چگونه سفر کم هزینه به استانبول داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اگر در پی سفری مقرون به صرفه به استانبول هستید، باید بعضی از نکات و راهکارها را دنبال کنید که در نهایت باعث می شوند تا هزینه کلی سفر شما به ترکیه و شهر زیبای استانبول، به حداقل برسد.

چگونه سفر کم هزینه به استانبول داشته باشیم؟

در این مطلب قصد داریم نکات مهم برای کاهش هزینه های سفر به استانبول و نکاتی که در تهیه بلیط هواپیما خارجی بدرد شما میخورد را دنبال کنیم. شما نیز اگر مایل هستید تا اطلاعات خوبی در این مورد به دست بیاورید، در ادامه با ما همراه باشید.

  • کاهش هزینه های سفر به استانبول

فارغ از این که مبدأ پرواز شما چه شهری است؛ از تهران به استانبول سفر می کنید یا بلیط پرواز تبریز استانبول و… را در دست دارید؛ یک سفر عالی و مجذوب نماینده در سفر به شهر تاریخی ترکیه، در انتظارتان است. در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است به شما یاری نمایند تا هزینه های سفر به شهر دیدنی استانبول را تا حد زیادی کاهش دهید:

زمان سفر خود را به یک وقت معمولی در سال، موکول کنید

استانبول یک مقصد گردشگری محبوب است، بنابراین سفر در زمانی از سال که متقاضی سفر و گردشگر کمتر باشد، می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های پرواز و اقامت یاری کند. به طور مثال اگر سفر خود به استانبول را به ایام کریسمس یا عید نوروز، موکول کنید؛ قطعاً نمی توانید انتظار قیمت های ارزان و ارزان داشته باشید. همین طور در تعطیلات و زمان هایی که جشنواره ها و برنامه های خاصی در استانبول برقرار است، هزینه های سفر افزایش پیدا خواهد نمود.

با این حساب درصورتی که زمان معمولی و کم متقاضی برای سفر به استانبول را انتخاب کنید، هزینه های شما، به ویژه هزینه خرید بلیط هواپیما ترکیه، کمتر شده و می توانید از این روش هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

پرواز و هتل در استانبول را از قبل رزرو کنید

رزرو پروازها و اقامتگاه در استانبول را از قبل انجام دهید تا به ضرورت سفر، ناچار نشوید که قیمت بالاتری برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل در شهر استانبول بپردازید. البته گاهی اوقات شما می توانید از خرید بلیط لحظه آخری با قیمت مناسب تر، برخوردار شوید؛ اما در نظر داشته باشید که این موضوع همواره عمومیت ندارد.

هتل کم ستاره تری انتخاب کنید

یکی از راه چاره های بسیار موثر برای کاهش هزینه های سفر به شهر زیبای استانبول، انتخاب هتلی ارزان قیمت است. استانبول دارای طیف وسیعی از اقامتگاه های ارزان از جمله هاستل ها، مهمانخانه ها و هتل های ارزان قیمت است. اقامت در این نوع اقامتگاه ها، می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه سفر یاری کند.

حتی گاهی اوقات این فرصت را دارید که از میان هتل های چهار یا پنج ستاره استانبول، گزینه هایی را انتخاب کنید که در محله های ارزان قیمت تری قرار دارند. به این شکل ضمن آن که همان سرویس و خدمات هتل های پرستاره را دریافت می کنید، هزینه کمتری بابت دوران اقامت خود، پرداخت خواهید کرد. این یکی از ترفندهای بسیار کاربردی برای کاهش هزینه سفر به شهر استانبول است که توصیه می کنیم حتماً از آن، بهره ببرید.

در شهر استانبول، از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید

استانبول دارای سیستم حمل ونقل عمومی جامع شامل اتوبوس، تراموا و کشتی است. استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی، می تواند یک راه ارزان برای رفت وآمد در شهر استانبول باشد. این در حالی است که اگر بخواهید برای رفت وآمد در شهر از تاکسی بهره ببرید، باید هزینه قابل توجهی برای این منظور در نظر بگیرید. هزینه تاکسی سوار شدن در شهر استانبول، با توجه به قیمت بنزین، بالا برآورده شده و روی آوردن به وسایل حمل ونقل عمومی، یک راه چاره عالی برای کاهش هزینه ها به شمار میرود.

بهتر است که پیش از سفر به شهر استانبول، شرایط حمل ونقل عمومی در این شهر را به خوبی آنالیز نموده و از چند و چون استفاده از وسایل مختلف چون اتوبوس، تراموا و… آگاه شوید. حتی پس از تعیین شدن هتل محل اقامت خود، فاصله ساختمان هتل با ایستگاه اتوبوس و مترو را پیدا کنید تا برای رفت وآمد در شهر استانبول، مسئله ای نداشته باشید.

به سراغ جاذبه های گردشگری رایگان بروید

استانبول دارای مراکز تفریحی و دیدنی و جاذبه های رایگان بسیاری از جمله بازدید از مساجد، گردش و خرید در بازارها و پیاده روی در امتداد تنگه بسفر است. استفاده از این فعالیت های رایگان، می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه سفر یاری کند. در واقع جاذبه های گردشگری شهر استانبول به قدری متنوع و زیاد است که در یک سفر چند روزه، باز هم برای بازدید و گردش در دیدنی های رایگان یا کم هزینه آن، زمان کم خواهید آورد.

  • خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول از اسنپ تریپ

اگر شما نیز قصد دارید سفری به استانبول داشته باشید، این امکان برای شما فراهم شده است که برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول ، به وسیله اسنپ تریپ (نسخه وب یا اپلیکیشن) اقدام کنید. به این ترتیب کافی است که به بخش خرید بلیط هواپیما خارجی بروید و در زمان مورد نظر خود، بلیط پرواز را رزرو نموده و مراحل خرید را به خاتمه برسانید.

منبع: مجله شنبه

به "چگونه سفر کم هزینه به استانبول داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفر کم هزینه به استانبول داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید