گزارشی از قیمت کالا های اساسی، گرانی در بازار حبوبات و آبزیان

به گزارش وبلاگ ساعتچی، نرخ لوبیا قرمز از هفته گذشته تا هفته جاری 9.62 درصد افزایش قیمت داشته و از هر کیلو 52 هزار تومان به 57 هزار تومان رسیده است.

گزارشی از قیمت کالا های اساسی، گرانی در بازار حبوبات و آبزیان

به گزارش مهر، بر اساس روال هفتگی در این هفته خبرنگار مهر به رصد میدانی از بازار کالا های اساسی پرداخت و قیمت ها حکایت از دور گرانی حبوبات در بازار دارد. در این هفته دوباره نرخ بعضی از اقلام در بازار حبوبات افزایش یافت. در این راستا قیمت لوبیا قرمز از هفته گذشته تا هفته جاری با افزایش 9.62 درصدی رو به رو بود. لوبیا چشم بلبلی در رتبه بعدی واقع شده است و طی یک هفته 8.33 درصد گران تر شد. نخود هم افزایش 5.56 درصدی را تجربه نموده و لپه و لوبیا چیتی هر یک با افزایش 2.13 و 1.49 در جایگاه های بعدی قرار دارند.

قیمت ها در بازار آبزیان نیز سلیقه ای اعمال می گردد به طوری که فروشگاهی هر کیلو میگو تازه را به مبلغ 240 هزار تومان عرضه می نماید و فروشگاهی دیگر این محصول دریایی و منبع فسفر را به مبلغ 400 هزار تومان به فروش می رساند.

روغن از دیگر کالا های اساسی بوده که دولت در راستای تنظیم بازار به طور هفتگی سهمیه ای را برای فروشگاه ها در نظر گرفته است. در این راستا هر بطری روغن یک لیتری به مبلغ 59 هزار تومان قابل دسترس برای شهروندان است.

در ادامه قیمت بعضی کالا های اساسی به توضیح زیر اعلام می گردد (تمام قیمت ها به تومان است).

جدول قیمت کالا های اساسی

منبع: فرارو

به "گزارشی از قیمت کالا های اساسی، گرانی در بازار حبوبات و آبزیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از قیمت کالا های اساسی، گرانی در بازار حبوبات و آبزیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید