با این تعریف و امتیاز حقوقی از دارندگان گرین کارت، ایجاد نگرانی شدیدی در بین مردم و نمایندگان به وجود آمده و سؤال این است که چه ضرورتی دارد این افراد در صندلی هایی مهم دارای گرین کارت از کشورهای متخاصم باشند. این افراد نیز می توانند مانند بقیه مردم ویزا بگیرند و سفر نمایند.

وی گفت: لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس وظایف قانونی خود برای جلوگیری از تکرار این حوادث درخواست تحقیق و تفحص جامع در رابطه با این موضوع مهم برای استقلال کشور ایران اسلامی رادارند تا از نفوذ چنین افرادی جلوگیری به عمل آورند و از بروز بحران های مدیریتی، اجتماعی و مالی پیشگیری گردد.

قرارداد غیرقانونی آب منطقه ای و پالایشگاه اصفهان

حاجی دلیگانی همچنین از قرارداد غیرقانونی شرکت آب منطقه ای اصفهان با شرکت پالایش نفت اصفهان برای فروش پساب فاضلاب اشاره داشت و اضافه نمود: طبق این قرارداد شرکت آب منطقه ای باید 210 لیتر از پساب تصفیه خانه شاهین شهر را در اختیار پالایشگاه اصفهان قرار دهد.

وی ابراز داشت: مبلغی که براساس این قرارداد از سوی پالایشگاه به آب منطقه ای پرداخت می گردد اندک است و برابر با تعرفه قانونی نیست.

نماینده مردم شاهین شهر همچنین از نامه نگاری با آب منطقه ای برای شفافیت این موضوع اطلاع داد و گفت: پس از مدتی آب منطقه ای جواب این نامه را داد اما پاسخ قانع نماینده نبود که برای پیگیری موضوع، این پرونده به دیوان محاسبات کشور ارسال شد.

وی خواهان لغو این قرار داد و رسیدگی به وضعیت آن برای احقاق حقوق مردم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5 تن از مدیران کشور در سطح کلان دو تابعیتی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تن از مدیران کشور در سطح کلان دو تابعیتی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید