26 دانش بنیان برای توسعه صنایع فرهنگی و علوم انسانی گام برمی دارند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، علوم انسانی هم در پیشرفت علوم تجربی و هم در توسعه آنها سهم دارند و کارشناسان معتقدند که علوم تجربی در یک زمینه فرهنگی مناسب رشد می نماید.

26 دانش بنیان برای توسعه صنایع فرهنگی و علوم انسانی گام برمی دارند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، در جهان به این نتیجه رسیده اند که هویت هر جامعه را فرهنگ آن رقم می زند. بر همین اساس علوم انسانی میراث فرهنگی هر جامعه ای را تشکیل می دهد و پیوندی عمیق میان جوامع و تمدن ها با گذشته آنها ایجاد می نماید.

علومی که تقویت فرهنگ بومی و روحیه خودباوری را برای مردم هر کشوری به ارمغان می آورد. به همین علت در جهان توجه ویژه ای به این علوم انسان ساز شده و گواه این مدعا هم افزایش چشمگیر تعداد مقالات دیگر کشورها در زمینه علوم انسانی است.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان هم که نهادی حامی برای توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در حوزه های مختلف است؛ با دیدگاهی ویژه به حوزه علوم فرهنگی و انسانی نگاه نموده است و از تولیدات و خدماتی که بتواند این عرصه را یک گام به سمت جلو ببرد؛ حمایت می نماید.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نگاهی که در پی تقویت علوم انسانی در کشور برای کاهش آثار بعضا مخرب توسعه پرشتاب فناوری، استفاده از توانمندی ها و خلاقیت های موجود در کشور برای جبران این خسارات و ارائه دستاوردهای نوین در حوزه علوم فرهنگی و صنایع دستی است.

کوشش 26 شرکت دانش بنیان

مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای توسعه این علوم اقدام به حمایت از مجموعه های دانش بنیانی نموده که در دو زمینه علوم انسانی و اجتماعی و صنایع فرهنگی و خلاق فعالیت می نمایند.

بر همین اساس هم تا به امروز تولیدات و خدمات 26 شرکت دانش بنیان که در زمینه علوم فرهنگی، صنایع خلاق و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می نمایند؛ به ثبت رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "26 دانش بنیان برای توسعه صنایع فرهنگی و علوم انسانی گام برمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 دانش بنیان برای توسعه صنایع فرهنگی و علوم انسانی گام برمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید