چطور شربت و مربای آلبالو درست کنیم؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، فصل تابستان هرچند سختی های زیادی دارد و گرمایش طاقت فرساست اما نوشیدنی های جذابی دارد.

چطور شربت و مربای آلبالو درست کنیم؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش وبلاگ ساعتچی به نقل از ایرنا، فصل تابستان هرچند سختی های زیادی دارد و گرمایش طاقت فرساست اما نوشیدنی های جذابی دارد.

مواد لازم برای شربت آلبالو:

آلبالو: یک کیلوگرمشکر: 2 کیلوگرمآب: یک لیوانوانیل: یک قاشق چایخوری (در صورت تمایل)

دستور پخت و طرز تهیه شربت آلبالو:

1. آلبالوها را شسته و پاک کنید. بهتر است هسته های آلبالو را از هم جدا کنید. برای جدا کردن هسته ها هم می توانید از دستگاه هسته گیر آلبالو استفاده کنید و هم با دو انگشت شصت و سبابه به سمت سوراخ (محل اتصال دم به آلبالو) آن به هسته فشار وارد کنید، به راحتی هسته از آن جدا می شود.

2. آلبالوهای هسته گرفته را بین 24 تا 48 ساعت در شکر بخوابانید و در یخچال نگهداری کنید، بهتر است از ظرف یا قابلمه لعابی استفاده کنید.

3. آب را اضافه کنید و قابلمه را با شعله پخش کن روی حرارت بگذارید.

4. شعله را خیلی کم نکنید چون رنگ شربت تیره می شود. همین طور شعله را خیلی زیاد نکنید چون به سرعت می سوزد و قهوه ای رنگ می شود.

5. باید حواستان به شربت باشد و هم بزنید تا شکر در شربت کاملا حل شود. بعد از حل شدن به مدت 10 الی 15 دقیقه روی حرارت بماند تا قوام آید.

6. از یک صافی استفاده کنید و آب شربت را در شیشه یا بطری نگهداری کنید. در ضمنً آلبالوها را در شربت فشار ندهید چون از شفافیت رنگ شربت می کاهد.

مواد لازم برای مربای آلبالو:

آلبالو: یک کیلوشکر: یک و نیم کیلوآبلیمو: یک قاشق غذاخوریوانیل: در صورت تمایل

دستور پخت و طرز تهیه مربای آلبالو:

1. ابتدا آلبالوها را شسته و تمیز می کنیم.

2. بعد یک ظرف پیرکس یا لعاب آماده کرده و هسته آلبالو را از آن خارج کرده داخل ظرف می ریزیم.

3. در حال انجام این کار لایه ای از آلبالو که ته ظرف را بپوشاند می ریزیم و یک لایه شکر می پاشیم؛ به طوری که شکر روی آلبالو را بپوشاند و دوباره یک لایه آلبالو و اینکار را ادامه داده تا شکرها و آلبالوها لایه لایه درون ظرف را پر کند. سپس آن را به مدت یک روز در یخچال می گذاریم تا آلبالو کاملاً آب بیندازد .

4. حالا آلبالوها را داخل قابلمه می ریزیم و بقیه شکری که از 1.5 کیلو اضافه آمده را نیز درون قابلمه می ریزیم (بهتر است از قابلمه بزرگ تر استفاده کنیم تا هنگام جوش آمدن مربا سر نرود) .

5. وقتی آلبالوها جوش آمد، حرارت را متوسط کرده و مرتباً کف های بالا آمده را با یک کف گیر از سطح مربا جمع می کنیم به طوریکه تمام کف ها گرفته شود.

6. بعد از اینکه مربا به غلظت مورد نظر رسید، زیر شعله را خاموش می کنیم و یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه می کنیم و می گذاریم مربا سرد شود.

منبع: جام جم آنلاین

به "چطور شربت و مربای آلبالو درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور شربت و مربای آلبالو درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید